Soc mötet..
Tonåringar
  1. Lena m.4
    #1

    Soc mötet..

    Jag och sonen var där,och sedan traskade även hans pappa in där och var med.
    Känns så skönt att ha det gjort,att ha någon som förstår våra problem ocha tt något måste göras _nu_!

    Grabben var väl inte sådär jättenöjd men det bestämdes iallafall att han ska få en "stödfamilj" (tror att de sa så?) som han kan vara hos någon helg i månaden osv..

    Har också efter mycket om och men bestämt mig för att flytta,igen. Känns som om vi en gång för alla behöver komma bort från det hör området nu så att sonen förhoppningsvis får bättre vänner att umgås med,samtidigt vet jag ju att han får närmare till sin bästa vän som är ungefär likadan som han själv. Men det kan man väl stå ut med om man "slipper" så många andrasom ställt till det för oss..
  2. 1
    Soc mötet.. Jag och sonen var där,och sedan traskade även hans pappa in där och var med.
    Känns så skönt att ha det gjort,att ha någon som förstår våra problem ocha tt något måste göras _nu_!

    Grabben var väl inte sådär jättenöjd men det bestämdes iallafall att han ska få en "stödfamilj" (tror att de sa så?) som han kan vara hos någon helg i månaden osv..

    Har också efter mycket om och men bestämt mig för att flytta,igen. Känns som om vi en gång för alla behöver komma bort från det hör området nu så att sonen förhoppningsvis får bättre vänner att umgås med,samtidigt vet jag ju att han får närmare till sin bästa vän som är ungefär likadan som han själv. Men det kan man väl stå ut med om man "slipper" så många andrasom ställt till det för oss..
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Hej!

    Det länns som vi befinner oss i ungefär samma sits... Har oxå en 15 åring som jag tappat kontrollen över. Och jag skäms över det och känner mig så misslyckad! Har efter mycket om och med insett att jag/vi inte klarar av detta själv längre. Ska ringa soc. i morgon på deras tfn tid och höra vad jag/vi kan få för hjälp.
    Vet du om man kan få hjälp som förälder att veta hur man ska göra och vad man ska göra i olika situationer? Så man vet att man går åt rätt håll. Man kanske har helt fel "teknik" när det gäller uppfostran...
    Hoppas att ni får det bättre snart i er familj!!
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  4. 2
    Hej! Det länns som vi befinner oss i ungefär samma sits... Har oxå en 15 åring som jag tappat kontrollen över. Och jag skäms över det och känner mig så misslyckad! Har efter mycket om och med insett att jag/vi inte klarar av detta själv längre. Ska ringa soc. i morgon på deras tfn tid och höra vad jag/vi kan få för hjälp.
    Vet du om man kan få hjälp som förälder att veta hur man ska göra och vad man ska göra i olika situationer? Så man vet att man går åt rätt håll. Man kanske har helt fel "teknik" när det gäller uppfostran...
    Hoppas att ni får det bättre snart i er familj!!
  5. Lena m.4
    #3
    När det gäller uppfostran så känns det som jag lyckats med de andra,men inte med 15 åringen. Visserligen har han alltid varit speciell,haft sina egna regler osv..
    Men det bästa är nog att prata och komma överens tillsammans,att man verkligen kan lyssna på sin tonåring osv.!!

    Känn dig inte misslyckad,tonårstiden är en jobbig tid. Vi har själva varit där och vet hur det är,och jag vill bara säga att det är starkt av dig att våga erkänna att du behöver hjälp. Det tog många år för mig innan jag kunda säga orden högt "jag behöver hjälp med min son" skulle jag inte kunna ha sagt för 1 år sedan!
  6. 3
    När det gäller uppfostran så känns det som jag lyckats med de andra,men inte med 15 åringen. Visserligen har han alltid varit speciell,haft sina egna regler osv..
    Men det bästa är nog att prata och komma överens tillsammans,att man verkligen kan lyssna på sin tonåring osv.!!

    Känn dig inte misslyckad,tonårstiden är en jobbig tid. Vi har själva varit där och vet hur det är,och jag vill bara säga att det är starkt av dig att våga erkänna att du behöver hjälp. Det tog många år för mig innan jag kunda säga orden högt "jag behöver hjälp med min son" skulle jag inte kunna ha sagt för 1 år sedan!
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4

    Det är ju just det

    Att kunna erkänna att man behöver hjälp... Jättesvårt har det varit och ÄR fortfarande. Och pratat har vi gjort mååånga ggr och vi har suttit och lyssnat på honom om vad han tycker och vad han vill. Vi har kommit fram till olika lösningar och "regler" hur vi ska ha det. Hur vi alla ska göra för at få det bättre. Och det har funkat ända tills vi har kommit på honom med något. Det svåra är att kunna lita på honom, hur många chanser ska man ge? När är det nog? det är svårt, men hoppas på någon sorts hjälp nu, så vi alla kan få må bättre och trivas.
    It's an insane world, and i'm proud to be a part of it.
  8. 4
    Det är ju just det Att kunna erkänna att man behöver hjälp... Jättesvårt har det varit och ÄR fortfarande. Och pratat har vi gjort mååånga ggr och vi har suttit och lyssnat på honom om vad han tycker och vad han vill. Vi har kommit fram till olika lösningar och "regler" hur vi ska ha det. Hur vi alla ska göra för at få det bättre. Och det har funkat ända tills vi har kommit på honom med något. Det svåra är att kunna lita på honom, hur många chanser ska man ge? När är det nog? det är svårt, men hoppas på någon sorts hjälp nu, så vi alla kan få må bättre och trivas.
  9. Lena m.4
    #5
    Ja,att lita på dem är inte lätt när de så många gånger förbruakr förtroendet.
    Men jag försöker lita på honom,vet jag att han sen inte gör som han lovat osv så får det nackdelar och så litar jag inte på honom på ett tag,sedan försöker vi igen.

    Men det verkar inte som att det har lyckats,tyvärr.
  10. 5
    Ja,att lita på dem är inte lätt när de så många gånger förbruakr förtroendet.
    Men jag försöker lita på honom,vet jag att han sen inte gör som han lovat osv så får det nackdelar och så litar jag inte på honom på ett tag,sedan försöker vi igen.

    Men det verkar inte som att det har lyckats,tyvärr.
  11. Medlem sedan
    Jul 1998
    #6
    Vi gör så gott vi kan!!! Klandra inte er själva och känn er inte misslyckade! Era ungar ska vara glada för att de har morsor som kämpar för dem och söker hjälp. Ni kunde ge upp. Men det gör ni inte. Det kommer era ungar att uppskatta när de blir vuxna.

    Vi har problem med vår 16-åring just nu och det är en skör lina att vandra på. Vi måste vara ganska hårda och kontrollernade, utan att bli FÖR hårda. Då känner han sig kränkt och det slår tillbaka mot oss.

    Vi ger honom chanser och han har sumpat en ordentligt, så nu ska han få jobba upp förtroendet igen. Helst skulle jag vilja ge honom utegångsförebud en månad eller så, men det skulle aldrig fungera. Istället får man släppa honom och lita på att han fixar det. Hittills har han gjort det. Peppar peppar...

    Stort lycka till!!!
  12. 6
    Vi gör så gott vi kan!!! Klandra inte er själva och känn er inte misslyckade! Era ungar ska vara glada för att de har morsor som kämpar för dem och söker hjälp. Ni kunde ge upp. Men det gör ni inte. Det kommer era ungar att uppskatta när de blir vuxna.

    Vi har problem med vår 16-åring just nu och det är en skör lina att vandra på. Vi måste vara ganska hårda och kontrollernade, utan att bli FÖR hårda. Då känner han sig kränkt och det slår tillbaka mot oss.

    Vi ger honom chanser och han har sumpat en ordentligt, så nu ska han få jobba upp förtroendet igen. Helst skulle jag vilja ge honom utegångsförebud en månad eller så, men det skulle aldrig fungera. Istället får man släppa honom och lita på att han fixar det. Hittills har han gjort det. Peppar peppar...

    Stort lycka till!!!

Liknande trådar

  1. Mötet
    By "Es mamma" in forum Vikt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-11, 18:15
  2. Mötet i går
    By Marie_AOA in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-31, 04:23
  3. Mötet..
    By Lejonet-57 in forum Autismspektrum
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 11:00
  4. Mötet med BUP :/
    By mammasss in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-07, 19:45
  5. mötet
    By ANONYMEN in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 12:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar