Sterilisera sig
Kropp & hälsa
  1. mannens fru
    #1

    Sterilisera sig

    Är det någon som vet vad det kostar att steriliser sig? Alltså som man. ÄR det lång väntetid.
    Bor i Stockholm, och huddinge sjukhus är väl det sjukhus som skulle vara aktuellt.
    Vad är det egentligen man gör när man steriliserar?
  2. 1
    Sterilisera sig Är det någon som vet vad det kostar att steriliser sig? Alltså som man. ÄR det lång väntetid.
    Bor i Stockholm, och huddinge sjukhus är väl det sjukhus som skulle vara aktuellt.
    Vad är det egentligen man gör när man steriliserar?
  3. Moonbeam
    #2

    Det kostar som

    ett vanligt besök på akuten, 250:- tror jag det är. Väntetiden vet jag inget om, det kan nog urologen svara bättre på (tror det är de som utför vasektomier). SöS gör också.
    När en man ska steriliseras kapas sädesledarna och sys igen. Han är vaken under ingreppet och kan gå hem några timmar senare.
  4. 2
    Det kostar som ett vanligt besök på akuten, 250:- tror jag det är. Väntetiden vet jag inget om, det kan nog urologen svara bättre på (tror det är de som utför vasektomier). SöS gör också.
    När en man ska steriliseras kapas sädesledarna och sys igen. Han är vaken under ingreppet och kan gå hem några timmar senare.
  5. 2 egna, 2 i bonus
    #3

    Det kostar

    som ett vanligt läkarbesök. Om du hör till Huddinge kanske du kan be om en remiss till Södertälje också. Kontakta alltså din vårdcentral först för remiss. Min man steriliserades på S-tälje och väntetiden var inte så särskilt lång (någon månad kanske).
    På honom gjordes ett litet snitt på vardera sidan om pungen. Man kan känna sädesledarna där om man känner efter. De snörptes av och det sattes ett stygn på varje sida. Min man var tillbaks på jobbet dagen efter. Spermaprov ska sedan lämnas vid minst 3 tillfällen, vart och ett med 2-3 veckors mellanrum om jag minns rätt nu. Det tar alltså ett tag innan man får klartecken ;) Kan bara säga att för oss har detta fungerat utmärkt och vi är båda jättenöjda. Inget bök med kondom, inga hormoner som gör en knasig och ingen oro för graviditet. Toppen!
  6. 3
    Det kostar som ett vanligt läkarbesök. Om du hör till Huddinge kanske du kan be om en remiss till Södertälje också. Kontakta alltså din vårdcentral först för remiss. Min man steriliserades på S-tälje och väntetiden var inte så särskilt lång (någon månad kanske).
    På honom gjordes ett litet snitt på vardera sidan om pungen. Man kan känna sädesledarna där om man känner efter. De snörptes av och det sattes ett stygn på varje sida. Min man var tillbaks på jobbet dagen efter. Spermaprov ska sedan lämnas vid minst 3 tillfällen, vart och ett med 2-3 veckors mellanrum om jag minns rätt nu. Det tar alltså ett tag innan man får klartecken ;) Kan bara säga att för oss har detta fungerat utmärkt och vi är båda jättenöjda. Inget bök med kondom, inga hormoner som gör en knasig och ingen oro för graviditet. Toppen!

Liknande trådar

  1. sterilisera mig?
    By femella in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 23:42
  2. Sterilisera sax
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 23:41
  3. Sterilisera sig?
    By Valerina in forum Ordet är fritt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2008-02-03, 18:39
  4. sterilisera sig?
    By eva in forum Föräldraskap
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 07:40
  5. sterilisera sig ?
    By eva in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-24, 08:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar