Ont i hälen
Kropp & hälsa
  1. Ludviga
    #1

    Ont i hälen

    Jag fick i början av sommaren helt plötsligt under en joggingtur JÄTTEONT i hälen. Det gjorde superont i flera dagar vare sig jag belastade foten eller inte, sedan minskade det, men jag har känt av det från och till, och går jag på en promenad blir det sämre.

    Jag tror att det beror på att fettet i fotsulan har försvunnit, eller i alla fall minskat rejält och det känns så deprimerande, ska det vara så här nu??

    Jag har köpt en silikongrej och lagt i skon och först tyckte jag det blev bättre men sedan igår är jag mycket SÄMRE!

    Är det någon här som vet något om detta fenomen? Berätta allt! Jag vill fortsätta kunna gå långpromenader och sporta....
  2. 1
    Ont i hälen Jag fick i början av sommaren helt plötsligt under en joggingtur JÄTTEONT i hälen. Det gjorde superont i flera dagar vare sig jag belastade foten eller inte, sedan minskade det, men jag har känt av det från och till, och går jag på en promenad blir det sämre.

    Jag tror att det beror på att fettet i fotsulan har försvunnit, eller i alla fall minskat rejält och det känns så deprimerande, ska det vara så här nu??

    Jag har köpt en silikongrej och lagt i skon och först tyckte jag det blev bättre men sedan igår är jag mycket SÄMRE!

    Är det någon här som vet något om detta fenomen? Berätta allt! Jag vill fortsätta kunna gå långpromenader och sporta....
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2

    Hälsporre? Här kan du läsa om det..

    http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3386
  4. 2
    Hälsporre? Här kan du läsa om det.. http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3386
  5. Ludviga
    #3

    Tja,

    det skulle det kunna vara.....trist bara när man läser under goda råd och redan har gjort allt det där; typ vilat, bar sköna skor osv :-(

    Snyft, måste kolla vidare...

    Tack för ditt snabba svar i alla fall!
  6. 3
    Tja, det skulle det kunna vara.....trist bara när man läser under goda råd och redan har gjort allt det där; typ vilat, bar sköna skor osv :-(

    Snyft, måste kolla vidare...

    Tack för ditt snabba svar i alla fall!

Liknande trådar

  1. Ont som tusan i hälen
    By skanetjej in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-04, 08:25
  2. Ont i hälen
    By Bea E in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 10:35
  3. Ont i hälen
    By Maria L in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 07:18
  4. Hälen är inte bra än
    By camilla_73 in forum Vikt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 14:05
  5. ont i hälen...
    By Malmis in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 16:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar