ONT i händerna...VAD kan de vara?
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2006
    #1

    ONT i händerna...VAD kan de vara?

    I natt somnade jag inte förrän vid 7 i morse...det har ju blivit varmt igen. Tur att jag har fått sova de senaste 5 nätterna i allafall! Jag har haft grymt ont i händerna hela natten, sticker o gör ont i lederna fortfarande och så en jobbig klåda också. Nån som vet vad det kan vara? Är inte mer svullen än vanligt utan tvärtom faktiskt...
  2. 1
    ONT i händerna...VAD kan de vara? I natt somnade jag inte förrän vid 7 i morse...det har ju blivit varmt igen. Tur att jag har fått sova de senaste 5 nätterna i allafall! Jag har haft grymt ont i händerna hela natten, sticker o gör ont i lederna fortfarande och så en jobbig klåda också. Nån som vet vad det kan vara? Är inte mer svullen än vanligt utan tvärtom faktiskt...
  3. bmw
    #2

    karpatel?

    Kan det inte vara karpatelsyndrom? Det är när det svullnar precis vid någon nerv vid handleden så att händerna blir som om de somnat. Sticker och \"bultar\" lite. Händerna i sig behöver inte vara så svullna för det. Hade det ganska mycket på morgnarna förra gången men har klarat mig hittills denna gång.
  4. 2
    karpatel? Kan det inte vara karpatelsyndrom? Det är när det svullnar precis vid någon nerv vid handleden så att händerna blir som om de somnat. Sticker och \"bultar\" lite. Händerna i sig behöver inte vara så svullna för det. Hade det ganska mycket på morgnarna förra gången men har klarat mig hittills denna gång.
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3

    Kollade nätet

    o det verkar stämma riktigt bra på hur det känns. Ska till läkaren i morgon ändå så då ska jag passa på att kolla med henne. Tack!
  6. 3
    Kollade nätet o det verkar stämma riktigt bra på hur det känns. Ska till läkaren i morgon ändå så då ska jag passa på att kolla med henne. Tack!
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4

    jag hade så

    när jag väntade Hwila. Kunde inte vrida ur en trasa å så.
    PÅ morron kunde jag inte räta ut fingrarna.

    Försvann när förlossningen startade.
    Tror det e typ foglossning fast i fingrarna.
    =)
  8. 4
    jag hade så när jag väntade Hwila. Kunde inte vrida ur en trasa å så.
    PÅ morron kunde jag inte räta ut fingrarna.

    Försvann när förlossningen startade.
    Tror det e typ foglossning fast i fingrarna.
    =)
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5

    precis så!

    Har haft svårt att öppna korkar på petflaskor o att knyta händerna men jag trodde det bara var för att det var så svullet. Men nu när det gör ont förstod jag att det måste vara nåt annat.

    Det verkar inte farligt i allafall, bara vila...

    Kan inte gå knappt o sitter bara inne i värmen o hade tänkt sy lite o sånt men det är ju kört nu oxå. Vad ska man GÖRA?? Orkar inte läsa hela tiden.. mega-dubbel-suckar
  10. 5
    precis så! Har haft svårt att öppna korkar på petflaskor o att knyta händerna men jag trodde det bara var för att det var så svullet. Men nu när det gör ont förstod jag att det måste vara nåt annat.

    Det verkar inte farligt i allafall, bara vila...

    Kan inte gå knappt o sitter bara inne i värmen o hade tänkt sy lite o sånt men det är ju kört nu oxå. Vad ska man GÖRA?? Orkar inte läsa hela tiden.. mega-dubbel-suckar
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6

    träffa oss =)

    deeeeet kan man göra.
    gå å kolla i onödit dyra barn affärer och drömma lite.
    Mycket sunt
  12. 6
    träffa oss =) deeeeet kan man göra.
    gå å kolla i onödit dyra barn affärer och drömma lite.
    Mycket sunt
  13. Medlem sedan
    Feb 2006
    #7

    Men jag kan ju

    inte gå ju...orkar ju inte ens ta mig till stan...*surar*

    Men härinne kan man ju vara i allafall...
  14. 7
    Men jag kan ju inte gå ju...orkar ju inte ens ta mig till stan...*surar*

    Men härinne kan man ju vara i allafall...
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #8

    Usch

    låter inge roligt det där :-(
    Men det kan säkert vara vätska eller det där karpaltunnelsyndromet (som jag förövrigt inte vet så mycket om förutom att man får handledskenor, typ ;-)
    Hoppas det blir bättre, det är ju som sagt ett tag kvar ändå...

    KRAM
  16. 8
    Usch låter inge roligt det där :-(
    Men det kan säkert vara vätska eller det där karpaltunnelsyndromet (som jag förövrigt inte vet så mycket om förutom att man får handledskenor, typ ;-)
    Hoppas det blir bättre, det är ju som sagt ett tag kvar ändå...

    KRAM
  17. Lotta bf 7/9
    #9

    tror också

    att det är karpateltunnelsyndrom, jag hade det när jag väntade sonen. jag sov med dotterns handledsskydd som hon använde när hon åkte inlines, och det hjälpte... :) har - peppar peppar - inte känt av det denna gången...
  18. 9
    tror också att det är karpateltunnelsyndrom, jag hade det när jag väntade sonen. jag sov med dotterns handledsskydd som hon använde när hon åkte inlines, och det hjälpte... :) har - peppar peppar - inte känt av det denna gången...
  19. Medlem sedan
    Mar 2005
    #10

    Jobbigt

    Usch, jag vet hur det där är. Har haft problem i många veckor :-( Helt domnad , stickningar, svårt att äta med bestick och ont om nätterna. Hoppas det ger sig direkt efteråt annars vet jag inte vad jag gör. Hoppas du inte får så mycket besvär, det kan ju trots allt komma och gå.
  20. 10
    Jobbigt Usch, jag vet hur det där är. Har haft problem i många veckor :-( Helt domnad , stickningar, svårt att äta med bestick och ont om nätterna. Hoppas det ger sig direkt efteråt annars vet jag inte vad jag gör. Hoppas du inte får så mycket besvär, det kan ju trots allt komma och gå.

Liknande trådar

  1. Ont i händerna
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 20:04
  2. på händerna?
    By Malin IGAF in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 20:54
  3. ont i händerna
    By trion in forum _0705 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 14:37
  4. Ont i händerna
    By Jojjo v38 in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 21:32
  5. Ont i händerna???
    By anne med 2an -1 vecka in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 17:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar