Hemorojder???
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Hemorojder???

    Är de någon här inne som upplevt hemorojder??
    Hur känns de??
    Hur får jag reda på fall jag har de??
    De känns liksom lite \"ådrigt\" där bak.. Lite som uppsvällda blodådror.. De gör inte ont och de blöder inte..De mer sticker å dunkar..
    KAn de vara hemorojder??
    Vad gör man åt de??

    Vet inte fall de är någon av er som vill talaom att ni har /har haft de.. men skulle vara tacksam fall någon (om någon haft de) skulle kunna skriva hur de känns å vad man gör åt de..
    Gärna anonym..spelar inte mig någon roll!

    Tacksamför svar!!
  2. 1
    Hemorojder??? Är de någon här inne som upplevt hemorojder??
    Hur känns de??
    Hur får jag reda på fall jag har de??
    De känns liksom lite \"ådrigt\" där bak.. Lite som uppsvällda blodådror.. De gör inte ont och de blöder inte..De mer sticker å dunkar..
    KAn de vara hemorojder??
    Vad gör man åt de??

    Vet inte fall de är någon av er som vill talaom att ni har /har haft de.. men skulle vara tacksam fall någon (om någon haft de) skulle kunna skriva hur de känns å vad man gör åt de..
    Gärna anonym..spelar inte mig någon roll!

    Tacksamför svar!!
  3. Erika 17/10
    #2

    He he...

    Här har vi det problemet och har haft sen dottern, jag har som små \"kulor\" som sticker ut från ändtarmsöppningen, ibland blöder det och ibland gör det jätteont men vanligtvis känns det inte så mycket. Det kommer och går lite grand. Det finns medel att stryka på så att de ska skrumpna ihop men jag verkar inte tåla det. Svidet och smärtan jag får av medicinen är betydligt värre än \"hemmis-problemen\". Tog upp det med min dåvarande BM efter förra förlossningen men enl henne var det då bara operation som gällde och ingen ide att göra förrän jag var klar med barnafödandet helt... Stör mig egentligen inte så mycket mer än när jag har ett \"skov\" och har massa småkulor i rumpan.. då känner man sig inte sexig direkt. Men det går ner efter några dagar...
  4. 2
    He he... Här har vi det problemet och har haft sen dottern, jag har som små \"kulor\" som sticker ut från ändtarmsöppningen, ibland blöder det och ibland gör det jätteont men vanligtvis känns det inte så mycket. Det kommer och går lite grand. Det finns medel att stryka på så att de ska skrumpna ihop men jag verkar inte tåla det. Svidet och smärtan jag får av medicinen är betydligt värre än \"hemmis-problemen\". Tog upp det med min dåvarande BM efter förra förlossningen men enl henne var det då bara operation som gällde och ingen ide att göra förrän jag var klar med barnafödandet helt... Stör mig egentligen inte så mycket mer än när jag har ett \"skov\" och har massa småkulor i rumpan.. då känner man sig inte sexig direkt. Men det går ner efter några dagar...
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3

    Ok..

    Hmm...Asså...så de kan vara de jag har då?
    De lär ju finnas olika grader av de..de finns de ju av allt annat..
    Eller gör hemorojder alltid ont?? Eller blöder de alltid?
    Hmm,,,
    Kan man ringa BM å höra fall hon kanske kan kika efter? Hon lär ju veta hur de ser ut med hemisar..
    Måste ju ändå ringa henne imorn..så jag kan ju höra med henne på samma gång.. De finns väl inga dumma frågor?? :)

    Kramar å Tack!
  6. 3
    Ok.. Hmm...Asså...så de kan vara de jag har då?
    De lär ju finnas olika grader av de..de finns de ju av allt annat..
    Eller gör hemorojder alltid ont?? Eller blöder de alltid?
    Hmm,,,
    Kan man ringa BM å höra fall hon kanske kan kika efter? Hon lär ju veta hur de ser ut med hemisar..
    Måste ju ändå ringa henne imorn..så jag kan ju höra med henne på samma gång.. De finns väl inga dumma frågor?? :)

    Kramar å Tack!
  7. stelpan
    #4

    kolla här

    http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1246 personligen tror jag att det är hemmisar, ta upp det med din bm det är ju ganska vanligt vid grav!
  8. 4
    kolla här http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1246 personligen tror jag att det är hemmisar, ta upp det med din bm det är ju ganska vanligt vid grav!
  9. Marmelad
    #5

    Det kan det nog vara

    Jag brukar inte kolal så noga om det är ådrigt *S*, men jag märker såklart om det blöder eller gör ont. Fick det första gången efter förlossningen med dottern, sen dess har de haft en tendens att komma tillbaka om jag är hård i magen. En gång har jag blött i denna graviditet, men sen dess har jag lyckats hålla dem i schack mha att hålla magen i trim helt enkelt!
  10. 5
    Det kan det nog vara Jag brukar inte kolal så noga om det är ådrigt *S*, men jag märker såklart om det blöder eller gör ont. Fick det första gången efter förlossningen med dottern, sen dess har de haft en tendens att komma tillbaka om jag är hård i magen. En gång har jag blött i denna graviditet, men sen dess har jag lyckats hålla dem i schack mha att hålla magen i trim helt enkelt!

Liknande trådar

  1. hemorojder
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 14:25
  2. Hemorojder?
    By Anonym in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-11, 14:45
  3. Hemorojder...
    By Tsarbabe in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 17:40
  4. Hemorojder?
    By Bumbi 22/10 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 19:12
  5. AJ!!! (hemorojder?)
    By Ulcerösen in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 08:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar