Om jag bara varit hemma...
Vikt
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Om jag bara varit hemma...

    i morgon förmiddag, så hade jag fått min crosstrainer då, men nu måste jag vänta ända till på fredag ;-)

    Jag är rysligt imponerad över leveranstiden. Tre dagar är t o m snabbare än vad de \"lovade\".

    Tycker själv att jag har haft en bra matdag idag också. Fortsätter jag så här, så kanske jag får ett minus på måndag ;-)

    Har idag satt upp fyra stycken delmål på vägen mot jul. Har varit lite \"tuffare\" mot mig själv den här gången för att se om det kan skapa mer motivation.

    Jag håller på och funderar över vad jag ska belöna mig med. Jag har två delmål som jag ser som lite \"mindre\" och två som följaktligen är lite större och kanske förtjänar lite större belöning. Jag har dock svårt att komma på några bra. Kläder i all ära, men jag har ingen lust att köpa så mycket kläder \"på vägen\". Frissan måste jag gå till ändå och prylar har jag alldeles för mycket. Frågade ju efter tips på belöningar härom dagen och tackar för de jag fick, men är det någon som har ännu fler tips. Jag känner att jag behöver ha många att välja på.

    Vad gäller kläder, så känns det som att det dröjer innan jag kommer att kunna se det som en belöning att frivilligt ställa sig i ett provrum och prova kläder. Det finns få saker som gör mig på så dåligt humör. Kläder kan bli bra motivation och belöning efter jul kanske när jag har kommit ner en bit.

  2. 1
    Om jag bara varit hemma... i morgon förmiddag, så hade jag fått min crosstrainer då, men nu måste jag vänta ända till på fredag ;-)

    Jag är rysligt imponerad över leveranstiden. Tre dagar är t o m snabbare än vad de \"lovade\".

    Tycker själv att jag har haft en bra matdag idag också. Fortsätter jag så här, så kanske jag får ett minus på måndag ;-)

    Har idag satt upp fyra stycken delmål på vägen mot jul. Har varit lite \"tuffare\" mot mig själv den här gången för att se om det kan skapa mer motivation.

    Jag håller på och funderar över vad jag ska belöna mig med. Jag har två delmål som jag ser som lite \"mindre\" och två som följaktligen är lite större och kanske förtjänar lite större belöning. Jag har dock svårt att komma på några bra. Kläder i all ära, men jag har ingen lust att köpa så mycket kläder \"på vägen\". Frissan måste jag gå till ändå och prylar har jag alldeles för mycket. Frågade ju efter tips på belöningar härom dagen och tackar för de jag fick, men är det någon som har ännu fler tips. Jag känner att jag behöver ha många att välja på.

    Vad gäller kläder, så känns det som att det dröjer innan jag kommer att kunna se det som en belöning att frivilligt ställa sig i ett provrum och prova kläder. Det finns få saker som gör mig på så dåligt humör. Kläder kan bli bra motivation och belöning efter jul kanske när jag har kommit ner en bit.

  3. Carro m 4, *-61 kg*
    #2

    belöningstips:

    unna dig tex fotvård, massage, ansiktsbehandling!
    Gå på bio, köpa en bra bok. Allt sånt som är som balsam för själen, lite omvårdnad :-)
  4. 2
    belöningstips: unna dig tex fotvård, massage, ansiktsbehandling!
    Gå på bio, köpa en bra bok. Allt sånt som är som balsam för själen, lite omvårdnad :-)
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    #3

    Precis vad jag

    tänkte föreslå *L*
  6. 3
    Precis vad jag tänkte föreslå *L*
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Försökte komma på lite mer sånt...

    men fastnade hos frissan ;-)

    Fotvård skulle jag verkligen behöva, så det kanske är en bra första belöning.

    Mmmm, massage skulle jag också behöva. Ska fundera lite till så får vi se var vi hamnar.
  8. 4
    Försökte komma på lite mer sånt... men fastnade hos frissan ;-)

    Fotvård skulle jag verkligen behöva, så det kanske är en bra första belöning.

    Mmmm, massage skulle jag också behöva. Ska fundera lite till så får vi se var vi hamnar.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Spa?

    Kanske en dag på ett spa, en ny dyr och lyxig tidning eller något sådant?
  10. 5
    Spa? Kanske en dag på ett spa, en ny dyr och lyxig tidning eller något sådant?
  11. Karamella
    #6

    Mina delmål denna gång är:

    *Fotvård (hoppas jag kunna göra om några veckor - 1,7 kg kvar dit)
    *Nya kläder och stövlar
    *Frisör-besök
    *Bebis...! :o)

    Hehe, den sista punkten såg bra ut va???? *s* Förklaringen är att jag är sugen på en liten trea men väl vänta ett liiiitet tag till. Kanske lagom tills jag går i mål? Men då vill det till att man verkligen går i mål också, så man får snusa bebis igen! :o)
  12. 6
    Mina delmål denna gång är: *Fotvård (hoppas jag kunna göra om några veckor - 1,7 kg kvar dit)
    *Nya kläder och stövlar
    *Frisör-besök
    *Bebis...! :o)

    Hehe, den sista punkten såg bra ut va???? *s* Förklaringen är att jag är sugen på en liten trea men väl vänta ett liiiitet tag till. Kanske lagom tills jag går i mål? Men då vill det till att man verkligen går i mål också, så man får snusa bebis igen! :o)

Liknande trådar

  1. Om jag varit hemma nu
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 15:37
  2. Hur har ni varit hemma då
    By mandelblomma in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-21, 18:56
  3. Varit hemma ett tag...
    By mohlina in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 10:53
  4. Varit hemma i dag oxå
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 20:42
  5. Varit hemma
    By jessisa4 in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 21:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar