jag har cancer
Allvarligt sjuka
  1. Anonym nu
    #1

    jag har cancer

    Jag är en ung mamma som nyss fick veta att jag har en stor tumör på livmoderhalsen. den har dock inte spritt sig alls. Nu genomgår jag strålbehandling några veckor för att sen antagligen opereras. Har läst att prognosen är mycket god om cancern inte har spritt sig utanför livmoderhalsen men läkarna säger inte nåt om prognos.. ( men dom har sagt att planen är att bota mig helt inom de närmsta månaderna)Nån som vet lite om denna cancertyp?
  2. 1
    jag har cancer Jag är en ung mamma som nyss fick veta att jag har en stor tumör på livmoderhalsen. den har dock inte spritt sig alls. Nu genomgår jag strålbehandling några veckor för att sen antagligen opereras. Har läst att prognosen är mycket god om cancern inte har spritt sig utanför livmoderhalsen men läkarna säger inte nåt om prognos.. ( men dom har sagt att planen är att bota mig helt inom de närmsta månaderna)Nån som vet lite om denna cancertyp?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Tyvärr vet jag inte...

    just något om din cancertyp, men jag skickar en stärkande tanke till dig.

    Jag hoppas att allt går enligt planerna!
  4. 2
    Tyvärr vet jag inte... just något om din cancertyp, men jag skickar en stärkande tanke till dig.

    Jag hoppas att allt går enligt planerna!
  5. Medlem sedan
    Sep 1998
    #3

    Hej du,

    Hej! jag vet inte så mycket om din cancer,men det finns massor av information att hämta på nätet, om du orkar leta efter. Jag blev beskedet om bröstcancer för snart sex år sedan - det var helt oväntat, fruktansvärt omtumlande och hela livet blev annorlunda. Jag hade ganska otrevlig form av bröstcancer och på någon skala, har glömt var det heter, hamnade jag på det näst sista (värsta) kategorin. Blev opererad, fick cellgifter och strålning och peppar peppar, har varit frisk därefter.
    Du får den bästa vården, och du känner dig förmodligen inte sjuk fysiskt, men mentalt är det ett riktigt stålbad. Försök att ta en dag i sender, tala med vänner och ta hand om dig!
  6. 3
    Hej du, Hej! jag vet inte så mycket om din cancer,men det finns massor av information att hämta på nätet, om du orkar leta efter. Jag blev beskedet om bröstcancer för snart sex år sedan - det var helt oväntat, fruktansvärt omtumlande och hela livet blev annorlunda. Jag hade ganska otrevlig form av bröstcancer och på någon skala, har glömt var det heter, hamnade jag på det näst sista (värsta) kategorin. Blev opererad, fick cellgifter och strålning och peppar peppar, har varit frisk därefter.
    Du får den bästa vården, och du känner dig förmodligen inte sjuk fysiskt, men mentalt är det ett riktigt stålbad. Försök att ta en dag i sender, tala med vänner och ta hand om dig!
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Jag håller alla tummar jag har för dig.

    Det är en hemsk och orättvis sjukdom...

    Kram
  8. 4
    Jag håller alla tummar jag har för dig.

    Det är en hemsk och orättvis sjukdom...

    Kram
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Skickar en styrkekram till dig, vet inget om din typ av cancer, men själv är jag småbarns mamma och har leukemi och blivit benmärgstransplanterad för 1 år sedan. Svensk sjukvård är av världsklass så du är i goda händer. Skriv gärna igen, det är många som kan stötta dig här. KRam
    Den friska har 1000 önskningar, den sjuke bara en.
  10. 5
    Skickar en styrkekram till dig, vet inget om din typ av cancer, men själv är jag småbarns mamma och har leukemi och blivit benmärgstransplanterad för 1 år sedan. Svensk sjukvård är av världsklass så du är i goda händer. Skriv gärna igen, det är många som kan stötta dig här. KRam
  11. jag igen
    #6

    hej

    tack. ja jag hoppas att läkarna lyckas bota mig. låter som du har haft det tufft. hur mår du idag? jag går på strålning nu, men ska snart undersökas för att dom ska bestämma om det är dags för operation. vill så gärna att tiden ska gå lite fortare..kram tillbaka
  12. 6
    hej tack. ja jag hoppas att läkarna lyckas bota mig. låter som du har haft det tufft. hur mår du idag? jag går på strålning nu, men ska snart undersökas för att dom ska bestämma om det är dags för operation. vill så gärna att tiden ska gå lite fortare..kram tillbaka
  13. lilla mamman
    #7

    hej

    tack för ditt svar. vad underbaret att höra att du är frisk idag. ja ett cancerbesked vänder verkligen upp o ner på livet...
  14. 7
    hej tack för ditt svar. vad underbaret att höra att du är frisk idag. ja ett cancerbesked vänder verkligen upp o ner på livet...
  15. fyrbarnsmamma
    #8
    En stor styrkekram till dig! Hoppas behandlingen faller väl ut och du snart är frisk igen.

    Sitter själv med en rädsla att vara drabbad, har fått konstiga blödningar och smärtor och cellprovet visade på förändringar, men jag får vänta ytterligare tre månader på ny kontroll, som förhoppnignsvis inte visar på någon cancer.
  16. 8
    En stor styrkekram till dig! Hoppas behandlingen faller väl ut och du snart är frisk igen.

    Sitter själv med en rädsla att vara drabbad, har fått konstiga blödningar och smärtor och cellprovet visade på förändringar, men jag får vänta ytterligare tre månader på ny kontroll, som förhoppnignsvis inte visar på någon cancer.
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9
    Hej, tack för kramen , jag mår bra under omständigheterna. HAr börjat jobba lite smått. Barnen går på dagis så deras liv rullar på. Hur gammalt/gamla är ditt/dina barn? Jag är fortfarnade infektionskänslig så jag undviker vissa platser osv. Mitt hår har växt ut, men det är som svinto tyvärr. ( men det är ju en bagatell i sammanhanget)Jag är trött alltid, men det hör nog till också. Om du vill kan du mail mig, mailadressen finns i infot. Barn har en förmåga att klara av allt, dom vänjer sig på något konstigt sätt. Att mamma aldrig orkade något, alltid var på sjukhus, tappade allt hår osv, det såg som som naturligt. " vad jobbar din mamma med?" - Hon är på sjukhuset alltid.
    Jag hoppas du har en sambo/vänner /anhöriga som stöttar dig och avlastar dig.
    Kram tillbaka.
    Den friska har 1000 önskningar, den sjuke bara en.
  18. 9
    Hej, tack för kramen , jag mår bra under omständigheterna. HAr börjat jobba lite smått. Barnen går på dagis så deras liv rullar på. Hur gammalt/gamla är ditt/dina barn? Jag är fortfarnade infektionskänslig så jag undviker vissa platser osv. Mitt hår har växt ut, men det är som svinto tyvärr. ( men det är ju en bagatell i sammanhanget)Jag är trött alltid, men det hör nog till också. Om du vill kan du mail mig, mailadressen finns i infot. Barn har en förmåga att klara av allt, dom vänjer sig på något konstigt sätt. Att mamma aldrig orkade något, alltid var på sjukhus, tappade allt hår osv, det såg som som naturligt. " vad jobbar din mamma med?" - Hon är på sjukhuset alltid.
    Jag hoppas du har en sambo/vänner /anhöriga som stöttar dig och avlastar dig.
    Kram tillbaka.
  19. jag igen
    #10
    Visst är svintohår en bagatell men ändå, det fasar jag ändå för, om dom vill ge celgifter. Nu ser jag ju inte sjuk ut och det känns ganska viktigt.. vill inte att alla ska tycka synd om mig på stan. Ja du har nog rätt att barn klarar av mycket. Jag har en dotter på tre år och en liten på bara tre månader. Så nästan direkt efter förlossningen ( som är ganska omtumlande) så kom diagnosen. Jag har väldigt bra stöd i min omgivning men jag känner ofta nu att jag bara vill stänga in mig och inte prata med nån. är så arg och ledsen på allt. mailar dig gärna. kram
  20. 10
    Visst är svintohår en bagatell men ändå, det fasar jag ändå för, om dom vill ge celgifter. Nu ser jag ju inte sjuk ut och det känns ganska viktigt.. vill inte att alla ska tycka synd om mig på stan. Ja du har nog rätt att barn klarar av mycket. Jag har en dotter på tre år och en liten på bara tre månader. Så nästan direkt efter förlossningen ( som är ganska omtumlande) så kom diagnosen. Jag har väldigt bra stöd i min omgivning men jag känner ofta nu att jag bara vill stänga in mig och inte prata med nån. är så arg och ledsen på allt. mailar dig gärna. kram
  21. lilla mamman
    #11
    åh jag hoppas verkligen du får ett bra besked, att allt är bra. jobbigt att behöva vänta så länge. kram
  22. 11
    åh jag hoppas verkligen du får ett bra besked, att allt är bra. jobbigt att behöva vänta så länge. kram
  23. Medlem sedan
    Sep 1998
    #12

    jag fick ju krulligt hâr ..

    när det växte ut efter cellgifterna - sâg ut som en pensionärspermanent - men krulligheten växte ocksâ ut. Jag tycket det var läskigt att tappa hâret, fast jag hade en ganska ok peruk. Men man glömmer: under ett ârs hade jag inget hâr - och nu, fem âr senare har jag glömt bort hur det var, hur jag sâg ut utan hâr. Jag minns hur peruken kliade, men det är ungefär allt. Konstigt.
  24. 12
    jag fick ju krulligt hâr .. när det växte ut efter cellgifterna - sâg ut som en pensionärspermanent - men krulligheten växte ocksâ ut. Jag tycket det var läskigt att tappa hâret, fast jag hade en ganska ok peruk. Men man glömmer: under ett ârs hade jag inget hâr - och nu, fem âr senare har jag glömt bort hur det var, hur jag sâg ut utan hâr. Jag minns hur peruken kliade, men det är ungefär allt. Konstigt.

Liknande trådar

  1. cancer
    By orolig* in forum Sorg
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 17:52
  2. Cancer
    By imported_millan78 in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-15, 12:24
  3. Mer cancer *ot*
    By Madde Albin & Simon in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 20:55
  4. Mer cancer *ot*
    By Madde Albin & Simon in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 21:34
  5. Cancer
    By Sanna med P & S in forum _03 Vårbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 08:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar