Ta bort gammal kakelmassa?
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Ta bort gammal kakelmassa?

    Hej!Håller på och ska kakla om i köket, och jag har rivit ner det gamla kaklet, men undrar om någon har ngt tips på hur kaklarna brukar få bort den gamla kakelmassan som är under? Den sitter ju som berg! På tips som jag har läst står det att man ska knacka med en hammare, men det fungerar inte alls här! Det sitter jättefast iaf! :-) Någon som har något tips?
  2. 1
    Ta bort gammal kakelmassa? Hej!Håller på och ska kakla om i köket, och jag har rivit ner det gamla kaklet, men undrar om någon har ngt tips på hur kaklarna brukar få bort den gamla kakelmassan som är under? Den sitter ju som berg! På tips som jag har läst står det att man ska knacka med en hammare, men det fungerar inte alls här! Det sitter jättefast iaf! :-) Någon som har något tips?
  3. Medlem sedan
    Sep 1998
    #2
    Du får nog ta och byta hela gipsskivan då, kanske bara såga ut den delen som kaklet suttit på. Så har vi gjort hemma.
  4. 2
    Du får nog ta och byta hela gipsskivan då, kanske bara såga ut den delen som kaklet suttit på. Så har vi gjort hemma.

Liknande trådar

  1. Gammal tapet som är omöjlig att få bort?
    By CarolinaK in forum Hem & fritid
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-12-06, 16:55
  2. Hur få bort gammal maskeringstejp?
    By ~Trixie~ in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-06, 16:21
  3. Få bort gammal olja på trädäck
    By spinucklan in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-14, 07:52
  4. ta bort gammal lagning
    By x-tjejen in forum Bebissnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 10:16
  5. Bästa sätt att få bort gammal stearin
    By Jojjo in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 08:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar