Blandade känslor
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Sep 2004
    #1

    Blandade känslor

    Jag är nog helt knäpp, men jag kan inte riktigt riktigt glädjas till 100% över jobbet. Var där idag och träffade de jag ska arbeta med och det verkar vara en trevlig arbetsplats. Däremot fick jag inte helt som jag ville med arbetstiderna utan det blir 9-16 kanske ev. 15h30 längre fram.

    Alltså jag får panik när jag tänker på att vara borta från barnen så mycket. Känner mig som värsta hönsmamman. Det som också känns jobbigt är att de kommer ju vara hemma och inte börja på dagis förrän 1:a september och jag hade egentligen kunnat vara hemma tills dess. MEN nu kom ju det här jobbet och jag vet inte om jag kommer att få samma chans igen, jag menar jag har ju varit borta så länge från arbetsmarknaden.

    Tycker ni jag överdriver? Är det normalt att känna sig så här eller ska jag lyssna på min hönsmammaröst och tacka nej?
  2. 1
    Blandade känslor Jag är nog helt knäpp, men jag kan inte riktigt riktigt glädjas till 100% över jobbet. Var där idag och träffade de jag ska arbeta med och det verkar vara en trevlig arbetsplats. Däremot fick jag inte helt som jag ville med arbetstiderna utan det blir 9-16 kanske ev. 15h30 längre fram.

    Alltså jag får panik när jag tänker på att vara borta från barnen så mycket. Känner mig som värsta hönsmamman. Det som också känns jobbigt är att de kommer ju vara hemma och inte börja på dagis förrän 1:a september och jag hade egentligen kunnat vara hemma tills dess. MEN nu kom ju det här jobbet och jag vet inte om jag kommer att få samma chans igen, jag menar jag har ju varit borta så länge från arbetsmarknaden.

    Tycker ni jag överdriver? Är det normalt att känna sig så här eller ska jag lyssna på min hönsmammaröst och tacka nej?
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Du är nog helt normal skulle jag

    tro. Det är svårt att släppa taget från sina små gullungar.
  4. 2
    Du är nog helt normal skulle jag tro. Det är svårt att släppa taget från sina små gullungar.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    normalt

    jag var i totalt upplösningstillstånd när jag skulle börja jobba när W var 11 månader. Fulla dagar 8.30 till 17 jobbar jag. W hos dagmamma 8.20 till 16.30.
    Gnagande dåligt samvete... men, W har hur kul som helst och dethar funkat fint.
    Helt ärligt så tror jag inte 1-2 timmar gör så himla stor skillnad om de är på samma ställe hela dagen. Jag tycker att det kommer att bli värre när W börjar skolan, då skulle jag hellre vilja kunna sluta tidigare och komma hem när han kommer hem från skolan, så att han inte behöver till ett stället till efter.
    Du ska se att det kommer att gå fint, även om det självklart behövs lite tid för alla att anpassa sig.
  6. 3
    normalt jag var i totalt upplösningstillstånd när jag skulle börja jobba när W var 11 månader. Fulla dagar 8.30 till 17 jobbar jag. W hos dagmamma 8.20 till 16.30.
    Gnagande dåligt samvete... men, W har hur kul som helst och dethar funkat fint.
    Helt ärligt så tror jag inte 1-2 timmar gör så himla stor skillnad om de är på samma ställe hela dagen. Jag tycker att det kommer att bli värre när W börjar skolan, då skulle jag hellre vilja kunna sluta tidigare och komma hem när han kommer hem från skolan, så att han inte behöver till ett stället till efter.
    Du ska se att det kommer att gå fint, även om det självklart behövs lite tid för alla att anpassa sig.
  7. daisy
    #4

    Tror det är helt normalt

    att känna så när man varit hemma. Klart att du könner dig spänd, du bär säkert på en massa frågor, tankar och funderingar över både jobbet och över hur det ska flyta runt om, med hem och familj. Men jag tror att det kommer att släppa efter ett tag, när ni har hittat en bra rutin och du har hunnit vänja dig vid arbetsuppgifterna och kollegerna.

    Kram
  8. 4
    Tror det är helt normalt att känna så när man varit hemma. Klart att du könner dig spänd, du bär säkert på en massa frågor, tankar och funderingar över både jobbet och över hur det ska flyta runt om, med hem och familj. Men jag tror att det kommer att släppa efter ett tag, när ni har hittat en bra rutin och du har hunnit vänja dig vid arbetsuppgifterna och kollegerna.

    Kram
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5

    Håller med

    de andra, det är normalt att känna så här.
    Jag har ju inte jobbat på sex år och dessutom varit med J på heltid förutom från september förra året då ju hon började hos dagmamma 25h/v.

    Jag kan ärligt säga att jag saknar henne jättemycket framemot trehugget sådär når jag normalt hämtat henne.
    Men jag tror också att det är rätt bra att vi är ifrån varandra lite för det är ju då man verkligen inser vilken gullunge man har.

    Jag tycker du ska börja på jobbet och känna dig för.
    Barnen behöver ju inte kastat in i någon omsorg utan kommer ju vara med pappa ett tag till. Det blir en mjuk övergång för dem.

    Hade du inte känt någon oro för att \"överge\" dem hade det nog varit onaturligare.
  10. 5
    Håller med de andra, det är normalt att känna så här.
    Jag har ju inte jobbat på sex år och dessutom varit med J på heltid förutom från september förra året då ju hon började hos dagmamma 25h/v.

    Jag kan ärligt säga att jag saknar henne jättemycket framemot trehugget sådär når jag normalt hämtat henne.
    Men jag tror också att det är rätt bra att vi är ifrån varandra lite för det är ju då man verkligen inser vilken gullunge man har.

    Jag tycker du ska börja på jobbet och känna dig för.
    Barnen behöver ju inte kastat in i någon omsorg utan kommer ju vara med pappa ett tag till. Det blir en mjuk övergång för dem.

    Hade du inte känt någon oro för att \"överge\" dem hade det nog varit onaturligare.

Liknande trådar

  1. Blandade känslor.
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 20:20
  2. blandade känslor vid RUL
    By Mella in forum _1007 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 16:34
  3. Blandade känslor...
    By Kanske? in forum _1007 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 14:13
  4. Blandade känslor...
    By Jeanne1 in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 19:40
  5. Blandade känslor
    By tänker vidare in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 14:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar