Syrrans andra namn som första namn?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Syrrans andra namn som första namn?

    Hej,
    vi har svårt att välja namn till vår lilla tjej. Vi funderar på att ta storasyrrans andranamn som lillsyrrans första namn. Men det känns lite dumt kanske, vad tycker ni? Hade inte storasyster hetat det i andranamn så hade vi nog valt det namnet direkt, så det kanske är dumt att låta bli pga av att storasyter har det som andra namn, eller??
  2. 1
    Syrrans andra namn som första namn? Hej,
    vi har svårt att välja namn till vår lilla tjej. Vi funderar på att ta storasyrrans andranamn som lillsyrrans första namn. Men det känns lite dumt kanske, vad tycker ni? Hade inte storasyster hetat det i andranamn så hade vi nog valt det namnet direkt, så det kanske är dumt att låta bli pga av att storasyter har det som andra namn, eller??
  3. Medlem sedan
    Jan 2005
    #2
    Ta namnet! Det är väl superkul??? inget konstigt alls tycker jag!
  4. 2
    Ta namnet! Det är väl superkul??? inget konstigt alls tycker jag!
  5. M.m gänget
    #3
    det funkar fint tycker jag
    min farmors alla bröder hette
    Karl i andranamn en kallades det

    kram
  6. 3
    det funkar fint tycker jag
    min farmors alla bröder hette
    Karl i andranamn en kallades det

    kram
  7. JessicaF
    #4
    Funkar jättebra!

    Alltid när den här frågan kommer upp (har gjort det förut också *s*) så kommer jag dragandes med mina båda kusinpar som har just det upplägget. Den ena har sin storasysters andranamn som tilltalsnamn (så där som ni tänker er det) och den andra har sin storasysters tilltalsnamn som andranamn (storasyster har ett släktnamn som tilltalsnamn)... Fungerar helt utan problem och känns inte ens konstigt . En av mina f d arbetskamrater gav t o m sin son samma andranamn som halvstorebror - för att "länka dem samman" lite extra, om man säger så...
  8. 4
    Funkar jättebra!

    Alltid när den här frågan kommer upp (har gjort det förut också *s*) så kommer jag dragandes med mina båda kusinpar som har just det upplägget. Den ena har sin storasysters andranamn som tilltalsnamn (så där som ni tänker er det) och den andra har sin storasysters tilltalsnamn som andranamn (storasyster har ett släktnamn som tilltalsnamn)... Fungerar helt utan problem och känns inte ens konstigt . En av mina f d arbetskamrater gav t o m sin son samma andranamn som halvstorebror - för att "länka dem samman" lite extra, om man säger så...
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    Varför skulle det spela nån roll? Är det samma tilltalsnamn så är det en annan femma.
  10. 5
    Varför skulle det spela nån roll? Är det samma tilltalsnamn så är det en annan femma.
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Så har min syster!

    alltså mitt andra namn som första namn. Det går bra, men ibland har jag tänkt att det var lite fantasilöst men mitt första namn är jag i alla fall själv om.
  12. 6
    Så har min syster! alltså mitt andra namn som första namn. Det går bra, men ibland har jag tänkt att det var lite fantasilöst men mitt första namn är jag i alla fall själv om.

Liknande trådar

  1. Andra namn?
    By Anonym in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 02:25
  2. Andra namn, gamla namn
    By Alizzy in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 18:33
  3. Andra namn
    By Sarleih in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-12, 07:49
  4. Andra namn jag har...
    By annahpo in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 18:17
  5. Andra namn
    By E in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-04, 11:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar