Ont i händerna
_0608 Augustibarn
  1. Jojjo v38
    #1

    Ont i händerna

    nu har mina händer hållt på att svullna som prinskorvar varje dag, dessutom vaknar jag flera ggr varje natt av att ena handen har somnat. Vänder då på mig och vaknar lite senare av att nästa hand har somnat. (kan inte sova på rygg så det blir väl lite extra tryck på blodkärlen ut till armarna antar jag) Nu har jag ONT i båda händerna hela dagarna, de känns helknasiga, halv bortdomnade liksom + att det gör ont. Läskigt!
  2. 1
    Ont i händerna nu har mina händer hållt på att svullna som prinskorvar varje dag, dessutom vaknar jag flera ggr varje natt av att ena handen har somnat. Vänder då på mig och vaknar lite senare av att nästa hand har somnat. (kan inte sova på rygg så det blir väl lite extra tryck på blodkärlen ut till armarna antar jag) Nu har jag ONT i båda händerna hela dagarna, de känns helknasiga, halv bortdomnade liksom + att det gör ont. Läskigt!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Har samma

    sak med mina hämder. Pratade med en jag känner som är sjukgymnast och det kallas Carpaltunnelsyndromet. Det uppstår då en viss nerv kommer i kläm, ofta till följd av att man samlat på sig vätska. Ofta får man ont, m.m. i båda händerna. Hon sa att man kan kyla över handlederna med tex en lite påse med majs eller ärter som man kan avvara. Lägg en fuktig handduk mellan handleden och påsen. Försök även ligga högt med den ena handen under natten.

    Jag fick även låna en skena som jag kan ha på natten så att jag inte kan ligga med handen böjd. Jag provade den natten tills idag och den hjälpte, men jag vill ha en till så att man kan ha en på varje hand.

    Hoppas det här är till någon hjälp.
  4. 2
    Har samma sak med mina hämder. Pratade med en jag känner som är sjukgymnast och det kallas Carpaltunnelsyndromet. Det uppstår då en viss nerv kommer i kläm, ofta till följd av att man samlat på sig vätska. Ofta får man ont, m.m. i båda händerna. Hon sa att man kan kyla över handlederna med tex en lite påse med majs eller ärter som man kan avvara. Lägg en fuktig handduk mellan handleden och påsen. Försök även ligga högt med den ena handen under natten.

    Jag fick även låna en skena som jag kan ha på natten så att jag inte kan ligga med handen böjd. Jag provade den natten tills idag och den hjälpte, men jag vill ha en till så att man kan ha en på varje hand.

    Hoppas det här är till någon hjälp.
  5. Anonym
    #3

    exakt samma

    har jag också.
  6. 3
    exakt samma har jag också.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    Förstår......

    .......precis vad du menar, tyvärr! Men snart är det över!!! =)
  8. 4
    Förstår...... .......precis vad du menar, tyvärr! Men snart är det över!!! =)

Liknande trådar

  1. Ont i händerna...
    By Katja_73 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 18:39
  2. Ont i händerna
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 20:04
  3. på händerna?
    By Malin IGAF in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 20:54
  4. ont i händerna
    By trion in forum _0705 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 14:37
  5. Ont i händerna???
    By anne med 2an -1 vecka in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 17:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar