Hudflik?
Barnsjukdomar
  1. anna
    #1

    Hudflik?

    Hej,
    Har en dotter på 6 månader som jag sedan ett par veckor tillbaka uppmärksammat att hon har som en liten lös hudflik mellan skinkorna. Den siter fast bara som i en liten hudtråd? Någon som hört något som detta? Vad kan det vara?
  2. 1
    Hudflik? Hej,
    Har en dotter på 6 månader som jag sedan ett par veckor tillbaka uppmärksammat att hon har som en liten lös hudflik mellan skinkorna. Den siter fast bara som i en liten hudtråd? Någon som hört något som detta? Vad kan det vara?
  3. mia
    #2

    molusk?imt

    .
  4. 2
    molusk?imt .
  5. anna
    #3

    Vad är det?

    Kan de se ut så alltså? Varför får man sådana?
  6. 3
    Vad är det? Kan de se ut så alltså? Varför får man sådana?
  7. Anonym
    #4

    Mollusker är ett virus

    Min 6-åring har just fått mollusker, i grenen. Det jag har kunnat läsa mig till är att det är ett virus, man kan ha mollusker 1-2 år men sedan försvinner de. Sitter de väldigt dumt till etc kan de frysas eller skäras bort, annars får man vänta. Har läst tips om att man kan sätta en bit leucoplast (köper man på apoteket) och så får leucoplasten sitta en vecka så \"kvävs\" mollusken.
  8. 4
    Mollusker är ett virus Min 6-åring har just fått mollusker, i grenen. Det jag har kunnat läsa mig till är att det är ett virus, man kan ha mollusker 1-2 år men sedan försvinner de. Sitter de väldigt dumt till etc kan de frysas eller skäras bort, annars får man vänta. Har läst tips om att man kan sätta en bit leucoplast (köper man på apoteket) och så får leucoplasten sitta en vecka så \"kvävs\" mollusken.
  9. ye66
    #5

    Min stora kille hade också

    en molusk mellan skinkorna, precis innan ryggen _börjar_. Den satt där i ca 1,5 år, och så en dag var den liksom bara borta (nja, den minskade i storlek under en tid, men sedan borta).

    Enda gången den var ivägen var när han hade löst bajs som letats sig uppåt - då var han lite besvärad av att vi gjorde rent runt molusken.
  10. 5
    Min stora kille hade också en molusk mellan skinkorna, precis innan ryggen _börjar_. Den satt där i ca 1,5 år, och så en dag var den liksom bara borta (nja, den minskade i storlek under en tid, men sedan borta).

    Enda gången den var ivägen var när han hade löst bajs som letats sig uppåt - då var han lite besvärad av att vi gjorde rent runt molusken.

Liknande trådar

  1. Ta bort hudflik på intimt ställe
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-10, 19:05
  2. Irriterande hudflik
    By Maria L in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 20:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar