nån som har garantiersättning här??
Funktionshinder - vuxna
  1. nettis67
    #1

    nån som har garantiersättning här??

    Undrar hur stor garantiersättningen är per månad då man får sjukersättning??Är 39 år.
  2. 1
    nån som har garantiersättning här?? Undrar hur stor garantiersättningen är per månad då man får sjukersättning??Är 39 år.
  3. minken
    #2

    Nästan

    Jag har aktivitetsersättning 100% och får ca 5000.- + 4000.- i bostadstillägg och jag gissar att du kommer få mer eftersom ersättningen ökar med åldern. Totalt får jag drygt 9000.- i månaden från fk.
  4. 2
    Nästan Jag har aktivitetsersättning 100% och får ca 5000.- + 4000.- i bostadstillägg och jag gissar att du kommer få mer eftersom ersättningen ökar med åldern. Totalt får jag drygt 9000.- i månaden från fk.
  5. mezz
    #3

    Svarar här med

    Om du inte har arbetat någon under ramtiden som är 8år (tror jag) så är garantin 39700*2,40 (basbeloppet.
    Annars snittar dom 3 av de bästa åren och sen 64% av det.
    Jag får ut 112 000kr per år sen har jag bostadstillägg och bostadsbidrag på ca 5200kr
  6. 3
    Svarar här med Om du inte har arbetat någon under ramtiden som är 8år (tror jag) så är garantin 39700*2,40 (basbeloppet.
    Annars snittar dom 3 av de bästa åren och sen 64% av det.
    Jag får ut 112 000kr per år sen har jag bostadstillägg och bostadsbidrag på ca 5200kr
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    Oj

    Måste fråga hur du kan få så mycket?

    Jag har samma som du aktivitetsersättning stills nästa år 100%, men jag ligger bara på 2600 i bostadstillägget :/
    Fast du kanske har barn så det är därför du får mer?
  8. 4
    Oj Måste fråga hur du kan få så mycket?

    Jag har samma som du aktivitetsersättning stills nästa år 100%, men jag ligger bara på 2600 i bostadstillägget :/
    Fast du kanske har barn så det är därför du får mer?
  9. minken
    #5

    Jag bor ensam

    och har väldigt hög hyra, betalar en del mer ur \"egen ficka\" (dvs från aktivitetsersättningen) varje månad dessutom. Hade det funnits möjlighet att få en billigare lägenhet som uppfyller mina behov för att fungera hade jag gärna tagit den och fått mindre i bostadstillägg men tyvärr finns inte det där jag bor. 4000.- är det högsta belopp man kan få.
  10. 5
    Jag bor ensam och har väldigt hög hyra, betalar en del mer ur \"egen ficka\" (dvs från aktivitetsersättningen) varje månad dessutom. Hade det funnits möjlighet att få en billigare lägenhet som uppfyller mina behov för att fungera hade jag gärna tagit den och fått mindre i bostadstillägg men tyvärr finns inte det där jag bor. 4000.- är det högsta belopp man kan få.
  11. Medlem sedan
    Feb 2004
    #6

    aha

    Vet ju inte hur dyr hyra du har. men jag bor med själv i en 3:a och den kostar mig 5200 i månaden och jag får 2600 i bidrag. Och ändå har jag hög ersättning, så kanske därför jag inte får så mycket mer? Har inte orkat bry mig så mycket om det är för jag får så mycket ersättning därför jag \"bara\" får 2600.
  12. 6
    aha Vet ju inte hur dyr hyra du har. men jag bor med själv i en 3:a och den kostar mig 5200 i månaden och jag får 2600 i bidrag. Och ändå har jag hög ersättning, så kanske därför jag inte får så mycket mer? Har inte orkat bry mig så mycket om det är för jag får så mycket ersättning därför jag \"bara\" får 2600.
  13. minken
    #7

    Om du bor sambo

    som det står i din pressentation så är det ju hela din halva av hyran. Hade jag bott sambo hade jag varit mer än nöjd med att \"bara\" få min halva av hyran. Man delar ju ändå lika på alla räkningar ink hyran då.
  14. 7
    Om du bor sambo som det står i din pressentation så är det ju hela din halva av hyran. Hade jag bott sambo hade jag varit mer än nöjd med att \"bara\" få min halva av hyran. Man delar ju ändå lika på alla räkningar ink hyran då.

Liknande trådar

  1. Garantiersättning??
    By nettis67 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 14:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar