Muskelinflammation....
Kropp & hälsa
  1. Muskelinflammation?
    #1

    Muskelinflammation....

    har en muskelinflammation över bröstet och har så haft i över 3 månaders tid.
    Det pirrar, sticker och bränner över bröstet (mest ovan det vänstra) och upp mot axeln och ut i armen.

    Har till och från knaprat ibumetin utan någon direkt verkan, har även smort med zon salva också det utan någon större verkan.
    Nu sista 3 veckorna (ungefär) har jag även haft förhöjd kroppstemp (ca 37,6 på morgon och sedan upp emot 38,6)...antar att det kan bero på inflammationen?

    Känner jag längs efter bröstmuskeln pirrar och sticker det till då jag kommer åt vissa "punkter" och det är som små knölar...vad kan det vara? Kan det bero på att jag ammar? Kan det ev vara någon inflammation i mjölkgångarna?
    Mjölken rinner dock utan några problem.....

    Vissa dagar käns det bättre men vissa dagar är det inte alls bra....tänkte ringa min VC i morgon men jag slänger ut en fråga här också för att höra vad ni tror.
  2. 1
    Muskelinflammation.... har en muskelinflammation över bröstet och har så haft i över 3 månaders tid.
    Det pirrar, sticker och bränner över bröstet (mest ovan det vänstra) och upp mot axeln och ut i armen.

    Har till och från knaprat ibumetin utan någon direkt verkan, har även smort med zon salva också det utan någon större verkan.
    Nu sista 3 veckorna (ungefär) har jag även haft förhöjd kroppstemp (ca 37,6 på morgon och sedan upp emot 38,6)...antar att det kan bero på inflammationen?

    Känner jag längs efter bröstmuskeln pirrar och sticker det till då jag kommer åt vissa "punkter" och det är som små knölar...vad kan det vara? Kan det bero på att jag ammar? Kan det ev vara någon inflammation i mjölkgångarna?
    Mjölken rinner dock utan några problem.....

    Vissa dagar käns det bättre men vissa dagar är det inte alls bra....tänkte ringa min VC i morgon men jag slänger ut en fråga här också för att höra vad ni tror.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Har du ont i den sida/arm som du bär barnet på? Jag bar jämt lillgrabben på vä arm och fick muskelinflamation.
  4. 2
    Har du ont i den sida/arm som du bär barnet på? Jag bar jämt lillgrabben på vä arm och fick muskelinflamation.
  5. Muskelinflammation?
    #3

    Jaaaa....

    jag bär ju h*n mest på den vänstra sidan men har sista tiden försökt bära på högra sidan ist, vilket lett till att jag börjat känna av det på den högra sidan också.

    Kommer inte inflammationen "läka ut" så länge jag bär mitt barn? (jösses)
    Men är det vanligt att man har feber också då?!
  6. 3
    Jaaaa.... jag bär ju h*n mest på den vänstra sidan men har sista tiden försökt bära på högra sidan ist, vilket lett till att jag börjat känna av det på den högra sidan också.

    Kommer inte inflammationen "läka ut" så länge jag bär mitt barn? (jösses)
    Men är det vanligt att man har feber också då?!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Hej! När jag var till läk med min arm så sa han: Typiskt småbarns mamma diagnosen....står med barnet i ena armen och rör i grytan med den andra...*S*! Han rådde mig att gå till en sjukgymnast som jag gjorde och fick en del övningar och jag blev bra.
    Du kanske har virus i kroppen och dom svullnader du känner kanske är lymfar?
    Men ring läk igen tycker jag, det är ju inte bra att gå med feber så länge, kan ju lätt kollas upp med ett crp vad det är!
  8. 4
    Hej! När jag var till läk med min arm så sa han: Typiskt småbarns mamma diagnosen....står med barnet i ena armen och rör i grytan med den andra...*S*! Han rådde mig att gå till en sjukgymnast som jag gjorde och fick en del övningar och jag blev bra.
    Du kanske har virus i kroppen och dom svullnader du känner kanske är lymfar?
    Men ring läk igen tycker jag, det är ju inte bra att gå med feber så länge, kan ju lätt kollas upp med ett crp vad det är!

Liknande trådar

  1. muskelinflammation
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-07, 17:48
  2. Muskelinflammation
    By fudge in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-21, 13:56
  3. Muskelinflammation?
    By Annita in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 13:08
  4. Muskelinflammation...
    By Ajajajajaj in forum Träning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-30, 10:58
  5. muskelinflammation :-(
    By lillmill in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-12-12, 22:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar