Kan man få framfall nu?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Kan man få framfall nu?

    Det här kanske låter dumt, men jag tänkte att Jenn eller nån annan kanske vet...
    Kan man drabbas av framfall vid den här tiden i graviditeten?
    Jag satt på toa en stund (pga att det går lite trööögt så att säga...) och tyckte det kändes så ömt och svullet i underlivet. När jag torkade mig kändes det som en svullnad i slidöppningen, som att väggen buktade fram. Det var ömt. Försökte "peta tillbaka" svullnaden (ursäkta om nån sätter kvällsteet i vrångstrupen!). Vad kan det vara? Nån som känner igen?

    Man vill ju gärna att allt man känner ska vara tecken på nära förestående förlossning, men detta har jag svårt att koppla till barnafödande
    Mamma till fyra barn, 3, 7, 9 och 15 år gamla.
  2. 1
    Kan man få framfall nu? Det här kanske låter dumt, men jag tänkte att Jenn eller nån annan kanske vet...
    Kan man drabbas av framfall vid den här tiden i graviditeten?
    Jag satt på toa en stund (pga att det går lite trööögt så att säga...) och tyckte det kändes så ömt och svullet i underlivet. När jag torkade mig kändes det som en svullnad i slidöppningen, som att väggen buktade fram. Det var ömt. Försökte "peta tillbaka" svullnaden (ursäkta om nån sätter kvällsteet i vrångstrupen!). Vad kan det vara? Nån som känner igen?

    Man vill ju gärna att allt man känner ska vara tecken på nära förestående förlossning, men detta har jag svårt att koppla till barnafödande
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Har själv fått ett sånt där jkla åderbråck eller vad dom nu heter.. inte där direkt men jag har för mig att BM sa man kunde få lite hipp som happ därnere. Får man i rumpan kallas det hemmisar (?)

    Om du frågar din BM eller läkare.. återkom gärna med svaret för jag är nyfiken!
    -^- Dagen jag skapades hade den goda guden fått dubbel portion humor -^-

    -65kg och lite till ....
  4. 2
    Har själv fått ett sånt där jkla åderbråck eller vad dom nu heter.. inte där direkt men jag har för mig att BM sa man kunde få lite hipp som happ därnere. Får man i rumpan kallas det hemmisar (?)

    Om du frågar din BM eller läkare.. återkom gärna med svaret för jag är nyfiken!

Liknande trådar

  1. Framfall
    By Anonym in forum _1206 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 20:30
  2. Framfall
    By See Me in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:04
  3. Framfall??
    By gordii in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 08:53
  4. Framfall?
    By tuva06 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 20:04
  5. Nån som op framfall?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 22:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar