Brio race eller brio Zenit???
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    Brio race eller brio Zenit???

    Har stooor beslutsångest! Hade i princip bestämt mig för en zenit när jag gick in i afären och fick syn på Race -07. Åh så snygg å lättkörd. Hade en urläcker skötväska till. Sufletten va himmelsblå och sitsen svart priset 1995 kr. Nackdelen är ju att det inte finns vindskydd till den. Hur ska det då gå på vintern?...men åh så bra sen till sommaren! Har en brio kombi nu som jag tröttnat på. Vill ha en smidigare vagn nu. Lillen är 1 år drygt. Tips?Förslag?
    Som optimist ser jag inte molnen - Jag går på dom

    www.Lindhis.blogg.se
  2. 1
    Brio race eller brio Zenit??? Har stooor beslutsångest! Hade i princip bestämt mig för en zenit när jag gick in i afären och fick syn på Race -07. Åh så snygg å lättkörd. Hade en urläcker skötväska till. Sufletten va himmelsblå och sitsen svart priset 1995 kr. Nackdelen är ju att det inte finns vindskydd till den. Hur ska det då gå på vintern?...men åh så bra sen till sommaren! Har en brio kombi nu som jag tröttnat på. Vill ha en smidigare vagn nu. Lillen är 1 år drygt. Tips?Förslag?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Men passar inte något annat vindskydd på racen? El scooter finns det ju fotsackar till, borde vara lagom i storlek och finns säkert i svart. Det är ju värt att testa. För det låter ju som du gillar Racen bättre än Zeniten och då är det ju dumt att köpa en Zenit och sen bara gå och tänkta på den där snygga racen som du egentligen ville ha!
  4. 2
    Men passar inte något annat vindskydd på racen? El scooter finns det ju fotsackar till, borde vara lagom i storlek och finns säkert i svart. Det är ju värt att testa. För det låter ju som du gillar Racen bättre än Zeniten och då är det ju dumt att köpa en Zenit och sen bara gå och tänkta på den där snygga racen som du egentligen ville ha!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3
    Det finns ju fotsack till Brio Zenit, de borde ju passa. Frågan är hur man kan fästa dem, på Zeniten finns det ju knappar att fästa i på sufletten. Annars funkar väl en åkpåse, eller varför inte en skinnfäll, overall och filtar. När det regnar/snöar har man ju ändå regnskyddet på.

    Får jag fråga var du hittade 07r för 1995 kr? Jag är lite sugen på en Race nämligen.
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  6. 3
    Det finns ju fotsack till Brio Zenit, de borde ju passa. Frågan är hur man kan fästa dem, på Zeniten finns det ju knappar att fästa i på sufletten. Annars funkar väl en åkpåse, eller varför inte en skinnfäll, overall och filtar. När det regnar/snöar har man ju ändå regnskyddet på.

    Får jag fråga var du hittade 07r för 1995 kr? Jag är lite sugen på en Race nämligen.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4
    Ja men du!!! Nu skriver jag här igen. Jag köpte en av de första scootrarna som kom, och de hade inte heller vindskydd, och inga knappar att fästa den i, men jag köpte en sån där åkpåse som är en sittdyna med lock, istället. En sån borde funka helt super på racen oxå!
  8. 4
    Ja men du!!! Nu skriver jag här igen. Jag köpte en av de första scootrarna som kom, och de hade inte heller vindskydd, och inga knappar att fästa den i, men jag köpte en sån där åkpåse som är en sittdyna med lock, istället. En sån borde funka helt super på racen oxå!
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    vindskydd ska man väl kunna köpa till!?
  10. 5
    vindskydd ska man väl kunna köpa till!?
  11. Medlem sedan
    Dec 2004
    #6

    Hej

    Har kollat runt på brio sidan å det finns inget vindskydd till racern. tror inte det sitter något att fästa den med. Men jag kan ju som ni skriver ha en filt samt regnskydd om det skulle snöa Man vill nog när våren och sommaren kommer ha en sulky som e lätt att slänga med istället för zenit som är lite tyngre ´å större. Lutar rejält åt racern nu. Tack snälla för alla tips!
    Som optimist ser jag inte molnen - Jag går på dom

    www.Lindhis.blogg.se
  12. 6
    Hej Har kollat runt på brio sidan å det finns inget vindskydd till racern. tror inte det sitter något att fästa den med. Men jag kan ju som ni skriver ha en filt samt regnskydd om det skulle snöa Man vill nog när våren och sommaren kommer ha en sulky som e lätt att slänga med istället för zenit som är lite tyngre ´å större. Lutar rejält åt racern nu. Tack snälla för alla tips!
  13. Medlem sedan
    Dec 2004
    #7
    I Trollhättan på Nids kostar den 1995 kr och skötväskan 495 kr. Nya färgerna är superläckra!!
  14. 7
    I Trollhättan på Nids kostar den 1995 kr och skötväskan 495 kr. Nya färgerna är superläckra!!
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Joho!

    Det ska finnas fotsack till Racen. Det står i alla fall på den internationella sidan, "Footmuff and sports stearing wheel available as accessories". Kolla här: http://195.84.190.162/BRIO_NET/Corporate/?b=3
    :: MOE :: www.moedesign.se

    Mina tre killar A (2004/03), A (2009/05) och V (2011/12). ♥
  16. 8
    Joho! Det ska finnas fotsack till Racen. Det står i alla fall på den internationella sidan, "Footmuff and sports stearing wheel available as accessories". Kolla här: http://195.84.190.162/BRIO_NET/Corporate/?b=3
  17. Medlem sedan
    Jan 2001
    #9
    Fast "footmuff" betyder åkpåse. Vindskyddet eller fotsacken heter just "footsack" på engelska också
  18. 9
    Fast "footmuff" betyder åkpåse. Vindskyddet eller fotsacken heter just "footsack" på engelska också
  19. Medlem sedan
    May 2000
    #10
    Joo, det finns och jag har köpt det just på Nids i Trollhättan Dock vet de inte hur man ska fästa den..
  20. 10
    Joo, det finns och jag har köpt det just på Nids i Trollhättan Dock vet de inte hur man ska fästa den..
  21. Medlem sedan
    Dec 2004
    #11

    Tjohoo

    Bor du i Trollhättan? Ska oxå köpa min på nids. 07:an kostar bara 1995 kr. Har du köpt den nya skötväskan till? vilken färg har du köpt?
    Som optimist ser jag inte molnen - Jag går på dom

    www.Lindhis.blogg.se
  22. 11
    Tjohoo Bor du i Trollhättan? Ska oxå köpa min på nids. 07:an kostar bara 1995 kr. Har du köpt den nya skötväskan till? vilken färg har du köpt?
  23. Medlem sedan
    Dec 2004
    #12
    Har kollat sidan å hittar inget vindskydd. Kolla här http://195.84.190.162/BRIO_NET/Corporate/?b=3
    Läste att snigelina köpt vindskydd till sin men att dm inte visste hur den skulle fästas...låter skumt
    Som optimist ser jag inte molnen - Jag går på dom

    www.Lindhis.blogg.se
  24. 12
    Har kollat sidan å hittar inget vindskydd. Kolla här http://195.84.190.162/BRIO_NET/Corporate/?b=3
    Läste att snigelina köpt vindskydd till sin men att dm inte visste hur den skulle fästas...låter skumt
  25. Medlem sedan
    May 2000
    #13

    Hej!

    Alltså, jag vet hur den ska fästas, men personalen visste inte hur den skulle fästas Nu kanske de vet, dock.

    Jag köpte min för ett år sen, utförsäljning av 05-orna, så min är "gammal".

    Jag har inte köpt till skötväska, har en Skip*hop saddlebag på sidan av vagnen och det räcker. Racen är ganska baktung och jag vill inte ha nån skötväska hängande baktill så den blir ännu mer baktung och vältrisken högre.

    Vi bor i Lilla Edet
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  26. 13
    Hej! Alltså, jag vet hur den ska fästas, men personalen visste inte hur den skulle fästas Nu kanske de vet, dock.

    Jag köpte min för ett år sen, utförsäljning av 05-orna, så min är "gammal".

    Jag har inte köpt till skötväska, har en Skip*hop saddlebag på sidan av vagnen och det räcker. Racen är ganska baktung och jag vill inte ha nån skötväska hängande baktill så den blir ännu mer baktung och vältrisken högre.

    Vi bor i Lilla Edet
  27. Medlem sedan
    Dec 2004
    #14
    Tack för svaren. Lättast är väl att gå in på nids och fråga. Dom är ju så himla "trevliga" Jag bor i Nossebro nu men bodde i Thn innanjag flyttade hit för två års sedan.
  28. 14
    Tack för svaren. Lättast är väl att gå in på nids och fråga. Dom är ju så himla "trevliga" Jag bor i Nossebro nu men bodde i Thn innanjag flyttade hit för två års sedan.
  29. Medlem sedan
    Jun 2006
    #15
    Har köpt en ny Brio Race -07 i just den fina blå-färgen Och det finns fotsak att köpa till och regnskydd...och skötväska... och sittdyna
  30. 15
    Har köpt en ny Brio Race -07 i just den fina blå-färgen Och det finns fotsak att köpa till och regnskydd...och skötväska... och sittdyna
  31. Medlem sedan
    Dec 2004
    #16

    yippiee

    Bara att ta med sig en hel hög pengar å shoppa loss ) Har du den nya skötväskan? i så fall..e du nöjd m den. Vet du vad xtra dynn och fotsacken kostar? vill oxå ha den blå, så snygg *avundsjuk*
    Som optimist ser jag inte molnen - Jag går på dom

    www.Lindhis.blogg.se
  32. 16
    yippiee Bara att ta med sig en hel hög pengar å shoppa loss ) Har du den nya skötväskan? i så fall..e du nöjd m den. Vet du vad xtra dynn och fotsacken kostar? vill oxå ha den blå, så snygg *avundsjuk*
  33. Medlem sedan
    Jan 2005
    #17
    har en brio och jag har kollat på det här vindskyddet som säger sig vara till racen.. det passar inte alls.. å så finns det bara i ett utförande i det knottrigare tyget.. har inte en fläck sånt tyg på min vagn så det ser hel skummt ut.. i varje fall tyckte jag att det kändes som havanna skulle få kanten på vindskyddet i halsen/munnen. sen fanns det inget bra stället å fästa det på.

    Men har dock testat med ett emmaljunga. Funkar super eftersom racen har fästen till tryckknappar på sidorna så kan man fästa skyddet där. sen provade jag även med en teutonia sommaråkpåse den hade samma tyg som vindskydden brukar ha å han i affären sa att de fyller samma funktion så den har jag tänkt använda i vinter.
  34. 17
    har en brio och jag har kollat på det här vindskyddet som säger sig vara till racen.. det passar inte alls.. å så finns det bara i ett utförande i det knottrigare tyget.. har inte en fläck sånt tyg på min vagn så det ser hel skummt ut.. i varje fall tyckte jag att det kändes som havanna skulle få kanten på vindskyddet i halsen/munnen. sen fanns det inget bra stället å fästa det på.

    Men har dock testat med ett emmaljunga. Funkar super eftersom racen har fästen till tryckknappar på sidorna så kan man fästa skyddet där. sen provade jag även med en teutonia sommaråkpåse den hade samma tyg som vindskydden brukar ha å han i affären sa att de fyller samma funktion så den har jag tänkt använda i vinter.
  35. Medlem sedan
    May 2000
    #18

    Kanske ändrat nu då?

    Jag tycker vårt vindskydd till Racen sitter på riktigt bra. Visst hamnar det högt upp, men jag brukar fälla bak ryggstödet när vi använder det så kan hon sitta hur hon vill. Det blir perfekt under blåsiga hösten!

    Vi fäster det i suflettfästet.
    Mamma till Jonna-99, Nora-02 och Stella-05.
  36. 18
    Kanske ändrat nu då? Jag tycker vårt vindskydd till Racen sitter på riktigt bra. Visst hamnar det högt upp, men jag brukar fälla bak ryggstödet när vi använder det så kan hon sitta hur hon vill. Det blir perfekt under blåsiga hösten!

    Vi fäster det i suflettfästet.
  37. Medlem sedan
    Dec 2004
    #19
    Va tråkigt... måste kolla upp det i affären innan jag köper för usch vad besviken jag skulle bli om det inte passa...
  38. 19
    Va tråkigt... måste kolla upp det i affären innan jag köper för usch vad besviken jag skulle bli om det inte passa...
  39. Medlem sedan
    Jun 2006
    #20
    Nej, jag har inte köpt skötväskan än, tror inte att jag kommer att göra det heller... jag har ju en Skiphop i denim extra sittdynan kostade 395:-, tror att fotsacken låg på 495:-... skötväskan på ca 600:-.
  40. 20
    Nej, jag har inte köpt skötväskan än, tror inte att jag kommer att göra det heller... jag har ju en Skiphop i denim extra sittdynan kostade 395:-, tror att fotsacken låg på 495:-... skötväskan på ca 600:-.

Liknande trådar

  1. Brio race el. brio zenit?
    By Ronja31 in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 17:22
  2. Skillnad brio race /zenit??
    By -mea- in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 14:13
  3. Brio Race eller brio Zenit??
    By Snabba svar tack! in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 09:11
  4. Brio Zenit/Brio Race
    By bavern in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 19:42
  5. Brio Race el Brio Zenit?
    By Lindhis in forum _0506 Junibarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-09-26, 17:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar