Vem äter upp mina tomater :-(
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Apr 2002
    #1

    Vem äter upp mina tomater :-(

    Jag har frilandstomater som jag tagit upp från frö. Kollade dem idag och flera hade äckliga maskhål :-( Finns det nåt att göra åt eländet eller är det bara att stå bredvid och se skörden käkas upp??

    En undran till har jag. Hur mycket ska tomatplantorna vattnas nu när det är torrt?
  2. 1
    Vem äter upp mina tomater :-( Jag har frilandstomater som jag tagit upp från frö. Kollade dem idag och flera hade äckliga maskhål :-( Finns det nåt att göra åt eländet eller är det bara att stå bredvid och se skörden käkas upp??

    En undran till har jag. Hur mycket ska tomatplantorna vattnas nu när det är torrt?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    Du ser

    när bladen börjar sloka i toppen på plantan. Gör de det borde du ha vattnat mer. :) Jag vet inte hur ofta det betyder på friland, men i växthuset är det i stort sett varje dag nu när det är varmt.

    Vem som äter tomater vet jag inte.
  4. 2
    Du ser när bladen börjar sloka i toppen på plantan. Gör de det borde du ha vattnat mer. :) Jag vet inte hur ofta det betyder på friland, men i växthuset är det i stort sett varje dag nu när det är varmt.

    Vem som äter tomater vet jag inte.
  5. Medlem sedan
    Apr 2002
    #3

    Tack!

    Jag borde nog vattnat mer alltså kan jag konstatera *s*. Nåja, igår regnade det ganska mycket och ikväll ska de få sig en ordentlig rotblöta :-) Tack igen för svaret!
  6. 3
    Tack! Jag borde nog vattnat mer alltså kan jag konstatera *s*. Nåja, igår regnade det ganska mycket och ikväll ska de få sig en ordentlig rotblöta :-) Tack igen för svaret!

Liknande trådar

  1. Mina tomater dööör
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-01, 20:03
  2. Vad äter mina bönor?
    By La mama in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 20:44
  3. Vad äter på mina rosenblad?
    By Poppy68 in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 07:54
  4. vad händer med mina tomater?
    By ~Trixie~ in forum Hem & fritid
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-06-15, 14:04
  5. Mina barn äter INGENTING. Snälla hjälp!
    By Anna in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 11:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar