Tips på att natta en 6-månaders
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Tips på att natta en 6-månaders

    Mattias somnar inte av amning längre utan min sambo får bära omkring på honom hur länge som helst. Han sover bra sen när han slutligen somnat, vaknar inte föränn på tidiga morgonen. Är det någon som har bra tips på hur man får honom att somna? Jag är rullstolsburen och kan därför inte gå omkring med honom så det blir ju alltid min sambo som får göra det.
  2. 1
    Tips på att natta en 6-månaders Mattias somnar inte av amning längre utan min sambo får bära omkring på honom hur länge som helst. Han sover bra sen när han slutligen somnat, vaknar inte föränn på tidiga morgonen. Är det någon som har bra tips på hur man får honom att somna? Jag är rullstolsburen och kan därför inte gå omkring med honom så det blir ju alltid min sambo som får göra det.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Bärsjal/sele

    så har ni honom på magen (borde fungera lika bra på dig) sedan gå eller rulla en stund tills han somnar. Du har ju flera bra bärselar som är bra och lätta att använda nu när han blivit lite större (bla Ergon och patapum).
    Annars kanske att nån av er ligger brevid honom och klappar/gosar med honom tills han somnar.

    Mina 2 sista har alltid somnat i famn/sele eller vid amning. Den större av dem slutade med det när han var runt 1,5 år. Tycker det är mysigt.

    Med han som nu är 3 så ligger vi brevid en stund (han somnar jättefort efter saga) tills han somnar.
  4. 2
    Bärsjal/sele så har ni honom på magen (borde fungera lika bra på dig) sedan gå eller rulla en stund tills han somnar. Du har ju flera bra bärselar som är bra och lätta att använda nu när han blivit lite större (bla Ergon och patapum).
    Annars kanske att nån av er ligger brevid honom och klappar/gosar med honom tills han somnar.

    Mina 2 sista har alltid somnat i famn/sele eller vid amning. Den större av dem slutade med det när han var runt 1,5 år. Tycker det är mysigt.

    Med han som nu är 3 så ligger vi brevid en stund (han somnar jättefort efter saga) tills han somnar.
  5. Emsa
    #3

    Så gör vi

    Hej!
    Jag har en 5 månaders som är svår att få att somna och som sedan dessutom vaknar en hel del på nätterna...(men det är en annan sak). Om han inte somnar när han ammar så brukar jag ligga bredvid honom tills han somnar. Han har napp och snuttefilt och ligger men tutten som huvudkudde =). Ibland funkar det med att han får ligga i mitt knä t ex i soffan med nappen och snutten. Ofta kan man lägga ned honom i vagnen efter ett tag (när han somnat/nästan sover)- han protesterar ofta men brukar sedan somna om man t ex kör den över en mattkant eller gungar på den.

    Om du vill ha tips på bättre/sämre selar och ev få andra trick från rullstolsburna föräldrar som kan ett tips vara att gå in på Rekryteringsgruppens hemsida och fråga på deras forum. Tror även att Spinalis har en frågebank eller om det var Rehab Station Stockholm där rulstolsbrukare tipsar om stort som smått.
  6. 3
    Så gör vi Hej!
    Jag har en 5 månaders som är svår att få att somna och som sedan dessutom vaknar en hel del på nätterna...(men det är en annan sak). Om han inte somnar när han ammar så brukar jag ligga bredvid honom tills han somnar. Han har napp och snuttefilt och ligger men tutten som huvudkudde =). Ibland funkar det med att han får ligga i mitt knä t ex i soffan med nappen och snutten. Ofta kan man lägga ned honom i vagnen efter ett tag (när han somnat/nästan sover)- han protesterar ofta men brukar sedan somna om man t ex kör den över en mattkant eller gungar på den.

    Om du vill ha tips på bättre/sämre selar och ev få andra trick från rullstolsburna föräldrar som kan ett tips vara att gå in på Rekryteringsgruppens hemsida och fråga på deras forum. Tror även att Spinalis har en frågebank eller om det var Rehab Station Stockholm där rulstolsbrukare tipsar om stort som smått.
  7. Medlem sedan
    Aug 2005
    #4

    Nämen oj,

    jag hittade sidan nu. Spinalistips heter den. Hade ingen aning om att den fanns. Tack för tipset!!! :-D
  8. 4
    Nämen oj, jag hittade sidan nu. Spinalistips heter den. Hade ingen aning om att den fanns. Tack för tipset!!! :-D

Liknande trådar

  1. Tips för att natta en bebis
    By kirin in forum _0905 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 17:08
  2. Mössa till 5 månaders baby - tips?!
    By Ullevh in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 21:15
  3. Natta 3 barn - behöver tips!
    By *Ade* in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 22:33
  4. tips för 20 månaders barn
    By pila in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 20:31
  5. Att natta en 10 månaders...
    By angelica84 in forum Bebissnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-05-24, 08:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar