Hälen är inte bra än
Vikt
  1. camilla_73
    #1

    Hälen är inte bra än

    å jag e sååå less på det. Har inte gått på flera veckor pga ömmande häl, men jag testade lite i helgen, lugn lätt promenad inte så långt. Och igår kväll kom värken igen. Suck! Så less. Spinning vore ett alternativ, men det får jag inte för sjukgymnasten pga min nacke....sååå...ja trist är det.

    Hoppas verkligen hinna in till er ikväll. Igår han jag inte så mycket, hade ju bullar att frysa in sedan. Klarade mig utan att smaka. Stolt! Ska baka mer under veckan / i helgen, sambon fyller snart år och jag bara vill bjuda på hembakat då - avskyr köpebröd.
  2. 1
    Hälen är inte bra än å jag e sååå less på det. Har inte gått på flera veckor pga ömmande häl, men jag testade lite i helgen, lugn lätt promenad inte så långt. Och igår kväll kom värken igen. Suck! Så less. Spinning vore ett alternativ, men det får jag inte för sjukgymnasten pga min nacke....sååå...ja trist är det.

    Hoppas verkligen hinna in till er ikväll. Igår han jag inte så mycket, hade ju bullar att frysa in sedan. Klarade mig utan att smaka. Stolt! Ska baka mer under veckan / i helgen, sambon fyller snart år och jag bara vill bjuda på hembakat då - avskyr köpebröd.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Usch vad trist, hoppas det vänder snart. Hur är det med simning, är det också no-no för nackens skull? Kan du inte fråga sjukgymnasten om det är NÅGOT du får göra i motionsväg?
  4. 2
    Usch vad trist, hoppas det vänder snart. Hur är det med simning, är det också no-no för nackens skull? Kan du inte fråga sjukgymnasten om det är NÅGOT du får göra i motionsväg?
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Fy vad tråkigt, förstår att du är less. Hoppas du kan hitta någon typ av motion som inte gör ont, simma kanske?
    Ha en bra dag bland alla bullar och kakor
  6. 3
    Fy vad tråkigt, förstår att du är less. Hoppas du kan hitta någon typ av motion som inte gör ont, simma kanske?
    Ha en bra dag bland alla bullar och kakor
  7. Medlem sedan
    Sep 2004
    #4
    Jädra häl - säger jag bara.

    Vad tror du om cross-trainer träning på gymmet?

    Det är ju inget som stöter som vid löpning och du har ju armarna till hjälp.

    Har en kusin som har väldigt ont i sina höfter och har blivit rekommenderad av sin sjukgymnast att använda en sån för den är skonsam och att man ändå tränar hela kroppen.

    Känner igen detta med hälproblem - jag fick det när jag sprang på asfalt - inget bra! Lite vila men inte mycket alls utan jag har försökt köra på ändå för smärtan har mest varit precis när jag ska röra på mig efter natten eller bara suttit still.

    I början gick jag i skogen - mossa är bra och mjukt att gå på.

    Hoppas du hittar något alternativ.
  8. 4
    Jädra häl - säger jag bara.

    Vad tror du om cross-trainer träning på gymmet?

    Det är ju inget som stöter som vid löpning och du har ju armarna till hjälp.

    Har en kusin som har väldigt ont i sina höfter och har blivit rekommenderad av sin sjukgymnast att använda en sån för den är skonsam och att man ändå tränar hela kroppen.

    Känner igen detta med hälproblem - jag fick det när jag sprang på asfalt - inget bra! Lite vila men inte mycket alls utan jag har försökt köra på ändå för smärtan har mest varit precis när jag ska röra på mig efter natten eller bara suttit still.

    I början gick jag i skogen - mossa är bra och mjukt att gå på.

    Hoppas du hittar något alternativ.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Nämen stackare!
    Hade också hälsporre och det satt i läääänge.
    Testa och gå till sportaffären och köp ilägg. Sånt ska dom kunna där
    Crosstrainer borde du testa. Kanonbra och tror också att det avlastar hälen för dig.

    kram Anna
  10. 5
    Nämen stackare!
    Hade också hälsporre och det satt i läääänge.
    Testa och gå till sportaffären och köp ilägg. Sånt ska dom kunna där
    Crosstrainer borde du testa. Kanonbra och tror också att det avlastar hälen för dig.

    kram Anna
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    Vad trist

    att du ff har sån värk i hälen. Jobbigt och inte kunna röra på sig ordentligt. Men som de andra föreslår, kan du inte simma?

    Och du vad duktig du är som inte smakat av bullarna!! Jag skulle aldrig fixa att baka bullar utan att smaka! Men visst är det mycket roligare och bjuda på hembakt ja!!
    Kramar från Heidi m Linus och Lova
  12. 6
    Vad trist att du ff har sån värk i hälen. Jobbigt och inte kunna röra på sig ordentligt. Men som de andra föreslår, kan du inte simma?

    Och du vad duktig du är som inte smakat av bullarna!! Jag skulle aldrig fixa att baka bullar utan att smaka! Men visst är det mycket roligare och bjuda på hembakt ja!!
  13. camilla_73
    #7

    Simning skulle kunna fungera

    för nacken, men ... jag har 5 mil till närmaste 25 meters basäng. Här hemma har vi bara en som är 15 och jag hinner inte ta mer än 5 simtag innan jag ska vända. Bättre än inget kanske men...ska jag fixa den basängen måste jag vara själv och et blir man ju aldrig. Låter kanske som undanflykter men jag har försökt många gånger och blir alltid arg på pensionärerna som ska simma fem i rad och prata samtidigt. Jag vill simma fort.
  14. 7
    Simning skulle kunna fungera för nacken, men ... jag har 5 mil till närmaste 25 meters basäng. Här hemma har vi bara en som är 15 och jag hinner inte ta mer än 5 simtag innan jag ska vända. Bättre än inget kanske men...ska jag fixa den basängen måste jag vara själv och et blir man ju aldrig. Låter kanske som undanflykter men jag har försökt många gånger och blir alltid arg på pensionärerna som ska simma fem i rad och prata samtidigt. Jag vill simma fort.
  15. camilla_73
    #8

    Din bild borde sensureras

    eller en varning utfärdas. Trodde jag skulle slippa se sådant här.

    Om simningen läs mitt svar till MrsHyde ovan.
  16. 8
    Din bild borde sensureras eller en varning utfärdas. Trodde jag skulle slippa se sådant här.

    Om simningen läs mitt svar till MrsHyde ovan.
  17. camilla_73
    #9

    Ja

    det ska jag ta upp med sjukgymnasten nästa gång. Det vore ju det bästa - dvs om de har en sådan maskin på min ort. Tack för tipset
  18. 9
    Ja det ska jag ta upp med sjukgymnasten nästa gång. Det vore ju det bästa - dvs om de har en sådan maskin på min ort. Tack för tipset
  19. camilla_73
    #10

    Ilägg har jag

    och det gör det skönare, men än är det inte helt bra.

    Ska kolla med sjukgymnasten om vad hon tror. Tack för tipset
  20. 10
    Ilägg har jag och det gör det skönare, men än är det inte helt bra.

    Ska kolla med sjukgymnasten om vad hon tror. Tack för tipset
  21. camilla_73
    #11

    Visst e jag duktig

    tycker det själv. Känns jätte bra. Bakandet går bra men resterna från kalaset blir värst.

    Om simning se svar till MrsHyde.

    Känner att jag kommer att få på i gympa skor nu. Hur kul blir det med fest-stassen på kryssningen??? Betalade förresten in min del till er igår kväll.
  22. 11
    Visst e jag duktig tycker det själv. Känns jätte bra. Bakandet går bra men resterna från kalaset blir värst.

    Om simning se svar till MrsHyde.

    Känner att jag kommer att få på i gympa skor nu. Hur kul blir det med fest-stassen på kryssningen??? Betalade förresten in min del till er igår kväll.
  23. Medlem sedan
    Aug 2002
    #12
    *skrattar* visst var den busig?
  24. 12
    *skrattar* visst var den busig?

Liknande trådar

  1. Ont i hälen
    By Bea E in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-14, 10:35
  2. Ont i hälen
    By Maria L in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-20, 07:18
  3. Blåsa på hälen och en
    By bettsy in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 07:42
  4. Ont i hälen
    By Ludviga in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 12:18
  5. ont i hälen...
    By Malmis in forum _0211 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-06, 16:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar