Frusna tomater
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Frusna tomater

    Jag såg att de frusna tomaterna har varit på tapeten igen. Eftersom det var jag som la in tipset vill jag bara förtydliga en grej. Man behöver INTE skålla tomaterna i kokhett vatten (med risk för liv och lem ). Skalet lossnar hur snällt som helst om man bara spolar av dem i ljummet kranvatten.
    Egentligen är jag en riktigt rolig prick

    Nu har jag börjat blogga igen...
    http://fjantan.blogspot.com
  2. 1
    Frusna tomater Jag såg att de frusna tomaterna har varit på tapeten igen. Eftersom det var jag som la in tipset vill jag bara förtydliga en grej. Man behöver INTE skålla tomaterna i kokhett vatten (med risk för liv och lem ). Skalet lossnar hur snällt som helst om man bara spolar av dem i ljummet kranvatten.
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2
    Innan jag fått svar här testade jag att skålla och skala och hacka tomaterna grovt och frysa in. Testade en sån burk igår. Gick superduperbra att bara välta i köttfärssåsen.Det smalt ner på nolltid. Superbra tips! Tack!

    Varför kan du inte heta maria????
  4. 2
    Innan jag fått svar här testade jag att skålla och skala och hacka tomaterna grovt och frysa in. Testade en sån burk igår. Gick superduperbra att bara välta i köttfärssåsen.Det smalt ner på nolltid. Superbra tips! Tack!

    Varför kan du inte heta maria????

Liknande trådar

  1. Frusna kanelbullar
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 23:13
  2. Frusna män söker...
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-04-30, 20:05
  3. Frusna män...
    By k m E *E* & E in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 12:30
  4. Frusna grönsaker?
    By Mendoza in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 15:29
  5. Frusna kläder..
    By Annica m.William+3till in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-02, 17:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar