koksalt?!?
Mammasnack
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    koksalt?!?

    Jag har en totalt nästäppt liten tjej på 2 månader..

    Det bästa/smidigaste är väl att ge koksaltlösning?
    men hur blandar jag till det, för att det ska bli bra i proportionerna?

    Någon som vet?
    Tack!
  2. 1
    koksalt?!? Jag har en totalt nästäppt liten tjej på 2 månader..

    Det bästa/smidigaste är väl att ge koksaltlösning?
    men hur blandar jag till det, för att det ska bli bra i proportionerna?

    Någon som vet?
    Tack!
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    1 liter kokande vatten, 1 kryddmått salt
    You say tomato, I say Fuck you!
  4. 2
    1 liter kokande vatten, 1 kryddmått salt
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Suck... 1 DECIliter ska det vara ju... läsa ska man göra ordentligt på morgonen!
    You say tomato, I say Fuck you!
  6. 3
    Suck... 1 DECIliter ska det vara ju... läsa ska man göra ordentligt på morgonen!
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4
    Ser att du redanfått ett svar.

    Menjag vill äventipsa på att om du ammar så är bröstmjökl också väldigt bra för bebisens täppta näsa. När mina var så små och näsan var täppt brukade jag spruta lite bröstmjölk i vardera näsborre innan amningen.

    Men ska du nu använda kokstaltlösning så ta med en pippet ca 1ml i varje näsborre ca 10 min innan amning.

    Jobbigt när dem är täppta och inte kan amma ordentligt. Hoppas det blir bättre snart.
  8. 4
    Ser att du redanfått ett svar.

    Menjag vill äventipsa på att om du ammar så är bröstmjökl också väldigt bra för bebisens täppta näsa. När mina var så små och näsan var täppt brukade jag spruta lite bröstmjölk i vardera näsborre innan amningen.

    Men ska du nu använda kokstaltlösning så ta med en pippet ca 1ml i varje näsborre ca 10 min innan amning.

    Jobbigt när dem är täppta och inte kan amma ordentligt. Hoppas det blir bättre snart.
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Nu kan ju inte jag amma då.. Det är precis lika jobbigt för henne att äta även ur flaskan när hon är täppt i näsan!
  10. 5
    Nu kan ju inte jag amma då.. Det är precis lika jobbigt för henne att äta även ur flaskan när hon är täppt i näsan!
  11. Medlem sedan
    May 2000
    #6
    Tacktack.. Ska genast koka upp så det hinner kallna innan det är behövligt igen...
  12. 6
    Tacktack.. Ska genast koka upp så det hinner kallna innan det är behövligt igen...
  13. Medlem sedan
    Sep 2000
    #7
    Visst är det jobbigt för dem små när näsan är täppt på demochdem kämpar med andningen samtidigt som dem föörsöker äta. Det kommer nog släppa lite med koksaltlösningen.

    Lycka till!
  14. 7
    Visst är det jobbigt för dem små när näsan är täppt på demochdem kämpar med andningen samtidigt som dem föörsöker äta. Det kommer nog släppa lite med koksaltlösningen.

    Lycka till!
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8
    Blir det inte väldigt blött med 1 ml i varje näsborre??? Från vanliga nezerilpipetter ska man ju bara ge ett par droppar, det kan väl inte vara en ml?
  16. 8
    Blir det inte väldigt blött med 1 ml i varje näsborre??? Från vanliga nezerilpipetter ska man ju bara ge ett par droppar, det kan väl inte vara en ml?
  17. Medlem sedan
    Sep 2000
    #9
    Det är nog inte tänkt att man ska spruta eller hälla in hela mängden på en gång. har man en pippet så är det bäst och 1 mmil blir väl ungerfär 6-7 droppar.

    Ska man jämföra vanliga näsdroppars styrka och kokstaltlösningen styrka såär det nog ganska rimligt med att en mängdx3 om man nu har 2 droppar av näsdropparna.

    Koksaltlösning kan man spola rent med i näsan tom men med en större mängd än 1 ml, men då ta det succesift. Man får ju testa sig fram och se hur barnet reagerar och hur täppt det är i näsan.
  18. 9
    Det är nog inte tänkt att man ska spruta eller hälla in hela mängden på en gång. har man en pippet så är det bäst och 1 mmil blir väl ungerfär 6-7 droppar.

    Ska man jämföra vanliga näsdroppars styrka och kokstaltlösningen styrka såär det nog ganska rimligt med att en mängdx3 om man nu har 2 droppar av näsdropparna.

    Koksaltlösning kan man spola rent med i näsan tom men med en större mängd än 1 ml, men då ta det succesift. Man får ju testa sig fram och se hur barnet reagerar och hur täppt det är i näsan.

Liknande trådar

  1. Koksalt
    By Matilda med 3 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 09:57
  2. Koksalt
    By Lulle79 m Idun 22/5 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-07, 19:02
  3. Hur gör jag eget koksalt?
    By Tjejmamman in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-24, 17:05
  4. Hur var det nu med koksalt?
    By Sase in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-22, 10:35
  5. Koksalt ...
    By Sase in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-18, 15:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar