Dålig planering = Dålig vecka!
Vikt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Dålig planering = Dålig vecka!

    Jag går i skolan den här veckan och har inte hunnit (läs: tagit mig tid) att fixa bra matsäck och middag. Det är ingen absolut katastrof, men långt ifrån bra och långt ifrån GI. Idag åt jag en mörk ciabatta med hela korn med brie och salami till kombinerad frukost och lunch i skolresturangen och till middag åt jag stuvade makkisar och falukorv med maken och sonen när jag kom hem. Bra va? Eh, not.

    Att äta rätt när man är hemma hela dagen är så himla lätt, men det är en annan femma när det är stress och ont om tid med i bilden. Å andra sidan är det en usel bortförklaring, eftersom livet ser ut så här ibland och kommer göra det varje dag när jag börjar jobba i januari.

    Jag måste skärpa mig nu!! Det går att sköta sig även utanför hemmets skyddande väggar. Eller hur?!
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    Dålig planering = Dålig vecka! Jag går i skolan den här veckan och har inte hunnit (läs: tagit mig tid) att fixa bra matsäck och middag. Det är ingen absolut katastrof, men långt ifrån bra och långt ifrån GI. Idag åt jag en mörk ciabatta med hela korn med brie och salami till kombinerad frukost och lunch i skolresturangen och till middag åt jag stuvade makkisar och falukorv med maken och sonen när jag kom hem. Bra va? Eh, not.

    Att äta rätt när man är hemma hela dagen är så himla lätt, men det är en annan femma när det är stress och ont om tid med i bilden. Å andra sidan är det en usel bortförklaring, eftersom livet ser ut så här ibland och kommer göra det varje dag när jag börjar jobba i januari.

    Jag måste skärpa mig nu!! Det går att sköta sig även utanför hemmets skyddande väggar. Eller hur?!
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Klart att du ska skärpa dig - som du själv vet så gör du dessa förändringar för livet. Om det är stressigt är planeringen dubbelt så viktig, att förbereda i tid.

    Mitt eget "nya liv" har pågått i över två år nu, och jag skulle ALDRIG klara mig utan planering. Planeringen är en del av mitt sunda liv, de är oskiljaktiga!
  4. 2
    Klart att du ska skärpa dig - som du själv vet så gör du dessa förändringar för livet. Om det är stressigt är planeringen dubbelt så viktig, att förbereda i tid.

    Mitt eget "nya liv" har pågått i över två år nu, och jag skulle ALDRIG klara mig utan planering. Planeringen är en del av mitt sunda liv, de är oskiljaktiga!
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Instämmer. Det är inga problem för mig att äta rätt när jag är hemma eller på jobbet (kylskåp och mikro finns ju där),,,men när jag är på resande fot med jobbet. DÅ är det värre.
  6. 3
    Instämmer. Det är inga problem för mig att äta rätt när jag är hemma eller på jobbet (kylskåp och mikro finns ju där),,,men när jag är på resande fot med jobbet. DÅ är det värre.

Liknande trådar

  1. Dålig planering
    By Jojie in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 20:13
  2. Dålig planering
    By Lotta S med J in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 21:22
  3. dålig planering
    By deppig in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-06-16, 18:16
  4. Dålig planering
    By Valerina in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 08:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar