Andra namn jag har...
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Andra namn jag har...

    Vilket tycker ni,
    Emily & Stella
    Emily & Savannah
    Emily & Estelle
    Emily & Lily (Lillie, Lilly)
  2. 1
    Andra namn jag har... Vilket tycker ni,
    Emily & Stella
    Emily & Savannah
    Emily & Estelle
    Emily & Lily (Lillie, Lilly)
  3. Karin
    #2

    tycker



    Emily & Stella: JÄTTEFINT
    Emily & Savannah: FINT BEROENDE PÅ EFTERNAMN. SAVANNAH ÄR ETT NAMN SOM FÖRPLIKTIGAR LIKSOM, DET KRÄVER SIN BÄRARE OCH ETT EFTERNAMN MED LITE OSVENSK KARAKTÄR (SAVANNAH NILSSON, SAVANNAH EKSTRÖM =NÄE)
    Emily & Estelle: JÄTTEFINT
    Emily & Lily (Lillie, Lilly): TYCKER SOM DU ATT LILY ÄR VÄLDIGT FINT, MEN HÅLLER MED OM ATT DET BLIR FÖR LIKA. SNUBBLINGSVARNING NÄR NI SKA SÄGA NAMNEN IHOP/ROPA PÅ BARNEN
  4. 2
    tycker

    Emily & Stella: JÄTTEFINT
    Emily & Savannah: FINT BEROENDE PÅ EFTERNAMN. SAVANNAH ÄR ETT NAMN SOM FÖRPLIKTIGAR LIKSOM, DET KRÄVER SIN BÄRARE OCH ETT EFTERNAMN MED LITE OSVENSK KARAKTÄR (SAVANNAH NILSSON, SAVANNAH EKSTRÖM =NÄE)
    Emily & Estelle: JÄTTEFINT
    Emily & Lily (Lillie, Lilly): TYCKER SOM DU ATT LILY ÄR VÄLDIGT FINT, MEN HÅLLER MED OM ATT DET BLIR FÖR LIKA. SNUBBLINGSVARNING NÄR NI SKA SÄGA NAMNEN IHOP/ROPA PÅ BARNEN
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    Jag tycker...

    att Emily och Lily är alldeles för lika - tyvärr. Håller med dig om att Lily är jättefint så det är ju synd att det blir så himla likt storasysters namn. MEN det finns faktiskt MASSOR av fina flicknamn och du har fortfarande lång tid på dig att leta och hitta ett namn som känns rätt!:)

    Emily och Stella är väl en jättebra kombination? Kör på det!

    Savannah tycker jag är ett fint mellannamn, men inte så bra som tilltalsnamn...det beror lite på vilket efternamn man har också...

    Lycka till!
  6. 3
    Jag tycker... att Emily och Lily är alldeles för lika - tyvärr. Håller med dig om att Lily är jättefint så det är ju synd att det blir så himla likt storasysters namn. MEN det finns faktiskt MASSOR av fina flicknamn och du har fortfarande lång tid på dig att leta och hitta ett namn som känns rätt!:)

    Emily och Stella är väl en jättebra kombination? Kör på det!

    Savannah tycker jag är ett fint mellannamn, men inte så bra som tilltalsnamn...det beror lite på vilket efternamn man har också...

    Lycka till!
  7. Anonym
    #4

    svårt val

    Finast är _absolut_ LILY men Savannah låter bäst med Emily.
    Dock ska man ju ta det namnet man gillar,och hur fota säger man egetligen \"Mina barn heter Emily & Lily\" eller \"min syster heter Lily\".

    Det är ju viktigare att man har ett namn man själv är nöjd med. =)
  8. 4
    svårt val Finast är _absolut_ LILY men Savannah låter bäst med Emily.
    Dock ska man ju ta det namnet man gillar,och hur fota säger man egetligen \"Mina barn heter Emily & Lily\" eller \"min syster heter Lily\".

    Det är ju viktigare att man har ett namn man själv är nöjd med. =)
  9. bigmouth med edith
    #5

    Stella

    vore kanon ihop med Emily! Estelle är snyggt men lite för likt Emily, samma sak med Lily. Varför inte Lilja annars?
    Savannah gillar jag inte
  10. 5
    Stella vore kanon ihop med Emily! Estelle är snyggt men lite för likt Emily, samma sak med Lily. Varför inte Lilja annars?
    Savannah gillar jag inte
  11. Theodoras mamma
    #6

    Håll fast vid lily

    Hade ni stavat 1a tjejens namn Emilie hade det inte varit något konstigt.. Hur utalar ni det? är det med tydligt -ly eller mer -li?
    Lily är superfint tycker jag... Av era andra namnförslag gillar jag bäst Stella... Savannah är en stad för mig och Estelle känns som en \"kiosklitteraturhuvudperso n\" (ta inte illa upp ;-) Men Stella är ett tufft namn tycker jag.. (om ärtan vore en tjej....)
  12. 6
    Håll fast vid lily Hade ni stavat 1a tjejens namn Emilie hade det inte varit något konstigt.. Hur utalar ni det? är det med tydligt -ly eller mer -li?
    Lily är superfint tycker jag... Av era andra namnförslag gillar jag bäst Stella... Savannah är en stad för mig och Estelle känns som en \"kiosklitteraturhuvudperso n\" (ta inte illa upp ;-) Men Stella är ett tufft namn tycker jag.. (om ärtan vore en tjej....)
  13. Jordgumman med 2+ bf27/2
    #7

    Stella eller Lily *imt*

    m
  14. 7
    Stella eller Lily *imt* m

Liknande trådar

  1. Andra namn?
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 02:25
  2. Andra namn ?
    By Quintuz in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-24, 20:16
  3. Andra namn, gamla namn
    By Alizzy in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 18:33
  4. Syrrans andra namn som första namn?
    By ansa71 in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:23
  5. Andra namn
    By E in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 11:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar