Fick fint halsband
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Fick fint halsband

    Fick ett fint halsband av maken i midsommarpresent. En kompis till honom som startat en juvelbutik på nätet. http://www.astleyclarke.com/modules/shop/
  2. 1
    Fick fint halsband Fick ett fint halsband av maken i midsommarpresent. En kompis till honom som startat en juvelbutik på nätet. http://www.astleyclarke.com/modules/shop/
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Jättefina

    smycken! Vad kul med midsommarpresent!

    Här har maken tagit de två största barnen på tur i bilen och jag funderar på att ta E med mig till sängen och vila lite. Mannen ska ut på LA filmfestival ikväll.
  4. 2
    Jättefina smycken! Vad kul med midsommarpresent!

    Här har maken tagit de två största barnen på tur i bilen och jag funderar på att ta E med mig till sängen och vila lite. Mannen ska ut på LA filmfestival ikväll.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Själv har jag ingen aning om...

    ... vad ceviche är, men det låter gott, så jag vill gärna ha ett recept... :)

    Här har vi just ätit flamberade bananer med vaniljglass. Gott, men jag var visst lite för generös med sockret!
  6. 3
    Själv har jag ingen aning om... ... vad ceviche är, men det låter gott, så jag vill gärna ha ett recept... :)

    Här har vi just ätit flamberade bananer med vaniljglass. Gott, men jag var visst lite för generös med sockret!
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Cevicherecept

    Jag gjorde dubbel sats, då vi var ganka många
    1/2 kg fiskfilé (vit fisk, jag använde rödspätta, som är mjuk och mild)?saften av lime tillräckligt för att täcka fiskfiléerna?2 stora bifftomater?1 medelstor lök, fint hackad (salladslök, tog jag. Litet fräschare)?2 msk hackad färsk koriander (tog två knippen till dubbel sats)?2 msk olivolja?2 avocado (tog tre)?torkad oregano (1msk ungefär)?1 fint hackad chile som först skalats och kärnats ur (tog bara en)?4 oliver (gröna)?salt (glömde jag)?
    Tillredning ?Skär fiskfilén i tunna skivor, och täck dessa med lime-saften (samt strö över salt). Låt detta stå några timmar (5 timmar fick mitt stå, men det bör röcka med 3 tmmar för 1/2kg) tills fisken blivit \"kokt\", d v s inte längre är rå.??Tag upp fiskbitarna och låt dessa rinna av väl. Blanda med den hackade tomaten, (som först skalats och kärnats ur), koriander, chili, lök, olja, salt (glömde igen) och en aning pressad lime (skippade det, då det var limegojs kvar på fiskbitarna). Tärna avokado och blanda i, samt hackade oliver och oregano??Lägg alltihop i en skål som ställs i kylskåpet.?
    Jag serverade ju på en gång, men så här står det i originalreceptet:
    ?\"Före serveringen tillsätts avocado som skurits i tärningar samt oregano. Servera i cocktailglas, dekorera med en oliv samt en skiva avocado som sparats undan. Några salta kex passar fint som tillbehör.\"
  8. 4
    Cevicherecept Jag gjorde dubbel sats, då vi var ganka många
    1/2 kg fiskfilé (vit fisk, jag använde rödspätta, som är mjuk och mild)?saften av lime tillräckligt för att täcka fiskfiléerna?2 stora bifftomater?1 medelstor lök, fint hackad (salladslök, tog jag. Litet fräschare)?2 msk hackad färsk koriander (tog två knippen till dubbel sats)?2 msk olivolja?2 avocado (tog tre)?torkad oregano (1msk ungefär)?1 fint hackad chile som först skalats och kärnats ur (tog bara en)?4 oliver (gröna)?salt (glömde jag)?
    Tillredning ?Skär fiskfilén i tunna skivor, och täck dessa med lime-saften (samt strö över salt). Låt detta stå några timmar (5 timmar fick mitt stå, men det bör röcka med 3 tmmar för 1/2kg) tills fisken blivit \"kokt\", d v s inte längre är rå.??Tag upp fiskbitarna och låt dessa rinna av väl. Blanda med den hackade tomaten, (som först skalats och kärnats ur), koriander, chili, lök, olja, salt (glömde igen) och en aning pressad lime (skippade det, då det var limegojs kvar på fiskbitarna). Tärna avokado och blanda i, samt hackade oliver och oregano??Lägg alltihop i en skål som ställs i kylskåpet.?
    Jag serverade ju på en gång, men så här står det i originalreceptet:
    ?\"Före serveringen tillsätts avocado som skurits i tärningar samt oregano. Servera i cocktailglas, dekorera med en oliv samt en skiva avocado som sparats undan. Några salta kex passar fint som tillbehör.\"
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5

    Sparat!

    Tack, låter verkligen gott!!!
  10. 5
    Sparat! Tack, låter verkligen gott!!!
  11. amnai, USA
    #6

    vilket halsband???

    många snygga smycken.

    mina diamantörhängen kom med FedEx... de var lagom stora... äntligen äger jag diamnatörhängen i ok storlek!
  12. 6
    vilket halsband??? många snygga smycken.

    mina diamantörhängen kom med FedEx... de var lagom stora... äntligen äger jag diamnatörhängen i ok storlek!
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7

    Vilken tur!

    Jag fick också mitt med delivery, men visste ju inte att det var till mig. Det är ett långt öppet halsband i vita pärlemorprismor... svårt att beskriva, men det är som en långt pärlband som man knyter ihop fram.
    En av mina favoriter där var dock hjärtat i vitguld med en briljant i.
  14. 7
    Vilken tur! Jag fick också mitt med delivery, men visste ju inte att det var till mig. Det är ett långt öppet halsband i vita pärlemorprismor... svårt att beskriva, men det är som en långt pärlband som man knyter ihop fram.
    En av mina favoriter där var dock hjärtat i vitguld med en briljant i.

Liknande trådar

  1. Hitta sånt fint halsband med rund ring p
    By majabus in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 19:47
  2. Fick halsband
    By Jessica05 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-08-19, 05:27
  3. Fint halsband
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 12:03
  4. Fint halsband
    By petrapeps in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 17:44
  5. kolla vilket fint halsband min man
    By kizze66 in forum Hem & fritid
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 20:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar