Godmorgon från ostkusten!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    Godmorgon från ostkusten!

    För en ständig kamp med dottern, men nu har jag lyckats få en minut över att skriva igen. Blir hela tiden inblandad i hennes diverse projekt, oftast behövs jag för att knyta något. Förstår nu precis hur glad Alfons pappa är i boken där Alfons lärt sig knyta själv. Och tänk, det var innan kardborreknäppning på skorna!
    Tvätt står på listan idag, annars har vi inga planer. Tror vi tar en lugn dag på vår lilla ö. Min tunnelbanekvot är nog fylld för denna veckan. Tänk vad viktigt det är att kunna ta sig runt. Har alltid sagt att jag inte förstår de som väljer att bosätta sig på en ö. Runt Göteborg finns det ju en hel drös som är tättbefolkade. Men att vara så beroende av allmänna kommunikationer! Är nu än mer övertygad om att jag ska hålla mig på fastlandet.
    Lite funderingar såhär på övergången mellan morgon och förmiddag (när händer det egentligen?) över en kopp kaffe. Hoppas alla får en bra dag/kväll!
  2. 1
    Godmorgon från ostkusten! För en ständig kamp med dottern, men nu har jag lyckats få en minut över att skriva igen. Blir hela tiden inblandad i hennes diverse projekt, oftast behövs jag för att knyta något. Förstår nu precis hur glad Alfons pappa är i boken där Alfons lärt sig knyta själv. Och tänk, det var innan kardborreknäppning på skorna!
    Tvätt står på listan idag, annars har vi inga planer. Tror vi tar en lugn dag på vår lilla ö. Min tunnelbanekvot är nog fylld för denna veckan. Tänk vad viktigt det är att kunna ta sig runt. Har alltid sagt att jag inte förstår de som väljer att bosätta sig på en ö. Runt Göteborg finns det ju en hel drös som är tättbefolkade. Men att vara så beroende av allmänna kommunikationer! Är nu än mer övertygad om att jag ska hålla mig på fastlandet.
    Lite funderingar såhär på övergången mellan morgon och förmiddag (när händer det egentligen?) över en kopp kaffe. Hoppas alla får en bra dag/kväll!
  3. evaOregon
    #2

    Vi ska snart iväg till...

    Ike simskola... Han går på simskola en halvtimme varje dag i 2 veckor.... Igår var simningen inställd pga att det var för låg klorhalt i poolen.
  4. 2
    Vi ska snart iväg till... Ike simskola... Han går på simskola en halvtimme varje dag i 2 veckor.... Igår var simningen inställd pga att det var för låg klorhalt i poolen.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Godmorgon

    Jag gjorde ( ritade ) en sko i plast och borrade smâ hâl och trädde i ett skosnöre och sedan fick M sitta och träna i timmar medans jag satt och drack kaffe, tyvärr höll det inte henne upptagen länge, men det var ett bra försök.
    Ha en fin dag. J
  6. 3
    Godmorgon Jag gjorde ( ritade ) en sko i plast och borrade smâ hâl och trädde i ett skosnöre och sedan fick M sitta och träna i timmar medans jag satt och drack kaffe, tyvärr höll det inte henne upptagen länge, men det var ett bra försök.
    Ha en fin dag. J
  7. evaOregon
    #4

    En sådan sko...

    hade vi i min lärobok då jag gick på lekskolan. Bra ide!
  8. 4
    En sådan sko... hade vi i min lärobok då jag gick på lekskolan. Bra ide!
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5

    Köpte

    modellera till lillebror när han var i 3-àrs àldern.
    Första dagen satt han vid köksbordet och lekte hela eftermiddagen. Jag blev nästan orolig. *s*
    Sen dess har modellera varit stora passionen. Det hàller honom sysselsatt i timmar.
    Enda problemet är att hitta bra modellera. Ikeas var bäst men finns inte längre. Play doh är värdelöst för konstruktioner och allt lillebror hàller pà med.
  10. 5
    Köpte modellera till lillebror när han var i 3-àrs àldern.
    Första dagen satt han vid köksbordet och lekte hela eftermiddagen. Jag blev nästan orolig. *s*
    Sen dess har modellera varit stora passionen. Det hàller honom sysselsatt i timmar.
    Enda problemet är att hitta bra modellera. Ikeas var bäst men finns inte längre. Play doh är värdelöst för konstruktioner och allt lillebror hàller pà med.
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Förstår precis

    jag tror ibland att det ska börja ryka ur öronen på mig när I har snackat med mig en hel dag. Man e helt slut av alla diskussioner och alla ideer som de producerar. :)

    Har alldeles missat att du e från Gbg, jag med. :)

    Hoppas dagen flyter på och att ni får en riktigt mysig helg.

    kram!
  12. 6
    Förstår precis jag tror ibland att det ska börja ryka ur öronen på mig när I har snackat med mig en hel dag. Man e helt slut av alla diskussioner och alla ideer som de producerar. :)

    Har alldeles missat att du e från Gbg, jag med. :)

    Hoppas dagen flyter på och att ni får en riktigt mysig helg.

    kram!

Liknande trådar

  1. Smultronställen ostkusten? (båt)
    By chantal in forum Resesnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 20:41
  2. Godmorgon från mig
    By awanata in forum _0805 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-03-06, 13:58
  3. Godmorgon från BB
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 09:58
  4. Annu en dag pa ostkusten
    By Lox i Philly in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 16:56
  5. godmorgon från mig med!
    By CissiNL m J&S in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 09:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar