Behöver input
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Behöver input

    Vi ska åka utomlands tillsammans med en annan familj nästa sensommar. Våra barn kommer att vara 3½ år gamla. Vi vill åka till värmen, solen och lugnet. Vart skulle ni åka om ni fick välja fritt? Skulle ni välja all inclusive, varför/varför inte?
  2. 1
    Behöver input Vi ska åka utomlands tillsammans med en annan familj nästa sensommar. Våra barn kommer att vara 3½ år gamla. Vi vill åka till värmen, solen och lugnet. Vart skulle ni åka om ni fick välja fritt? Skulle ni välja all inclusive, varför/varför inte?
  3. Medlem sedan
    Oct 2001
    #2
    Vi var på Samos, Votsalakia eller Marathokampos som det också heter. Här bodde vi och det var supertoppen.
    http://www.aphroditesamos.com/
    http://www.samos-hotel.gr/location.php

    Det var inte all inclusive men vi gillar att gå på olika ställen varje dag. Underbara ägare som gjorde vistelsen helt underbar!
  4. 2
    Vi var på Samos, Votsalakia eller Marathokampos som det också heter. Här bodde vi och det var supertoppen.
    http://www.aphroditesamos.com/
    http://www.samos-hotel.gr/location.php

    Det var inte all inclusive men vi gillar att gå på olika ställen varje dag. Underbara ägare som gjorde vistelsen helt underbar!
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Allt beror ju på vad ni gillar och vad som ger just er avkoppling.

    Personligen väljer jag alltid bort stora resorter - särkilt om de ligger långt utanför stadsbebyggelsen. Bara anblicken av stora hotell med massor av balkonger stressar mig. Och eftersom det är viktigt för mig att tillbringa tid med mitt barn vill jag inte att frestelsen av Bamseklubbar etc ska distrahera. Tänker att hon kan få upptäcka dessa när och om det behövs.

    All inclusive tilltalar mi gheller inte alls. Vi tycker om att röra på oss och gillar att knalla runt på upptäcktsfärd, prova ny mat och titta på folk i största allmänhet. Det känns viktigt att höra landets språk och i någon liten mån få en uppfattning om hur man lever på stället. Vi anstränger oss för att hitta små mysiga restauranger där man kan få sig en liten prat och kanske titta in i köket.

    Utifrån det kan jag rekommendera ställen som Voutsalakia och Parga i Grekland. I Italien har vi aldrig varit på charter, men både Toscana och Sicilien är ställen där barnen stortrivdes.
  6. 3
    Allt beror ju på vad ni gillar och vad som ger just er avkoppling.

    Personligen väljer jag alltid bort stora resorter - särkilt om de ligger långt utanför stadsbebyggelsen. Bara anblicken av stora hotell med massor av balkonger stressar mig. Och eftersom det är viktigt för mig att tillbringa tid med mitt barn vill jag inte att frestelsen av Bamseklubbar etc ska distrahera. Tänker att hon kan få upptäcka dessa när och om det behövs.

    All inclusive tilltalar mi gheller inte alls. Vi tycker om att röra på oss och gillar att knalla runt på upptäcktsfärd, prova ny mat och titta på folk i största allmänhet. Det känns viktigt att höra landets språk och i någon liten mån få en uppfattning om hur man lever på stället. Vi anstränger oss för att hitta små mysiga restauranger där man kan få sig en liten prat och kanske titta in i köket.

    Utifrån det kan jag rekommendera ställen som Voutsalakia och Parga i Grekland. I Italien har vi aldrig varit på charter, men både Toscana och Sicilien är ställen där barnen stortrivdes.

Liknande trådar

  1. Behöver input!
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 21:07
  2. Behöver input
    By lifv in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 17:45
  3. Behöver input ang hus!
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 10:33
  4. Behöver input ang hus!
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 09:57
  5. Behöver input...
    By MiaKL,S03+K06 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 12:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar