Markis till
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jun 2001
    #1

    Markis till

    vårat röda hus är på g.... Huset har faluröd läktad träfasad och vita knutar, vita dörrar.
    Vilken färg passar bäst att ha på markisen över altanen tycker ni? Altanen är av tryckt virke, räcket runt blir i framtiden vitt, så då är endast golv + \"sockel\" i oljat. (räcket är ett sånt med \"stora kryss\" om ni förstår vad jag menar..)
  2. 1
    Markis till vårat röda hus är på g.... Huset har faluröd läktad träfasad och vita knutar, vita dörrar.
    Vilken färg passar bäst att ha på markisen över altanen tycker ni? Altanen är av tryckt virke, räcket runt blir i framtiden vitt, så då är endast golv + \"sockel\" i oljat. (räcket är ett sånt med \"stora kryss\" om ni förstår vad jag menar..)
  3. Carro m fyra barn
    #2

    jag tycker blått är fint

    till rött hus, ganska mörkt blått alltså. Men i alla fall enfärgat :-)
  4. 2
    jag tycker blått är fint till rött hus, ganska mörkt blått alltså. Men i alla fall enfärgat :-)
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3

    Blått eller grått

    tror jag kan vara fint.
    Jag velar själv mellan de två färgerna till mina markiser utanför köksfönstret, just nu lutar det mest åt grått,
    men jag kommer inte köpa förrns nästa år, så då kan jag ha tippat över till blått igen ;o)
  6. 3
    Blått eller grått tror jag kan vara fint.
    Jag velar själv mellan de två färgerna till mina markiser utanför köksfönstret, just nu lutar det mest åt grått,
    men jag kommer inte köpa förrns nästa år, så då kan jag ha tippat över till blått igen ;o)
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4

    Vi har gråa

    markiser. Rött hus, vitt runt fönstren och grå dörr. Markiserna är i samma gråfärg - jättesnyggt - men jag är väl partisk *s*
  8. 4
    Vi har gråa markiser. Rött hus, vitt runt fönstren och grå dörr. Markiserna är i samma gråfärg - jättesnyggt - men jag är väl partisk *s*
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    Det verkar

    jättesnyggt, speciellt som ni har dörrarna i samma!
    Törs väl inte säga att vi har valt nu.... för det är en mörkgrön :-)
    Grått hade jag inte tänkt på alls, men inte pga att jag inte gillar det utan för att jag inte kom på färgen öht.
    Blått var vi inne på. Men tänkte väl att den gröna smälter in fint här hos oss, i all grönskan :-) Så skiftar ju golv + sockel lite i grönt. Och så har vi mörkgröna dynor till möblerna (fast det är ju lätt att byta iofs)
    Tack för era svar! (hmmm kunde inte _någon_ sagt grönt... ;-) )
  10. 5
    Det verkar jättesnyggt, speciellt som ni har dörrarna i samma!
    Törs väl inte säga att vi har valt nu.... för det är en mörkgrön :-)
    Grått hade jag inte tänkt på alls, men inte pga att jag inte gillar det utan för att jag inte kom på färgen öht.
    Blått var vi inne på. Men tänkte väl att den gröna smälter in fint här hos oss, i all grönskan :-) Så skiftar ju golv + sockel lite i grönt. Och så har vi mörkgröna dynor till möblerna (fast det är ju lätt att byta iofs)
    Tack för era svar! (hmmm kunde inte _någon_ sagt grönt... ;-) )

Liknande trådar

  1. markis
    By mamma-73 in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 21:12
  2. Svart markis
    By bompan in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 10:19
  3. Markis.......
    By rut123 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 09:13
  4. MARKIS-HJÄLP
    By sienna in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-10, 19:02
  5. Färg på markis
    By ulle75 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 07:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar