Hallå tjejer!
Vikt
  1. Ann-Louise
    #1

    Hallå tjejer!

    Vete 17 om jag ids rapportera hela Grännahelgen...det måste i såfall ske från minne, har inte skrivit ner ngt. Kan ju göra att tappert försök o sen kan ju kanske ngn som är duktig på kaloriräknande uppskatta om jag kommit upp i 9000 kcal om dan, MrsHydes uppskattning för att lyckas med konststycket att lägga på sig 3 kg fett över en helg *ler*.

    Så på ett ungefär har min helg sett ut så här:

    FREDAG:
    -30 min x-trainer
    -frukost; min vanliga gröt, med lättkesella o päron tror jag.
    -mellis; energibar tror jag
    -mellis/lunch i bilen; dubbelmacka osötad Energi FK-mjukbröd 2 skivor, extralättphiladelphia, skinka, ost-17%, sallad. Melon/mango med 0%-grekisk yoghurt. 1½ ägg inkl gulan.
    -lunch/middag på restaurang; förrätt parmaskinka fylld med "horseradish"-smör, sallad, vitt bröd till (liten bit). Fet (antar jag) potatisgratäng, kycklingfilé, sås på tomater o grädde gissar jag. Sallad/grönsaker.
    -mellis på hotellet; champange/apelsinjuice, div frukt, mörk choklad *MUMS*
    -middag; pizza (ganska liten faktiskt), 2 cider (alkohol)
    -chokladpraliner, 8-10 st

    TROR jag fått med det mesta!

    LÖRDAG:
    -frkost på rummet; vanlig fruktyoghurt + special-K. 2 grova mjuka FK-"bullar" med margarin/ost/skinka/tomat/gurka. Ägg. Frukt. Apelsinjuice. Te med socker.
    -mellis; *tänker*........tror inte det blev mellis!
    -promenad ca 30 min, lugn takt
    -lunch på restaurang; 2 små alkoholcider, hamburgare (liten bit ost, lite dressing), potatisklyftor. Efterrätt; mannen o jag delade lite polkagrissorbet o päron.
    -promenad 30 min
    -mellis; polkagris! Champange/apelisnjuice, frukt, mörk choklad.
    -middag på restaurang; förrätt; skagen. Huvudrätt; Minns inte till 100% men ngt fint kött, kalv el oxfilé tror jag........potatismos"kaka", sparris, sås. Fin restaurang så hela portionen är ju LITEN *ler*. Lite bröd innan maten ja! Cider. Efetrrätt; 3 olika chokladprylar, en vit/mjölk/mörk *SUPERGOOOOOOD*!!!!!! Te med socker.
    -kvällen; halv cider

    SÖNDAG:
    -hotellfrukost; honungsyoghurt, linfrön, branflakes/specila-K. 2 FK-bröd"bullar" med margarin/ost/skinka/tomat/paprika/gurka. 3 digestivekex med margarin+ost. Apelsinjuice. Ägg. Te med socker.
    mellis; 2 små mackor FK-mjukt bröd, margarin, kalkon. Kanelbulle. Te med socker. 1 digestivekex med margarin.
    -lunch/middag; plankstek på restaurang dvs mos, oxfilé, beasås fullfet, tomat.
    -kvällsgotte; GODIS! Ca 400 gr.....

    Denna helg gav mig en +vikt på 2½-3 kg, 57,6 kg i morse mot 55,1 för en v sen. Vill ändå tro att mkt är vätska. Har under hela helgen varit urdålig på att dricka vatten, Urdålig på nyttiga fetter. Mkt alkohol, salt/fet mat o en hel del socker.

    Idag måndag har det varit bättre.....
    -frukost; gröt dock utan lättkesella (hade glömt att köpa)
    -mellis; avokado, ost-16%
    -lunch; dinkelris, röra på flkäskfilé, kalkonbacon, vv/becelgrädde, svartbönor, sockerärtor, lök, paprika, ev ngt mer. Till det sallad.
    -mellis; Friggs-innan sport 150 kcal.
    -styrketräning 60 min, armar/mage/bröst
    -mellis; Friggs-recovery 190 kcal
    -middag; sallad, ugnskyckling, vv-CF-sås
    -kvällsmat; fruktsallad på plommon/vindruvor/kiwi/banan/passionsfrukt. Grekisk yoghurt-0%. Linfrön.

    NÖJD med dagens mat. Hade önskat mer konditionsträning men var TRÖTT i morse. Skulle ha gått på pass på gymmet men tog fel på tiderna så det passade inte.

    Har svårt att tro att jag verkligen hinner nå MÅL 54 kg till kryssningen....men jag fortsätter sträva åt det hållet!
  2. 1
    Hallå tjejer! Vete 17 om jag ids rapportera hela Grännahelgen...det måste i såfall ske från minne, har inte skrivit ner ngt. Kan ju göra att tappert försök o sen kan ju kanske ngn som är duktig på kaloriräknande uppskatta om jag kommit upp i 9000 kcal om dan, MrsHydes uppskattning för att lyckas med konststycket att lägga på sig 3 kg fett över en helg *ler*.

    Så på ett ungefär har min helg sett ut så här:

    FREDAG:
    -30 min x-trainer
    -frukost; min vanliga gröt, med lättkesella o päron tror jag.
    -mellis; energibar tror jag
    -mellis/lunch i bilen; dubbelmacka osötad Energi FK-mjukbröd 2 skivor, extralättphiladelphia, skinka, ost-17%, sallad. Melon/mango med 0%-grekisk yoghurt. 1½ ägg inkl gulan.
    -lunch/middag på restaurang; förrätt parmaskinka fylld med "horseradish"-smör, sallad, vitt bröd till (liten bit). Fet (antar jag) potatisgratäng, kycklingfilé, sås på tomater o grädde gissar jag. Sallad/grönsaker.
    -mellis på hotellet; champange/apelsinjuice, div frukt, mörk choklad *MUMS*
    -middag; pizza (ganska liten faktiskt), 2 cider (alkohol)
    -chokladpraliner, 8-10 st

    TROR jag fått med det mesta!

    LÖRDAG:
    -frkost på rummet; vanlig fruktyoghurt + special-K. 2 grova mjuka FK-"bullar" med margarin/ost/skinka/tomat/gurka. Ägg. Frukt. Apelsinjuice. Te med socker.
    -mellis; *tänker*........tror inte det blev mellis!
    -promenad ca 30 min, lugn takt
    -lunch på restaurang; 2 små alkoholcider, hamburgare (liten bit ost, lite dressing), potatisklyftor. Efterrätt; mannen o jag delade lite polkagrissorbet o päron.
    -promenad 30 min
    -mellis; polkagris! Champange/apelisnjuice, frukt, mörk choklad.
    -middag på restaurang; förrätt; skagen. Huvudrätt; Minns inte till 100% men ngt fint kött, kalv el oxfilé tror jag........potatismos"kaka", sparris, sås. Fin restaurang så hela portionen är ju LITEN *ler*. Lite bröd innan maten ja! Cider. Efetrrätt; 3 olika chokladprylar, en vit/mjölk/mörk *SUPERGOOOOOOD*!!!!!! Te med socker.
    -kvällen; halv cider

    SÖNDAG:
    -hotellfrukost; honungsyoghurt, linfrön, branflakes/specila-K. 2 FK-bröd"bullar" med margarin/ost/skinka/tomat/paprika/gurka. 3 digestivekex med margarin+ost. Apelsinjuice. Ägg. Te med socker.
    mellis; 2 små mackor FK-mjukt bröd, margarin, kalkon. Kanelbulle. Te med socker. 1 digestivekex med margarin.
    -lunch/middag; plankstek på restaurang dvs mos, oxfilé, beasås fullfet, tomat.
    -kvällsgotte; GODIS! Ca 400 gr.....

    Denna helg gav mig en +vikt på 2½-3 kg, 57,6 kg i morse mot 55,1 för en v sen. Vill ändå tro att mkt är vätska. Har under hela helgen varit urdålig på att dricka vatten, Urdålig på nyttiga fetter. Mkt alkohol, salt/fet mat o en hel del socker.

    Idag måndag har det varit bättre.....
    -frukost; gröt dock utan lättkesella (hade glömt att köpa)
    -mellis; avokado, ost-16%
    -lunch; dinkelris, röra på flkäskfilé, kalkonbacon, vv/becelgrädde, svartbönor, sockerärtor, lök, paprika, ev ngt mer. Till det sallad.
    -mellis; Friggs-innan sport 150 kcal.
    -styrketräning 60 min, armar/mage/bröst
    -mellis; Friggs-recovery 190 kcal
    -middag; sallad, ugnskyckling, vv-CF-sås
    -kvällsmat; fruktsallad på plommon/vindruvor/kiwi/banan/passionsfrukt. Grekisk yoghurt-0%. Linfrön.

    NÖJD med dagens mat. Hade önskat mer konditionsträning men var TRÖTT i morse. Skulle ha gått på pass på gymmet men tog fel på tiderna så det passade inte.

    Har svårt att tro att jag verkligen hinner nå MÅL 54 kg till kryssningen....men jag fortsätter sträva åt det hållet!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2
    9000 kcal om dagen kan jag inte uttala mig om... men det låter onekligen som om ni haft en mycket GOD helg! Är Gränna något att rekommendera för parfirande, förresten? Vi har årsdag - inget jämnt (16 år) men värt att fira ändå!! - i slutet av november!
  4. 2
    9000 kcal om dagen kan jag inte uttala mig om... men det låter onekligen som om ni haft en mycket GOD helg! Är Gränna något att rekommendera för parfirande, förresten? Vi har årsdag - inget jämnt (16 år) men värt att fira ändå!! - i slutet av november!

Liknande trådar

  1. Hallå tjejer!
    By Moas mamma in forum Försöker bli med barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 09:54
  2. Hallå tjejer!!!
    By tingla_bu in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 20:52
  3. Hallå tjejer!
    By Sara SL in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 10:42
  4. Hallå tjejer
    By Smygis m.2 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 15:39
  5. Hallå tjejer!
    By AnkieE in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 23:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar