Vad är att rekommendera?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Vad är att rekommendera?

    Vilken typ av tak är att rekommendera, plåt eller tegelplattor? Kikar efter en sommarstuga, därav denna fundering.
  2. 1
    Vad är att rekommendera? Vilken typ av tak är att rekommendera, plåt eller tegelplattor? Kikar efter en sommarstuga, därav denna fundering.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Beror väl på

    plåt är underhållsfritt, men har inte samma utseendemässiga charm tycker jag. Dessutom kan det smattra ganska bra när det regnar.

    Men tegel kan bli ful med tiden, blåser det kan en panna ramla ner och som i vårt fall så är det mossa på skuggsidan..MEN jag fördrar ändå tegel..Ger ändå mer gammal och äkta känsla!
  4. 2
    Beror väl på plåt är underhållsfritt, men har inte samma utseendemässiga charm tycker jag. Dessutom kan det smattra ganska bra när det regnar.

    Men tegel kan bli ful med tiden, blåser det kan en panna ramla ner och som i vårt fall så är det mossa på skuggsidan..MEN jag fördrar ändå tegel..Ger ändå mer gammal och äkta känsla!
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Tack

    då hade jag lite rätt i mina tankar här hemma.
    Håller helt med dig att tegel ser mycket mysigare och om inte annat mer \"torpigt\" ut. Men plåt har ju onekligen sina fördelar också.
  6. 3
    Tack då hade jag lite rätt i mina tankar här hemma.
    Håller helt med dig att tegel ser mycket mysigare och om inte annat mer \"torpigt\" ut. Men plåt har ju onekligen sina fördelar också.
  7. Medlem sedan
    Jun 1999
    #4

    Får jag inflika

    Plåt kräver målning kanske var 15:e-20:e år.
  8. 4
    Får jag inflika Plåt kräver målning kanske var 15:e-20:e år.
  9. Medlem sedan
    May 2004
    #5

    ok

    Självklart får du inflika. Alla uppgifter är välkomna till en takokunnig som mig :o)
  10. 5
    ok Självklart får du inflika. Alla uppgifter är välkomna till en takokunnig som mig :o)
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6

    Det finns ju plåttak som ser ut som

    tegel ,,
  12. 6
    Det finns ju plåttak som ser ut som tegel ,,
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7

    Har sett

    det i någon tidning. Smart.

    Men det hus jag nu har sett har ett svart plåttak i bra kondition, så det lär vi inte byta i första taget om det är så att vi fortfarande gillar huset efter vi synat insidan.
  14. 7
    Har sett det i någon tidning. Smart.

    Men det hus jag nu har sett har ett svart plåttak i bra kondition, så det lär vi inte byta i första taget om det är så att vi fortfarande gillar huset efter vi synat insidan.
  15. Anonym
    #8

    Vill påpeka

    Att takstolar måste hålla för tungt tegeltak.Vet flertal gamla hus som de bytt till tegel o sedan har det börjat sjunka.
  16. 8
    Vill påpeka Att takstolar måste hålla för tungt tegeltak.Vet flertal gamla hus som de bytt till tegel o sedan har det börjat sjunka.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9

    Ah, bra att veta

    Då är det bäst att kolla upp det innan man ev byter till tegel i sådana fall. Tack!
  18. 9
    Ah, bra att veta Då är det bäst att kolla upp det innan man ev byter till tegel i sådana fall. Tack!

Liknande trådar

  1. kan rekommendera
    By annchen in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-24, 19:48
  2. Jag kan rekommendera
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 19:17
  3. Kan nån rekommendera...
    By Aquafemina in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 19:55
  4. Får man rekommendera här?
    By Nity in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 15:25
  5. vad kan jag rekommendera...
    By gl72 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-09, 09:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar