Jag blir (är?) galen!!!
Känsliga snack
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    Jag blir (är?) galen!!!

    Det första jag tänker på när jag vaknar är \"AD/HD\",och det sista när jag somnar. Inte för att jag tänker på nåt annat tiden däremellan heller iofs.
    På måndag ska jag och min läkare skriva en sjukdomshistoria och skicka en remiss till neuropsykiatriska. Så alltså har jag ingen diagnos än, men ju mer jag läser (högvis med böcker)desto säkrare blir jag. Går igenom hela mitt liv med nya glasögon. Ser pappa, farmor och min son genom dem också, allt stämmer så himla bra.
    Det är både sorg och lättnad på samma gång.

    Samtidigt mycket rädsla; tänk om sjukvården inte tar mig på allvar, och även om de gör det, hur ska jag stå ut med all väntetid för att få adekvat hjälp!!!

    Puh! Jag känner mig helt utmattad!
  2. 1
    Jag blir (är?) galen!!! Det första jag tänker på när jag vaknar är \"AD/HD\",och det sista när jag somnar. Inte för att jag tänker på nåt annat tiden däremellan heller iofs.
    På måndag ska jag och min läkare skriva en sjukdomshistoria och skicka en remiss till neuropsykiatriska. Så alltså har jag ingen diagnos än, men ju mer jag läser (högvis med böcker)desto säkrare blir jag. Går igenom hela mitt liv med nya glasögon. Ser pappa, farmor och min son genom dem också, allt stämmer så himla bra.
    Det är både sorg och lättnad på samma gång.

    Samtidigt mycket rädsla; tänk om sjukvården inte tar mig på allvar, och även om de gör det, hur ska jag stå ut med all väntetid för att få adekvat hjälp!!!

    Puh! Jag känner mig helt utmattad!
  3. Lilla Jag
    #2

    Jag utreds för neuropsykiatriskt

    sjukdom, troligtvis ADHD/ADD. Har fått vänta 2 år på att få komma till neuropsyk men sedan har det gått snabbt, bör få en diagnos inom ett par månader. Är säker på att jag har denna diagnos och eftersom de valde att utreda mig så tror väl de också det.
  4. 2
    Jag utreds för neuropsykiatriskt sjukdom, troligtvis ADHD/ADD. Har fått vänta 2 år på att få komma till neuropsyk men sedan har det gått snabbt, bör få en diagnos inom ett par månader. Är säker på att jag har denna diagnos och eftersom de valde att utreda mig så tror väl de också det.
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3

    Har du varit sjukskriven

    under tiden, eller vad har dom sagt till dig?
    Jag fattar inte hur dom tror att jag ska kunna börja jobba i höst igen!!!? Lärare är inte precis idealjobbet för nån som mig!

    Hur var du som liten? Vild? Blyg?
    Kram
  6. 3
    Har du varit sjukskriven under tiden, eller vad har dom sagt till dig?
    Jag fattar inte hur dom tror att jag ska kunna börja jobba i höst igen!!!? Lärare är inte precis idealjobbet för nån som mig!

    Hur var du som liten? Vild? Blyg?
    Kram
  7. Lilla Jag
    #4

    Blyg, tillbakadragen, inte många

    vänner, okoncentrerad, ljudkänslig, m.m. Jag har varit sjukskriven mer eller mindre sedan nov 2004 för ångest och depression, som är vanligt när man blir vuxen och har ADHD/ADD
  8. 4
    Blyg, tillbakadragen, inte många vänner, okoncentrerad, ljudkänslig, m.m. Jag har varit sjukskriven mer eller mindre sedan nov 2004 för ångest och depression, som är vanligt när man blir vuxen och har ADHD/ADD
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5

    Låter

    ungefär som jag, fast jag var \"hypersocial\" också....
    På vilka sätt tror du att du är hyperaktiv (om du är det)? Jag är nyfiken eftersom det mesta som finns skrivet utgår ifrån pojkar - som oftast ger uttryck för det på andra sätt än tjejer.
  10. 5
    Låter ungefär som jag, fast jag var \"hypersocial\" också....
    På vilka sätt tror du att du är hyperaktiv (om du är det)? Jag är nyfiken eftersom det mesta som finns skrivet utgår ifrån pojkar - som oftast ger uttryck för det på andra sätt än tjejer.
  11. Lilla Jag
    #6

    Jag har inte varit hyperaktiv

    utan mest rastlös, inte kunnat slå mig till ro på ett ställe, vill mest vara på resande fot. Ville hela tiden till ett nytt ställe, ute på landet ville jag hem, hemma ville jag ut. Kan inte bo på ett ställe mer än ett år, kan inte behålla ett jobb, tröttnar snabbt på det. Men hyperaktiv kan jag inte säga att jag varit
  12. 6
    Jag har inte varit hyperaktiv utan mest rastlös, inte kunnat slå mig till ro på ett ställe, vill mest vara på resande fot. Ville hela tiden till ett nytt ställe, ute på landet ville jag hem, hemma ville jag ut. Kan inte bo på ett ställe mer än ett år, kan inte behålla ett jobb, tröttnar snabbt på det. Men hyperaktiv kan jag inte säga att jag varit
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7

    tror

    du inte att den där rastlösheten kan vara en sorts hyperaktivitet, jag har läst att den ofta tar sig det uttrycket hos vuxna...?
    Kram
  14. 7
    tror du inte att den där rastlösheten kan vara en sorts hyperaktivitet, jag har läst att den ofta tar sig det uttrycket hos vuxna...?
    Kram
  15. Lilla Jag
    #8

    Var även så som barn

    ville hela tiden någonannanstanns.
  16. 8
    Var även så som barn ville hela tiden någonannanstanns.

Liknande trådar

  1. jag blir galen, GALEN!!
    By -Helena m AoM- in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-09, 14:54
  2. Blir galen på kläder som inte blir rena
    By PetraKalmar in forum En bra idé
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 06:50
  3. Jag blir galen, galen
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 19:31
  4. Jag blir galen!!
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 19:31
  5. Ahh, blir galen...
    By Linda med 3 barn in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 18:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar