Har någon varit med om....
Abort
  1. Saga
    #1

    Har någon varit med om....

    att en medicinsk abort har \"misslyckats\"? Tog idag gravtest fyra veckor efter medicinsk abort och det visar positivt (har inte haft samlag sedan aborten). Förmodligen är jag fortfarande gravid men har aldrig hört talas om att en abort kan misslyckas och undrar därför om någon har varit med om detta tidigare?
  2. 1
    Har någon varit med om.... att en medicinsk abort har \"misslyckats\"? Tog idag gravtest fyra veckor efter medicinsk abort och det visar positivt (har inte haft samlag sedan aborten). Förmodligen är jag fortfarande gravid men har aldrig hört talas om att en abort kan misslyckas och undrar därför om någon har varit med om detta tidigare?
  3. Mia
    #2

    Hjälp!

    Aldrig hört något liknande!. Hur går det?

    Kram och hoppas du mår okej!. Tänker på dig!
  4. 2
    Hjälp! Aldrig hört något liknande!. Hur går det?

    Kram och hoppas du mår okej!. Tänker på dig!
  5. Lilla A
    #3

    Ja tyvärr

    så vet jag att det kan hända vid medicinsk abort. ¨å blev det för min svägerska, så hon fick åka in och skrapas. om du kollar några sidor bak så finns det säkert fler trådar om det, vet att det är flera härinne som det hänt. Tror att man kan få en omgång till av medicinen och \"göra om aborten\" en gång till innan man ev. skrapas om man vill det.

    Ring läkaren så fort du kan!!
    Ska hålla tummarna att det bara är hormoner kvar!
    Kram
  6. 3
    Ja tyvärr så vet jag att det kan hända vid medicinsk abort. ¨å blev det för min svägerska, så hon fick åka in och skrapas. om du kollar några sidor bak så finns det säkert fler trådar om det, vet att det är flera härinne som det hänt. Tror att man kan få en omgång till av medicinen och \"göra om aborten\" en gång till innan man ev. skrapas om man vill det.

    Ring läkaren så fort du kan!!
    Ska hålla tummarna att det bara är hormoner kvar!
    Kram
  7. Saga
    #4

    Tack för svaren....

    Fick komma på ultraljud som visade att det fanns \"rester\" kvar som fortfarande producerade hormoner, dock inget foster. Får genomgå en till omgång med tabletter (tredubbel dos) och om det finns rester kvar efter det så blir jag skrapad.
  8. 4
    Tack för svaren.... Fick komma på ultraljud som visade att det fanns \"rester\" kvar som fortfarande producerade hormoner, dock inget foster. Får genomgå en till omgång med tabletter (tredubbel dos) och om det finns rester kvar efter det så blir jag skrapad.
  9. demi
    #5

    jo, tyvärr kan det det, även

    om det är ovanligt. det är därför det är ett absolut krav att man kommer på efterkontroll efter medicinsk sbort men inte efter medicinsk.
    kontakta kliniken omedelbart så du slipper en tvåstegsabort (det är en ändå tuffare abort).
  10. 5
    jo, tyvärr kan det det, även om det är ovanligt. det är därför det är ett absolut krav att man kommer på efterkontroll efter medicinsk sbort men inte efter medicinsk.
    kontakta kliniken omedelbart så du slipper en tvåstegsabort (det är en ändå tuffare abort).
  11. demi
    #6

    aha, såg att du själv svarat,

    hoppas att du mår bättre nu! kram!
  12. 6
    aha, såg att du själv svarat, hoppas att du mår bättre nu! kram!

Liknande trådar

  1. någon som varit i
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 09:31
  2. Någon som varit här då?
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 09:03
  3. Någon som varit på bio.
    By LenaWilma in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 18:55
  4. Någon som varit med om...
    By undrande in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 18:29
  5. Någon som varit på bio
    By hemulen in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 17:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar