Vad tycker ni om dessa namn?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Vad tycker ni om dessa namn?

    Hej!

    Vore jättetacksam att få lite input om följande namn:

    Isa
    Tilda
    Thelise
    Elisia

    Vi fick en liten dotter för en månad sedan och det är mellan dessa fyra namn som vi väljer. Jättesvårt tycker vi och nu börjar tiden gå och vi vill snart ha bestämt oss! Vore intressant att få höra lite åsikter om respektive namn, samt vilket ni gillar bäst! Vill ni vore det även kul om ni rangordnade namnen! Stort tack på förhand!!! :-D
  2. 1
    Vad tycker ni om dessa namn? Hej!

    Vore jättetacksam att få lite input om följande namn:

    Isa
    Tilda
    Thelise
    Elisia

    Vi fick en liten dotter för en månad sedan och det är mellan dessa fyra namn som vi väljer. Jättesvårt tycker vi och nu börjar tiden gå och vi vill snart ha bestämt oss! Vore intressant att få höra lite åsikter om respektive namn, samt vilket ni gillar bäst! Vill ni vore det även kul om ni rangordnade namnen! Stort tack på förhand!!! :-D
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Jag rangordnar

    1.Tilda, men hellre Tilde
    1.Thelise, det var riktigt sött och ovanligt, bra namn.

    2.Elisia
    3.Isa
  4. 2
    Jag rangordnar 1.Tilda, men hellre Tilde
    1.Thelise, det var riktigt sött och ovanligt, bra namn.

    2.Elisia
    3.Isa
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3

    grattis &


    Här kommer mina åsikter

    Isa: Gulligt men känns som ett smeknamn på Isabell/a/

    Tilda: Fint men peronligen tycker jag att Tilde känns mjukare.

    Thelise: Känns som ett påhittat namn, lite konstlat. Tar mig lite tid att smälta det...

    Elisia: Fint.

    Ska jag ragnorda så får det bli så här:
    Tilda
    Isa
    Elisia
    Thelise
  6. 3
    grattis &
    Här kommer mina åsikter

    Isa: Gulligt men känns som ett smeknamn på Isabell/a/

    Tilda: Fint men peronligen tycker jag att Tilde känns mjukare.

    Thelise: Känns som ett påhittat namn, lite konstlat. Tar mig lite tid att smälta det...

    Elisia: Fint.

    Ska jag ragnorda så får det bli så här:
    Tilda
    Isa
    Elisia
    Thelise
  7. bigmouth med edith
    #4

    Först och främst

    så måste jag fråga om nu inte funderat på Elise? Det är ju nästan en kombination av era förslag men mycket finare än alla dem, om man får säga så.
    Annars rangordnar jag såhär:
    Thelise
    Isa
    Elisia
    Tilda
  8. 4
    Först och främst så måste jag fråga om nu inte funderat på Elise? Det är ju nästan en kombination av era förslag men mycket finare än alla dem, om man får säga så.
    Annars rangordnar jag såhär:
    Thelise
    Isa
    Elisia
    Tilda
  9. Medlem sedan
    Oct 2005
    #5

    GRATTIS!!!!

    Wow! Grattis till dottern:)))
    Hoppas att ni har det riktigt bra och njurer av allt klibbigt bebishull....mmmmmmm:D

    ISA
    - Jag gillar Isa. Det är kort och snyggt, enkelt och känns bra när man uttalar det.

    TILDA
    -Tilda har jag svårt för. För mig är det mera ett smeknamn för Mathilda. Det låter lite runt och bulligt, lite som Hulda för mig. Så nej, Tilda faller bort från min lista.

    THELISE
    -Vackert! Jag har aldrig hört det förut men det var fint. Snäppet finare än Elise:)

    ELISIA
    -Ser ut som Elise men låter som Felicia. Jag gillar Elise men Felicia har jag svårt för. Känns väldigt tråkigt och mainstream. Så Elisia får tyvärr ingen hög poäng.

    Jag tycker att Thelise var det allra finaste och därefter kommer Isa. Det beror lite på barnets personlighet också. Väljer ni Thelise kommer hon med stor säkerhet bli relativt ensam om sitt vackra namn.
    Stort lycka till nu med bebben och det än dock angenäma problemet med att välja namn:)
  10. 5
    GRATTIS!!!! Wow! Grattis till dottern:)))
    Hoppas att ni har det riktigt bra och njurer av allt klibbigt bebishull....mmmmmmm:D

    ISA
    - Jag gillar Isa. Det är kort och snyggt, enkelt och känns bra när man uttalar det.

    TILDA
    -Tilda har jag svårt för. För mig är det mera ett smeknamn för Mathilda. Det låter lite runt och bulligt, lite som Hulda för mig. Så nej, Tilda faller bort från min lista.

    THELISE
    -Vackert! Jag har aldrig hört det förut men det var fint. Snäppet finare än Elise:)

    ELISIA
    -Ser ut som Elise men låter som Felicia. Jag gillar Elise men Felicia har jag svårt för. Känns väldigt tråkigt och mainstream. Så Elisia får tyvärr ingen hög poäng.

    Jag tycker att Thelise var det allra finaste och därefter kommer Isa. Det beror lite på barnets personlighet också. Väljer ni Thelise kommer hon med stor säkerhet bli relativt ensam om sitt vackra namn.
    Stort lycka till nu med bebben och det än dock angenäma problemet med att välja namn:)
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6

    Grattis!

    Thelise är finast!
  12. 6
    Grattis! Thelise är finast!
  13. Anonym
    #7

    Tycker såhär:

    Isa är finast. Ganska ovanligt också, men inte svårt att förstå.
    Thelise är jättesött.
    Tilda är lite för vanligt, inte så spännande, men fint.
    Elisia känns lite för hemkomponerat, svårt att förstå. Elise eller Alicia gillar jag bättre.
  14. 7
    Tycker såhär: Isa är finast. Ganska ovanligt också, men inte svårt att förstå.
    Thelise är jättesött.
    Tilda är lite för vanligt, inte så spännande, men fint.
    Elisia känns lite för hemkomponerat, svårt att förstå. Elise eller Alicia gillar jag bättre.
  15. Moonchild
    #8

    Thelsie

    Thelise är min favvo!
  16. 8
    Thelsie Thelise är min favvo!
  17. Gossan v17
    #9

    Min rangordning o comments

    Isa - (1) gulligt, tycker dock att det passar bäst med ett långt efternamn, \"Isa Berg\" känns lite avhugget

    Tilda - (2) gulligt

    Thelise - (4) hur uttalar du det? Telise eller Teliiis? Tror att hon alltid kommer att få förklara hur det uttalas.

    Elisia - (3) känns som en egen kombo av Alicia och Elisabet
  18. 9
    Min rangordning o comments Isa - (1) gulligt, tycker dock att det passar bäst med ett långt efternamn, \"Isa Berg\" känns lite avhugget

    Tilda - (2) gulligt

    Thelise - (4) hur uttalar du det? Telise eller Teliiis? Tror att hon alltid kommer att få förklara hur det uttalas.

    Elisia - (3) känns som en egen kombo av Alicia och Elisabet
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10

    Thelise!!

    Hej Malin! Jag röstar ju så klart på Thelise eftersom min flicka heter så :)

    Rangordnar:
    Thelise
    Elisia
    Thilde
    Isa

    Kram Emilise (Eminea på familjeliv)

  20. 10
    Thelise!! Hej Malin! Jag röstar ju så klart på Thelise eftersom min flicka heter så :)

    Rangordnar:
    Thelise
    Elisia
    Thilde
    Isa

    Kram Emilise (Eminea på familjeliv)

  21. Mamma J
    #11

    Tyckte precis som du!

    Kunde inte ha skrivit det bättre själv!!!
    Lustigt va?
  22. 11
    Tyckte precis som du! Kunde inte ha skrivit det bättre själv!!!
    Lustigt va?
  23. snart 5
    #12

    Grattis :)

    tycker bebin ska heta Elisia
    det e fint :)
  24. 12
    Grattis :) tycker bebin ska heta Elisia
    det e fint :)
  25. Maliiiiin
    #13

    Tilde

    Tilde är åxå riktigt sött, men min man gillar Tilda mycket, mycket bättre.... :-)

    Tack för ditt svar!!!
  26. 13
    Tilde Tilde är åxå riktigt sött, men min man gillar Tilda mycket, mycket bättre.... :-)

    Tack för ditt svar!!!
  27. Maliiiiin
    #14

    Isa smeknamn...

    Håller med om att det känns som ett smeknamn, men tycker ändå att det är så himla fint. Frågan är om det gör något att det känns som ett smeknamn... jag känner mig kluven där :-D

    Tack för svaret!
  28. 14
    Isa smeknamn... Håller med om att det känns som ett smeknamn, men tycker ändå att det är så himla fint. Frågan är om det gör något att det känns som ett smeknamn... jag känner mig kluven där :-D

    Tack för svaret!
  29. Maliiiiin
    #15

    Angående Elise

    Tack för din åsikt! Jodå, vi har funderat på Elise. Det är fint det med! Tycker kanske att det känns lite avhugget på nå\'t sätt... kanske för att jag är så van vid Elisia som är så mycket längre... jämför även Elise med pojknamnet Elias och även då känns Elise så kort... har åxå funderat på Elisa som även det är fint, men då tänker jag att man säger... \"Ehhh... Lisa\" :-D Vilket är finast Elise eller Elisa?
  30. 15
    Angående Elise Tack för din åsikt! Jodå, vi har funderat på Elise. Det är fint det med! Tycker kanske att det känns lite avhugget på nå\'t sätt... kanske för att jag är så van vid Elisia som är så mycket längre... jämför även Elise med pojknamnet Elias och även då känns Elise så kort... har åxå funderat på Elisa som även det är fint, men då tänker jag att man säger... \"Ehhh... Lisa\" :-D Vilket är finast Elise eller Elisa?
  31. Maliiiiin
    #16

    Tack!

    Kul att läsa ditt svar och dina åsikter angående namnen! Håller med om att Tilda låter som ett smeknamn till Matilda... Även Isa låter som ett smeknamn till Isabelle eller Isabella.... Jag dras väl till sådana namn :-D Tycker att vår lillplutta passar med relativt korta namn tror jag... Tycker att Isa är väldigt vackert men är rädd för att det ska låta för mycket som ett smeknamn och att vår lilla tjej ska tycka att det är tråkigt när hon blir äldre.

    Tror du att Thelise är för svårt att uppfatta... Att hon jämt får upprepa sitt namn. Tycker att det är ett väldigt vackert namn och så är det ju kul att det är ovanligt. :-D
  32. 16
    Tack! Kul att läsa ditt svar och dina åsikter angående namnen! Håller med om att Tilda låter som ett smeknamn till Matilda... Även Isa låter som ett smeknamn till Isabelle eller Isabella.... Jag dras väl till sådana namn :-D Tycker att vår lillplutta passar med relativt korta namn tror jag... Tycker att Isa är väldigt vackert men är rädd för att det ska låta för mycket som ett smeknamn och att vår lilla tjej ska tycka att det är tråkigt när hon blir äldre.

    Tror du att Thelise är för svårt att uppfatta... Att hon jämt får upprepa sitt namn. Tycker att det är ett väldigt vackert namn och så är det ju kul att det är ovanligt. :-D
  33. bigmouth med edith
    #17

    Gillar Elisa också

    Hade en klasskamrat med det namnet och jag hörde aldrig något missförstånd angående hennes namn. Svårt att säga vilket som är finast... men Elisa är kanske mer ovanligt? Och det är en fördel enligt mig.
  34. 17
    Gillar Elisa också Hade en klasskamrat med det namnet och jag hörde aldrig något missförstånd angående hennes namn. Svårt att säga vilket som är finast... men Elisa är kanske mer ovanligt? Och det är en fördel enligt mig.
  35. Maliiiiin
    #18

    Tack!

    Kul att höra! Thelise är ju väldigt ovanligt :-)
  36. 18
    Tack! Kul att höra! Thelise är ju väldigt ovanligt :-)

Liknande trådar

  1. Vad tycker ni om dessa namn?
    By en liten en in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 12:00
  2. Vad tycker ni om dessa namn?
    By Mollsan in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 16:59
  3. Vad tycker ni om dessa namn?
    By marilin in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 20:34
  4. Vad tycker ni om dessa namn?
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-05-11, 20:25
  5. Vad tycker ni om dessa namn?(udda namn?)
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 19:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar