Vad tycks om två förnamn?
Namn, dop & namngivning
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Vad tycks om två förnamn?

    Hej på er!

    Har en dotter som heter Ida Ellenora men av ren enkelhet kallas hon alltid för Ida. Jag saknar hennes andra fina namn. Hur har ni andra gjort som har två förnamn på era barn?
  2. 1
    Vad tycks om två förnamn? Hej på er!

    Har en dotter som heter Ida Ellenora men av ren enkelhet kallas hon alltid för Ida. Jag saknar hennes andra fina namn. Hur har ni andra gjort som har två förnamn på era barn?
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Menar du att hon heter Ida Ellenora som dubbelnamn? Jag skulle isåfall gissa på att jag också skulle ha sagt Ida,men jag skulle även säga Ellenora. Och om det behövdes,båda namnen. :-)
  4. 2
    Menar du att hon heter Ida Ellenora som dubbelnamn? Jag skulle isåfall gissa på att jag också skulle ha sagt Ida,men jag skulle även säga Ellenora. Och om det behövdes,båda namnen. :-)
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3
    Ja, hon heter Ida Ellenora fast utan bindestreck.

    Tack för ditt svar!
  6. 3
    Ja, hon heter Ida Ellenora fast utan bindestreck.

    Tack för ditt svar!
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Vilket fint namn, men EllaNora då? *s*
  8. 4
    Vilket fint namn, men EllaNora då? *s*
  9. Medlem sedan
    Dec 1999
    #5
    Vi brukar använda båda namnen vid högtider och andra speciella tillfällen.
  10. 5
    Vi brukar använda båda namnen vid högtider och andra speciella tillfällen.
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6
    Ups! nu skickade jag för fort.......................... .....Jo alla barnen har två tilltalsnamn. Men eftersom de inte är svenska så har många svårt att komma ihåg och uttala dem. I pappas hemland är det många som säjer båda.
  12. 6
    Ups! nu skickade jag för fort.......................... .....Jo alla barnen har två tilltalsnamn. Men eftersom de inte är svenska så har många svårt att komma ihåg och uttala dem. I pappas hemland är det många som säjer båda.
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7
    Ha, ha :0)

    Jo du, jag har nog sett dig florera här och där *S* och flera gånger tänkt att du har ett fint namn!
  14. 7
    Ha, ha :0)

    Jo du, jag har nog sett dig florera här och där *S* och flera gånger tänkt att du har ett fint namn!
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    vi säger både Tuva o Tuva Li nästan lika ofta. kanske är lättare för oss då förstanamnet är längre.

    fint namn hon har er tjej =)
  16. 8
    vi säger både Tuva o Tuva Li nästan lika ofta. kanske är lättare för oss då förstanamnet är längre.

    fint namn hon har er tjej =)
  17. Medlem sedan
    Feb 2006
    #9
    har Jennie Alexandra som alltid kallas Jennie
    Agnes Gabriella -kallas Agnes
    Aaron James kallas hela namnet
    Liliane heter "bara" det

    kram
  18. 9
    har Jennie Alexandra som alltid kallas Jennie
    Agnes Gabriella -kallas Agnes
    Aaron James kallas hela namnet
    Liliane heter "bara" det

    kram
  19. Medlem sedan
    Dec 1999
    #10
    Varför inte? Vi funderar på samma sak. Noah Elias heter vår son men vi har svårt för att bestämma oss för enbart ett av namnen de är ju fina båda! Så vi säger ibland Noah Elias och ibland bara Noah också säger storebror bara Elias (han vägrar gå med på Noah) för det heter han på riktigt också Noah förstås men inte på riktigt *S*
  20. 10
    Varför inte? Vi funderar på samma sak. Noah Elias heter vår son men vi har svårt för att bestämma oss för enbart ett av namnen de är ju fina båda! Så vi säger ibland Noah Elias och ibland bara Noah också säger storebror bara Elias (han vägrar gå med på Noah) för det heter han på riktigt också Noah förstås men inte på riktigt *S*
  21. Medlem sedan
    Aug 2006
    #11
    Tack, hoppades att var mig hon fått sitt namn p g a av!
  22. 11
    Tack, hoppades att var mig hon fått sitt namn p g a av!
  23. Medlem sedan
    Feb 2004
    #12
    SJälvklart! *imt*
  24. 12
    SJälvklart! *imt*
  25. sol¤
    #13

    Vi skriver oftast

    bägge men säger bara det ena. På dagis säger de faktiskt bara det ena. Orkar inte tjata om det.
  26. 13
    Vi skriver oftast bägge men säger bara det ena. På dagis säger de faktiskt bara det ena. Orkar inte tjata om det.

Liknande trådar

  1. Vad heter ni i förnamn?
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-05-02, 09:47
  2. Ang att byta förnamn!
    By Venus in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-01-15, 14:40
  3. Samma förnamn
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2008-02-18, 10:11
  4. När jag bytte förnamn så
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 19:15
  5. 4 förnamn...
    By Lindalou med 2 småkillar in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-09, 23:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar