Cancer
Allvarligt sjuka
  1. Medlem sedan
    Jun 2004
    #1

    Cancer

    Hej!
    Min mamma hade lungcancer. Hon hade rökt i hela sitt vuxna liv och när hon väl hade bestämt sig för att sluta så gick det bara några månader innan en läkare konstaterade att hon led av elakartad lungcancer. Tyvärr så hade den redan spridit sig till lymfkörtlarna. Hon fick cellgiftsbehandling under 9 veckor. Under dessa veckor mådde hon pyton. Hon orkade ingenting, hon fick knappt behålla någon mat och hon sov nästan hela dagarna. Behandlingen gjorde ingen verkan på cancern. Den hade spridit sig ännu så de beslutade att inte ge nå mer cellgifter utan hon skulle få må så bra hon kunde den sista tiden.
    Mot slutet så var hon väldigt svag. Hon fick inte i sig någon mat, hon drack näringsdryck. Hon var förvirrad ibland och hon var trött. Hon kunde somna medans man pratade med henne i telefonen.
    De 2 sista dagarna så hade vi ingen kontakt med henne. Hon fick morfin mot smärtorna och syrgas så hon kunde andas lite lättare. Hon sov hela tiden.

    Den 9 juni somnade hon in med sin make vid sin sida.
    Det var 4 månader efter att hon hade fått beskedet om cancern.
    Det som jag är mest glad över är att hon hann se sitt yngsta barnbarn innan hon dog. Jag födde en son 10 dagar innan hon somnade in. Hon var så glad när vi var förbi henne när vi kom hem ifrån BB. Hon sken, och sa att hon var lycklig.
    Jag hoppas att hon är lycklig där hon är nu. Jag saknar henne sååå mycket.
    Ibland kan livet kännas orättvist.
  2. 1
    Cancer Hej!
    Min mamma hade lungcancer. Hon hade rökt i hela sitt vuxna liv och när hon väl hade bestämt sig för att sluta så gick det bara några månader innan en läkare konstaterade att hon led av elakartad lungcancer. Tyvärr så hade den redan spridit sig till lymfkörtlarna. Hon fick cellgiftsbehandling under 9 veckor. Under dessa veckor mådde hon pyton. Hon orkade ingenting, hon fick knappt behålla någon mat och hon sov nästan hela dagarna. Behandlingen gjorde ingen verkan på cancern. Den hade spridit sig ännu så de beslutade att inte ge nå mer cellgifter utan hon skulle få må så bra hon kunde den sista tiden.
    Mot slutet så var hon väldigt svag. Hon fick inte i sig någon mat, hon drack näringsdryck. Hon var förvirrad ibland och hon var trött. Hon kunde somna medans man pratade med henne i telefonen.
    De 2 sista dagarna så hade vi ingen kontakt med henne. Hon fick morfin mot smärtorna och syrgas så hon kunde andas lite lättare. Hon sov hela tiden.

    Den 9 juni somnade hon in med sin make vid sin sida.
    Det var 4 månader efter att hon hade fått beskedet om cancern.
    Det som jag är mest glad över är att hon hann se sitt yngsta barnbarn innan hon dog. Jag födde en son 10 dagar innan hon somnade in. Hon var så glad när vi var förbi henne när vi kom hem ifrån BB. Hon sken, och sa att hon var lycklig.
    Jag hoppas att hon är lycklig där hon är nu. Jag saknar henne sååå mycket.
    Ibland kan livet kännas orättvist.
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    En stor kram till dej!!!!!
  4. 2
    En stor kram till dej!!!!!
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Min mamma dog för ca en månad sedan och jag är gravid på halvtid. Min mamma fick aldrig se sitt efterlängtade barnbarn, som hon längtat efter i 10 är säkert. Hon hann få veta att hon skulle bli mormor och var överlycklig, det var et hon levde för sista veckorna.
    Jag höll henne i handen när hon tog sitt sista andetag
  6. 3
    Min mamma dog för ca en månad sedan och jag är gravid på halvtid. Min mamma fick aldrig se sitt efterlängtade barnbarn, som hon längtat efter i 10 är säkert. Hon hann få veta att hon skulle bli mormor och var överlycklig, det var et hon levde för sista veckorna.
    Jag höll henne i handen när hon tog sitt sista andetag

Liknande trådar

  1. cancer
    By orolig* in forum Sorg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 17:52
  2. jag har cancer
    By Anonym nu in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 06:56
  3. Mer cancer *ot*
    By Madde Albin & Simon in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 20:55
  4. Mer cancer *ot*
    By Madde Albin & Simon in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 21:34
  5. Cancer
    By Sanna med P & S in forum _03 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 08:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar