Blandade känslor
_0310 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    Blandade känslor

    Wiiiiiiiie, jag har fått se min Liten!!!
    Jaja, IGEN... *L*

    Idag var det dags för det rutinmässiga ultraljudet och jag har varit så pirrig.
    En superbra sköterska förklarade precis allt det hon såg och varför hon tittade på just det och vad det och det var. Kanon!
    Och allt såg bara helt toppen ut, vad hon kunde se!!!
    Moderkakan ligger i framvägg (som jag ju visste), men den ligger INTE för utgången.
    Blev faktiskt flyttad till den 23/3-07, vilket skulle innebära att jag idag är i v 18+0 istället för v 17+6, men eftersom jag vet när Liten blev till så håller jag kvar vid mitt vanliga bf-datum: 24/3-07. Det är ju bara en dag och Liten kommer ju ändå när h*n vill, så …
    Hihi Liten låg och nosade upp i moderkakan, så det var svårt att få med näsan på profilbilderna.
    Och huvudet låg och dunsade mot urinblåsan, så inte konstigt att jag blir akut kissnödig var femte minut.
    Fick med mig tre foton och åh vad jag längtar!!!

    Lunchade med M innan ultraljudet, shoppade trosor till mig och en body till Liten på Åhléns efteråt plus en ram till Evers dagiskort och sen bara längtade jag hem till min Prins.
    Tog en kopp varm choklad på Broströms innan tåget skulle gå och sen fick jag äntligen gosa med min Ever igen.

    En helt toppenbra eftermiddag och kväll med min Prins också.
    Bus och lek och bakad potatis med smör till Bolibompa.
    Mmmm jag älskar dig så fantastiskt mycket, min Älskade Ever.
    Världens Bästaste Storebror!
    Och Liten - jag älskar dig så otroligt mycket och likaså gör din Storebror.
    Vi längtar massor efter dig!!!

    I övrigt så har jag haft svåra koncentrationsproblem på jobbet idag och jag önskar hett att det hade berott på ultraljudspirr och inte något annat.
    Samtalade med Evers pappa igår och han kommer och hälsar på nästa helg.
    Igår var jag alldeles tom på ord, och jag vet fortfarande inte hur jag ska uttrycka mig.
    Allra första gången som Ever träffar honom. Och själv har jag inte sett honom på nästan tre år och fyra månader.

    Kram och en go helg till er alla!
    /Morgana
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  2. 1
    Blandade känslor Wiiiiiiiie, jag har fått se min Liten!!!
    Jaja, IGEN... *L*

    Idag var det dags för det rutinmässiga ultraljudet och jag har varit så pirrig.
    En superbra sköterska förklarade precis allt det hon såg och varför hon tittade på just det och vad det och det var. Kanon!
    Och allt såg bara helt toppen ut, vad hon kunde se!!!
    Moderkakan ligger i framvägg (som jag ju visste), men den ligger INTE för utgången.
    Blev faktiskt flyttad till den 23/3-07, vilket skulle innebära att jag idag är i v 18+0 istället för v 17+6, men eftersom jag vet när Liten blev till så håller jag kvar vid mitt vanliga bf-datum: 24/3-07. Det är ju bara en dag och Liten kommer ju ändå när h*n vill, så …
    Hihi Liten låg och nosade upp i moderkakan, så det var svårt att få med näsan på profilbilderna.
    Och huvudet låg och dunsade mot urinblåsan, så inte konstigt att jag blir akut kissnödig var femte minut.
    Fick med mig tre foton och åh vad jag längtar!!!

    Lunchade med M innan ultraljudet, shoppade trosor till mig och en body till Liten på Åhléns efteråt plus en ram till Evers dagiskort och sen bara längtade jag hem till min Prins.
    Tog en kopp varm choklad på Broströms innan tåget skulle gå och sen fick jag äntligen gosa med min Ever igen.

    En helt toppenbra eftermiddag och kväll med min Prins också.
    Bus och lek och bakad potatis med smör till Bolibompa.
    Mmmm jag älskar dig så fantastiskt mycket, min Älskade Ever.
    Världens Bästaste Storebror!
    Och Liten - jag älskar dig så otroligt mycket och likaså gör din Storebror.
    Vi längtar massor efter dig!!!

    I övrigt så har jag haft svåra koncentrationsproblem på jobbet idag och jag önskar hett att det hade berott på ultraljudspirr och inte något annat.
    Samtalade med Evers pappa igår och han kommer och hälsar på nästa helg.
    Igår var jag alldeles tom på ord, och jag vet fortfarande inte hur jag ska uttrycka mig.
    Allra första gången som Ever träffar honom. Och själv har jag inte sett honom på nästan tre år och fyra månader.

    Kram och en go helg till er alla!
    /Morgana
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Det var mycket känslor

    på en och samma gång. Förstår om du känner dig lite förvirrad. Jag hoppas att mötet med exet blir bättre än du vågar hoppas i alla fall.

    Kram på dig och tänk vad häftigt att få se sin lilla bebis igen!
  4. 2
    Det var mycket känslor på en och samma gång. Förstår om du känner dig lite förvirrad. Jag hoppas att mötet med exet blir bättre än du vågar hoppas i alla fall.

    Kram på dig och tänk vad häftigt att få se sin lilla bebis igen!
  5. Medlem sedan
    Mar 2001
    #3

    Så roligt att få hälsa på liten igen!

    Det var inte lite på en gång. Jag hoppas att det blir en trevlig träff för er alla tre. Hur känner du om han skulle vilja ta mer del i Evers liv?
    Kram
    Vem som helst kan bli arg, det är lätt.
    Men att bli arg på rätt person och lagom mycket vid rätt tillfälle, det är inte lätt.
  6. 3
    Så roligt att få hälsa på liten igen! Det var inte lite på en gång. Jag hoppas att det blir en trevlig träff för er alla tre. Hur känner du om han skulle vilja ta mer del i Evers liv?
    Kram
  7. Medlem sedan
    Feb 2005
    #4

    Ojdå

    det var mycket på en dag för en gravid kvinna.
    Förstår att det blir rörigt i bäde huvudet och känslorna.

    Dock vet jag inte riktigt vad jag ska skriva och råda.
    Jag tror du bara ska ta det som det kommer så löser det sig.
    Låt Ever bestämma takten vid mötet.
    Äsch varför skrev jag det? Det vet jag ju att du gör. =)
  8. 4
    Ojdå det var mycket på en dag för en gravid kvinna.
    Förstår att det blir rörigt i bäde huvudet och känslorna.

    Dock vet jag inte riktigt vad jag ska skriva och råda.
    Jag tror du bara ska ta det som det kommer så löser det sig.
    Låt Ever bestämma takten vid mötet.
    Äsch varför skrev jag det? Det vet jag ju att du gör. =)
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5

    Ja

    det är mycket som bubblar upp, angående både det ena och det andra kan jag säga.
    Hoppas på ett bra möte för Ever åtminstone.

    Kram
    /Morgana
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  10. 5
    Ja det är mycket som bubblar upp, angående både det ena och det andra kan jag säga.
    Hoppas på ett bra möte för Ever åtminstone.

    Kram
    /Morgana
  11. Medlem sedan
    Apr 2003
    #6

    ja

    jag hoppas att det går bra.
    Det är ju det jag hoppas på allra mest för Ever skull. Att det ska gå bra och att det kommer att fungera bra i framtiden också.
    Vilket väl är ett litet svar på din fråga också.
    Fast det finns även ett par väldigt känslomässiga svar också, som kanske inte alltid överensstämmer med det politiskt korrekta. Men de måste jag förtränga, för min Sons skull. Så är det.
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  12. 6
    ja jag hoppas att det går bra.
    Det är ju det jag hoppas på allra mest för Ever skull. Att det ska gå bra och att det kommer att fungera bra i framtiden också.
    Vilket väl är ett litet svar på din fråga också.
    Fast det finns även ett par väldigt känslomässiga svar också, som kanske inte alltid överensstämmer med det politiskt korrekta. Men de måste jag förtränga, för min Sons skull. Så är det.
  13. Medlem sedan
    Apr 2003
    #7

    det finns ju inget annat att göra, än ta det för vad det blir liksom.
    Men så här innan det blir verklighet, så lever obehagliga myror sitt eget liv i hela kroppen kan jag säga...
    Det finns förnuft och det finns känsla och det finns trista erfarenheter........
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  14. 7
    Nä det finns ju inget annat att göra, än ta det för vad det blir liksom.
    Men så här innan det blir verklighet, så lever obehagliga myror sitt eget liv i hela kroppen kan jag säga...
    Det finns förnuft och det finns känsla och det finns trista erfarenheter........
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8

    Oj då

    Så spännande för er båda att Evers pappa kommer. Förstår att det känns konstigt och att du är lite orolig samtidigt. Vet Ever om att han kommer och att det är pappa?

    Vad härligt med liten :-) Tänk, om ett halvår sitter du o snosar en bebis till.

    Det kommer säkert gå bra med mötet - håller tummarna för det!

    Kram
    Anna
  16. 8
    Oj då Så spännande för er båda att Evers pappa kommer. Förstår att det känns konstigt och att du är lite orolig samtidigt. Vet Ever om att han kommer och att det är pappa?

    Vad härligt med liten :-) Tänk, om ett halvår sitter du o snosar en bebis till.

    Det kommer säkert gå bra med mötet - håller tummarna för det!

    Kram
    Anna
  17. Medlem sedan
    Apr 2003
    #9

    Nja

    spännande är väl inte ett ord som jag själv hade valt, men ;-)

    Men ja, Ever är väl medveten om vem hans pappa är sen han var liten Bebis. Vi tittar på kort på både honom och halvstorebror allt som oftast.

    Kram
    /Morgana
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  18. 9
    Nja spännande är väl inte ett ord som jag själv hade valt, men ;-)

    Men ja, Ever är väl medveten om vem hans pappa är sen han var liten Bebis. Vi tittar på kort på både honom och halvstorebror allt som oftast.

    Kram
    /Morgana

Liknande trådar

  1. Blandade känslor.
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-06-15, 20:20
  2. blandade känslor vid RUL
    By Mella in forum _1007 Julibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 16:34
  3. Blandade känslor...
    By Kanske? in forum _1007 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 14:13
  4. Blandade känslor...
    By Jeanne1 in forum Missfall
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 19:40
  5. Blandade känslor
    By tänker vidare in forum Tonåringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 14:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar