Mask i magen!!!
_0701 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Mask i magen!!!

    Urk, jag får panik. Upptäckte att dottern fått mask i magen idag. Det är äckligt. Nu har jag upptäckt att jag själv också är drabbad. Det är... uaaahhh... jag får panik. Och masktabletterna tog slut när jag gav dottern. Jag vet inte om jag överlever tills apoteket öppnar i morgon!!!
    Är det någon som vet - ska man behandla hela familjen eller bara de drabbade?
    www.gottgrisen.blogspot.com

    Barn går inte i repris.

    Skrållan med Maja 23/2 -99, Albin 10/4 -02 & Elsa 29/1 -07
  2. 1
    Mask i magen!!! Urk, jag får panik. Upptäckte att dottern fått mask i magen idag. Det är äckligt. Nu har jag upptäckt att jag själv också är drabbad. Det är... uaaahhh... jag får panik. Och masktabletterna tog slut när jag gav dottern. Jag vet inte om jag överlever tills apoteket öppnar i morgon!!!
    Är det någon som vet - ska man behandla hela familjen eller bara de drabbade?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Helst hela familjen då det smittar. Jag har också drabbats av mask i början av grav. Tur att det är OK att ta maskmedlet när man är gravid.
  4. 2
    Helst hela familjen då det smittar. Jag har också drabbats av mask i början av grav. Tur att det är OK att ta maskmedlet när man är gravid.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Hela bunten...

    Tvätta alla lakan och handdukar i 60 eller ännu hellre 90 grader och behandla hela familjen. Dödsäckligt, men ofarligt och bättre att få bort allt i ett svep!
  6. 3
    Hela bunten... Tvätta alla lakan och handdukar i 60 eller ännu hellre 90 grader och behandla hela familjen. Dödsäckligt, men ofarligt och bättre att få bort allt i ett svep!
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Stackars er
    Vi håller precis på att behandla hela familjen, det är jättenoga restriktioner med tvätt osv, läs bipacksedeln. Min dotter har haft problem med kli i rumpan i flera år och de har ej hittat problemet. Hon har ätit maskmedicin o det har ej hjälpt men nu när hela familjen ätit så har hon inte klagat på kliandet på en hel vecka. Hoppas att det bara var mask tillslut men sjukt att man ska behöva lida så länge som hon gjort. Lycka till
  8. 4
    Stackars er
    Vi håller precis på att behandla hela familjen, det är jättenoga restriktioner med tvätt osv, läs bipacksedeln. Min dotter har haft problem med kli i rumpan i flera år och de har ej hittat problemet. Hon har ätit maskmedicin o det har ej hjälpt men nu när hela familjen ätit så har hon inte klagat på kliandet på en hel vecka. Hoppas att det bara var mask tillslut men sjukt att man ska behöva lida så länge som hon gjort. Lycka till

Liknande trådar

  1. Får man mask i magen
    By -Nike- in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 17:39
  2. Mask i magen!
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 14:27
  3. Mask i magen?
    By kids in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 12:13
  4. Mask i magen?
    By Silla in forum Barnsjukdomar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 08:36
  5. Mask i magen
    By Anna in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-07, 20:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar