Hur gör jag med vår valp?????
Hem & fritid
  1. Millans matte
    #1

    Hur gör jag med vår valp?????

    Vi har en urmysig flatvalp som är drygt 3 månader. Har märkt att hon sista veckan försökt att klättra i rang över vårt yngsta barn som är 4 år. Det sker när vår dotter tex skulle försöka flytta Millan från ett ställe. Hon morrade till lite...Sen igår när dottern klappade henne en gång när hon åt (hon vet att hon inte får o brukar vara duktig o låta valpen äta ifred)då skällde hon till mot dottern. HUR SKA VI GÖRA???
    Säga ifrån ordentiligt mot Millan eller vad???? ÄR hon i nte lite i en ålder då dom kan testa rangordningen, speciellt barnen. Hon tuggade på ett ben härromdagen och blev lite spänd och morrade till. Jag noncha henne och sa sitt, tog benet, gav godis och sen fick hon tillbaka benet. Gjorde jag rätt???????
  2. 1
    Hur gör jag med vår valp????? Vi har en urmysig flatvalp som är drygt 3 månader. Har märkt att hon sista veckan försökt att klättra i rang över vårt yngsta barn som är 4 år. Det sker när vår dotter tex skulle försöka flytta Millan från ett ställe. Hon morrade till lite...Sen igår när dottern klappade henne en gång när hon åt (hon vet att hon inte får o brukar vara duktig o låta valpen äta ifred)då skällde hon till mot dottern. HUR SKA VI GÖRA???
    Säga ifrån ordentiligt mot Millan eller vad???? ÄR hon i nte lite i en ålder då dom kan testa rangordningen, speciellt barnen. Hon tuggade på ett ben härromdagen och blev lite spänd och morrade till. Jag noncha henne och sa sitt, tog benet, gav godis och sen fick hon tillbaka benet. Gjorde jag rätt???????
  3. Medlem sedan
    Feb 1998
    #2
    Klättra i rang? Jag tycker att hon talar om att hon vill vara i fred.

    Hon ville inte bli flyttade, hon vill tala om att den här maten är minsann min och den vill jag behålla.

    Se till att hunden får sova i fred när han sover och får äta i fred när han äter. Stäng in honom någonstans om inte bernen låter honom vara.

    Visa honom att ni inte är intresserad av hans ben, då får han heller ingen anledning att vakta på det.

    Vi har alltid låtit våran vara när han har ben men han har däremot en förmåga att vilja komma till oss med benet åsså morrar han. Genom att vi bara har ignorerat honom har han slutat morra. När han vet att vi inte vill ha hans ben har han eller ingen anledning till att vakta det.
  4. 2
    Klättra i rang? Jag tycker att hon talar om att hon vill vara i fred.

    Hon ville inte bli flyttade, hon vill tala om att den här maten är minsann min och den vill jag behålla.

    Se till att hunden får sova i fred när han sover och får äta i fred när han äter. Stäng in honom någonstans om inte bernen låter honom vara.

    Visa honom att ni inte är intresserad av hans ben, då får han heller ingen anledning att vakta på det.

    Vi har alltid låtit våran vara när han har ben men han har däremot en förmåga att vilja komma till oss med benet åsså morrar han. Genom att vi bara har ignorerat honom har han slutat morra. När han vet att vi inte vill ha hans ben har han eller ingen anledning till att vakta det.

Liknande trådar

  1. Valp
    By annchen in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 18:15
  2. Ska ev ta en valp jag...
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2009-09-15, 14:58
  3. Vi ska bli med valp
    By Linda & Mira 070119 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-23, 17:12
  4. valp
    By katta40 in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 17:29
  5. När ni får en hem en valp....
    By sjungande kossan in forum Hem & fritid
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 14:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar