Garantiersättning??
Arbete, ekonomi & juridik
  1. nettis67
    #1

    Garantiersättning??

    Undrar om nån vet hur mycket garantiersättningen är ifrån försäkringskassan när man får sjukersättning??(per månad före skatt)Är 39 år.
  2. 1
    Garantiersättning?? Undrar om nån vet hur mycket garantiersättningen är ifrån försäkringskassan när man får sjukersättning??(per månad före skatt)Är 39 år.
  3. Helen
    #2

    Hm...

    Jag får 7000:- före skatt (5300 efter), men jag är bara 20 år. Om jag förstår FK:s hemsida rät så skulle du få cirka 7800:- innan skatt!
  4. 2
    Hm... Jag får 7000:- före skatt (5300 efter), men jag är bara 20 år. Om jag förstår FK:s hemsida rät så skulle du få cirka 7800:- innan skatt!
  5. mezz
    #3

    så här

    2,40 gånger basbeloppet som är på 39 700 Per år före skatt. Detta gäller om man inte haft något jobb inom en ramtid på 8 år (tror det är 8). Har du det så tar de de tre bästa åren och snittar det och sen 64% av den summan får du i sjukersättning.
  6. 3
    så här 2,40 gånger basbeloppet som är på 39 700 Per år före skatt. Detta gäller om man inte haft något jobb inom en ramtid på 8 år (tror det är 8). Har du det så tar de de tre bästa åren och snittar det och sen 64% av den summan får du i sjukersättning.
  7. Lillbus
    #4

    Sen oxå

    om man jobbat men inte tex heltid ect så blir ju inte ersättningen så hög för dom har ett minsta belopp att gå efter.

    Så först tar dom summan av snittet dom får ut om man jobbat, blir det en för låg summa så träder garantin in och betalar ut ett visst belopp.
  8. 4
    Sen oxå om man jobbat men inte tex heltid ect så blir ju inte ersättningen så hög för dom har ett minsta belopp att gå efter.

    Så först tar dom summan av snittet dom får ut om man jobbat, blir det en för låg summa så träder garantin in och betalar ut ett visst belopp.
  9. Lillbus
    #5

    Hmm

    Vet inte riktigt, har haft papper hemma om det men jag har både en summa för att jag jobbat och en summa från garantin som går in eftersom jag inte jobbat och tjänat så mycket.

    Jag får ut ca 5300 efter skatt i mån ialla fall.
  10. 5
    Hmm Vet inte riktigt, har haft papper hemma om det men jag har både en summa för att jag jobbat och en summa från garantin som går in eftersom jag inte jobbat och tjänat så mycket.

    Jag får ut ca 5300 efter skatt i mån ialla fall.

Liknande trådar

  1. nån som har garantiersättning här??
    By nettis67 in forum Funktionshinder - vuxna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-19, 09:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar