På tal om lång första
Förlossning
  1. Jojjo v 39
    #1

    På tal om lång första

    förlossning som liseloppan frågar om nedan...
    Ni som har långt mellan barnen, alltså mer än sisådär en 5-6 år, hur har andra förlossningen varit för er? Snabb eller var det som \"första gången\" igen?
  2. 1
    På tal om lång första förlossning som liseloppan frågar om nedan...
    Ni som har långt mellan barnen, alltså mer än sisådär en 5-6 år, hur har andra förlossningen varit för er? Snabb eller var det som \"första gången\" igen?
  3. Jordemor
    #2

    Min egen upplevelse och

    min erfarenhet som barnmorska är att andra födseln är
    lika \"snabb\" hur lång tid det än har gått sedan första födseln.
  4. 2
    Min egen upplevelse och min erfarenhet som barnmorska är att andra födseln är
    lika \"snabb\" hur lång tid det än har gått sedan första födseln.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    9 år mellan

    1:a barnet och 2:a har jag. Alla sa till mig att man då är förstföderska när det gått så lång tid men det fick jag höra av an BM att så inte är fallet. har kroppen en gång varit med om en förlossning glömmer den inte det och man har användning av det arbetet vid nummer 2. Min första förlossning tog ca 31 timmar! Min andra tog 4,5 timmar. Så visst tror jag att jag hade hjälp av att en gång haft värkar och att det gick snabbare den här gången.
  6. 3
    9 år mellan 1:a barnet och 2:a har jag. Alla sa till mig att man då är förstföderska när det gått så lång tid men det fick jag höra av an BM att så inte är fallet. har kroppen en gång varit med om en förlossning glömmer den inte det och man har användning av det arbetet vid nummer 2. Min första förlossning tog ca 31 timmar! Min andra tog 4,5 timmar. Så visst tror jag att jag hade hjälp av att en gång haft värkar och att det gick snabbare den här gången.
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4

    Har 5 år & 2 månader...

    mellan mina prinsessor...där första förlossningen tog 17½ timme och den andra 4½ timme.
  8. 4
    Har 5 år & 2 månader... mellan mina prinsessor...där första förlossningen tog 17½ timme och den andra 4½ timme.
  9. Medlem sedan
    Aug 1999
    #5

    Jag har 6 år

    mellan 1.an & 2.an..
    Födde 1.an snabbt. och 2 kom ännu snabbare:-)

    Har kroppen en gång fött fram ett barn, så \"kommer den i håg\" det:-)
  10. 5
    Jag har 6 år mellan 1.an & 2.an..
    Födde 1.an snabbt. och 2 kom ännu snabbare:-)

    Har kroppen en gång fött fram ett barn, så \"kommer den i håg\" det:-)
  11. Medlem sedan
    Aug 2002
    #6

    halvsnabb och jättebra

    jag har två tätisar först födda -90 och -92, 18 mån mellan. Första barnet tog lång tid, andra en timme. Den tredje kom -03 alltså 11 år senare och han föddes på 13 timmar, hyfsat snabbt tycker jag. Det var också min absolut bästa förlossning!
  12. 6
    halvsnabb och jättebra jag har två tätisar först födda -90 och -92, 18 mån mellan. Första barnet tog lång tid, andra en timme. Den tredje kom -03 alltså 11 år senare och han föddes på 13 timmar, hyfsat snabbt tycker jag. Det var också min absolut bästa förlossning!
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7

    inte förstföderska igen

    förr sa man ju att man räknades som förstföderska efter 5 år (el vad det var). Nu säger man inte så längre utan precis som du säger.
  14. 7
    inte förstföderska igen förr sa man ju att man räknades som förstföderska efter 5 år (el vad det var). Nu säger man inte så längre utan precis som du säger.
  15. Medlem sedan
    Feb 2006
    #8

    Lika lång (snabb) som

    den första, ca 6h. Det är 8,5 år mellan barnen. Däremot krystade jag i 1h med första och bara i en kvart ungefär, med andra.
  16. 8
    Lika lång (snabb) som den första, ca 6h. Det är 8,5 år mellan barnen. Däremot krystade jag i 1h med första och bara i en kvart ungefär, med andra.
  17. Medlem sedan
    Apr 2000
    #9

    ja den andra var lika snabb som...

    den första :-)
    som tur var, för jag var lite orolig över om jag skulle hinna in eftersom vi flyttat och bor en bit från sjukhuset, men vi åkte in för koll utan värkar, jag fick värkar i bilen på vägen, som blev regelbundna och täta i väntrummet innan inskrivningen :-)

    1:a förlossningen började med vattenavgång utan värkar, åkte in vid 11-tiden kvällen efter närjag hade fått regelbundna onda värkar, var öppen 4 cm och sonen kom 3.15 ... hade då haft ett jättesnabbt öppningsskede med en välbehövlig paus innan jag fick krystvärkar

    2:a förlossningen började med att slemproppen lossnade och jag blödde, hade tid hos BM som sa att det inte skulle bli något barn den här dan men om jag fortsatte att blöda så skulle jag åka in och kolla, gjorde det lite senare på eftermiddan kom väl in vid halv 4 på eftermiddan, var öppen 3 cm och fick stanna på nåder... blev rådd att ta ett bad eftersom vi kommit in i så god tid och det skulle ta sååå lång tid innan något hände (det här var väl vi halv 5)... tja dottern födes 19.59 samma kväll och då hade jag haft ett lååååångt (och smärtsamt) skede mellan öpningsvärkarna och krystvärkarna (är du säääker på att du inte har krystvärkar?)

    så jag är faktiskt lite glad över att det inte gick så mycket snabbare andra gången :-)

    ja just det, har 5,5 år mellan barnen
  18. 9
    ja den andra var lika snabb som... den första :-)
    som tur var, för jag var lite orolig över om jag skulle hinna in eftersom vi flyttat och bor en bit från sjukhuset, men vi åkte in för koll utan värkar, jag fick värkar i bilen på vägen, som blev regelbundna och täta i väntrummet innan inskrivningen :-)

    1:a förlossningen började med vattenavgång utan värkar, åkte in vid 11-tiden kvällen efter närjag hade fått regelbundna onda värkar, var öppen 4 cm och sonen kom 3.15 ... hade då haft ett jättesnabbt öppningsskede med en välbehövlig paus innan jag fick krystvärkar

    2:a förlossningen började med att slemproppen lossnade och jag blödde, hade tid hos BM som sa att det inte skulle bli något barn den här dan men om jag fortsatte att blöda så skulle jag åka in och kolla, gjorde det lite senare på eftermiddan kom väl in vid halv 4 på eftermiddan, var öppen 3 cm och fick stanna på nåder... blev rådd att ta ett bad eftersom vi kommit in i så god tid och det skulle ta sååå lång tid innan något hände (det här var väl vi halv 5)... tja dottern födes 19.59 samma kväll och då hade jag haft ett lååååångt (och smärtsamt) skede mellan öpningsvärkarna och krystvärkarna (är du säääker på att du inte har krystvärkar?)

    så jag är faktiskt lite glad över att det inte gick så mycket snabbare andra gången :-)

    ja just det, har 5,5 år mellan barnen

Liknande trådar

  1. Lång vänten första operation
    By Jonas & lillan in forum Klumpfot
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-01-29, 22:20
  2. Lång första trimester
    By Igen! in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 08:24
  3. lång-lång-lång promenad...
    By eiraeira in forum Träning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 11:21
  4. "Lång" första förlossning.....
    By Jehia in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 10:12
  5. ni som haft en lång första förlossn
    By Liseloppan bf 2/4-07 in forum Förlossning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-08-09, 12:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar