Svek?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Svek?

    Av Karin Alvtegen. Vad tycker ni om den? Fick den i present, så jag ska läsa den. Men jag är bara nyfiken på vad ni tycker om boken först
    <> Lindis m. Olivia & Elvina <>
  2. 1
    Svek? Av Karin Alvtegen. Vad tycker ni om den? Fick den i present, så jag ska läsa den. Men jag är bara nyfiken på vad ni tycker om boken först
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Lättläst och tänkvärd

    är två ord jag skulle använda för att beskriva den. Minns att jag ofta tänkte på den även några veckor efter det att jag hade läst ut den.
    Att odla tomater. Du sår ett litet frö och vattnar. Fröet gror och upp ur jorden kommer det en liten, liten spirande tomatplanta. Vad gör du då? Säger du: "Åh, så fint! Det har börjat växa! Nu kommer det!" Eller trampar du ner den lilla plantan och säger: "Vad är det där för värdelöst skit! Det där duger inte! Jag vill ha tomater! Var är tomaterna?"
  4. 2
    Lättläst och tänkvärd är två ord jag skulle använda för att beskriva den. Minns att jag ofta tänkte på den även några veckor efter det att jag hade läst ut den.
  5. Medlem sedan
    Jul 1998
    #3
    Bra. Eller superbra, tom. En bok jag bar med mig länge. Jag tänker fortafarande på den ibland. Och det händer inte med många böcker.
  6. 3
    Bra. Eller superbra, tom. En bok jag bar med mig länge. Jag tänker fortafarande på den ibland. Och det händer inte med många böcker.
  7. Medlem sedan
    Apr 2004
    #4
    Hennes sämsta enligt mig. Noll engagerande. Men de andra är allihopa väldigt bra.
  8. 4
    Hennes sämsta enligt mig. Noll engagerande. Men de andra är allihopa väldigt bra.
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Hihi, får väl vara en avvikare här eftersom jag inte alls tyckte om den här boken. Tack och lov läste jag Skam också och den var mycket bättre.

    Tyckte svek var alldeles för mörk utan förklaringar. Dröjde över ett år innan jag tog mig an Alvtegen igen.
  10. 5
    Hihi, får väl vara en avvikare här eftersom jag inte alls tyckte om den här boken. Tack och lov läste jag Skam också och den var mycket bättre.

    Tyckte svek var alldeles för mörk utan förklaringar. Dröjde över ett år innan jag tog mig an Alvtegen igen.
  11. Medlem sedan
    Sep 2003
    #6
    och jag har fortfarande inte vågat mig på fler alvtegen, tycker inte om svek
  12. 6
    och jag har fortfarande inte vågat mig på fler alvtegen, tycker inte om svek
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7

    Tyckte den var bra.

    Jag gillar psykologiska spänningsromaner, en bok i min smak. Jag tyckte även Skam och Saknad var bra.
  14. 7
    Tyckte den var bra. Jag gillar psykologiska spänningsromaner, en bok i min smak. Jag tyckte även Skam och Saknad var bra.
  15. Medlem sedan
    Apr 1999
    #8
    Jag tyckte den var jättebra!
  16. 8
    Jag tyckte den var jättebra!
  17. Medlem sedan
    Jun 2000
    #9

    Skam är ännu bättre!

    Blev lite besviken på Svek efter att ha läst Skam först. För Skam är verkligen kanonbra, tycker jag. Det är väl så att Svek är skriven EFTER Skam och hennes författarskap har verkligen utvecklats ytterligare efter Svek, tycker jag... Men, Svek är bra - inte tu tal om det!
  18. 9
    Skam är ännu bättre! Blev lite besviken på Svek efter att ha läst Skam först. För Skam är verkligen kanonbra, tycker jag. Det är väl så att Svek är skriven EFTER Skam och hennes författarskap har verkligen utvecklats ytterligare efter Svek, tycker jag... Men, Svek är bra - inte tu tal om det!
  19. Medlem sedan
    Oct 2002
    #10

    Skam är hennes senaste bok

    Jag tycker de tre böckerna jag läst av Alvtegen är bra! Läsvärda och lite olika. Det jag kan tycka är lite konstigt är att de står på deckare, jag tycker de är spänningsromaner.
  20. 10
    Skam är hennes senaste bok Jag tycker de tre böckerna jag läst av Alvtegen är bra! Läsvärda och lite olika. Det jag kan tycka är lite konstigt är att de står på deckare, jag tycker de är spänningsromaner.

Liknande trådar

  1. Svek?
    By KAJO! in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 14:07
  2. är svek
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 10:01
  3. Svek!!!
    By Tvilum in forum Separation
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 18:57
  4. Svek?
    By Förvirrad in forum Mammasnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 08:45
  5. Svek?
    By Förvirrad in forum Pappasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 07:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar