Ont i ansiktet
Kropp & hälsa
  1. cajo
    #1

    Ont i ansiktet

    Låter konstigt och det kändes väldigt konstigt också. Fick i fredags ont i ögonen, kändes som att det var migrän på G (har haft det ca 3 ggr tidigare). Men ingen migrän kom. Smärtan försvann så småningom från högra ögat, men det vänstra började göra dessto mer ont. Det gjorde ont upp till ögonbrynet, i ögonbenet.
    Sen började det göra ont i kindbenet, på vänstersida och jag trodde det var bihålorna. Har aldrig haft bihåleinflammation förut så jag vet ju inte hur det känns. Men smärtan vandrade neråt i kinden över och underkäken och körtlarna i halsen svällde upp och ömmade. Det var så fruktansvärt ont i natt så jag bara grinade, dels av rädsla också...
    Det kändes som att ansiktet var krossat. Det var som i skelettet det gjorde ont.

    Bihåleinflammation? Kan det va det?
  2. 1
    Ont i ansiktet Låter konstigt och det kändes väldigt konstigt också. Fick i fredags ont i ögonen, kändes som att det var migrän på G (har haft det ca 3 ggr tidigare). Men ingen migrän kom. Smärtan försvann så småningom från högra ögat, men det vänstra började göra dessto mer ont. Det gjorde ont upp till ögonbrynet, i ögonbenet.
    Sen började det göra ont i kindbenet, på vänstersida och jag trodde det var bihålorna. Har aldrig haft bihåleinflammation förut så jag vet ju inte hur det känns. Men smärtan vandrade neråt i kinden över och underkäken och körtlarna i halsen svällde upp och ömmade. Det var så fruktansvärt ont i natt så jag bara grinade, dels av rädsla också...
    Det kändes som att ansiktet var krossat. Det var som i skelettet det gjorde ont.

    Bihåleinflammation? Kan det va det?
  3. Anonym
    #2

    Har haft så jag med

    Tog kontakt med ögon mottagningen och fick genomgå många undersökningar för läk trodde det var hypofys tumör som tryckte på synnerven.
    Men det var det inte.

    Tycker du skall ringa ögon mottagningen så du får mäta trycket i ögat och så.

    Lycka till
  4. 2
    Har haft så jag med Tog kontakt med ögon mottagningen och fick genomgå många undersökningar för läk trodde det var hypofys tumör som tryckte på synnerven.
    Men det var det inte.

    Tycker du skall ringa ögon mottagningen så du får mäta trycket i ögat och så.

    Lycka till
  5. Nattsyrra
    #3

    Trigeminusneuralgi?

    Det är smärtor från den tredelade ansiktsnerven låter det som! Obehagligt men mig veterligt helt ofarligt! Kanske nåt virus på G?
  6. 3
    Trigeminusneuralgi? Det är smärtor från den tredelade ansiktsnerven låter det som! Obehagligt men mig veterligt helt ofarligt! Kanske nåt virus på G?
  7. Anonym
    #4

    Den är ju väldigt

    ovanlig om man är under 50 år. Men har man MS och är yngre då kan den ju förekomma.

    Men jag skulle börja hos ögon läk eftersom ögat värkte så. Denne kan ju i sin tur skriva remiss vidare om det behövs.

  8. 4
    Den är ju väldigt ovanlig om man är under 50 år. Men har man MS och är yngre då kan den ju förekomma.

    Men jag skulle börja hos ögon läk eftersom ögat värkte så. Denne kan ju i sin tur skriva remiss vidare om det behövs.

Liknande trådar

  1. Ont i ansiktet
    By Ett öra rött in forum Kropp & hälsa
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 09:15
  2. Röd i ansiktet :(
    By JaxiBaxi in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-16, 13:06
  3. I ansiktet då?
    By blanca in forum Sex & erotik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-10-12, 02:06
  4. Ont i ansiktet
    By cajo in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-04, 19:28
  5. BUS i ansiktet?!
    By Pia in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 08:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar