Behöver input ang hus!
_0308 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Behöver input ang hus!

    Vi var och kollade på ett hus igår, det ligger jättefint, i ett område som ännu inte har kommunalt vatten och avlopp men det kommer börja grävas ner nästa år. Området har varit fritidshusområde men är numera eftertraktat för permanentboende eftersom det är stadsplanerat.

    http://w4.objektdata.se/pregen/617/O...m?firmanr=1240

    Det är litet, men om ett-två år så kommer vi få bygga ut, just nu är ju gränsen 55kvm för bostadshus i området.

    Vi bor ju nu på 140 kvm, vilket jag eg tycker är för stort.

    Området är verkligen toppen, det är mark avsatt för dagis-/skolbygge och affär. Nackdelen är att det inte finns lekpark i närheten, och närmsta buss går ute på hårt trafikerade Ågestavägen. Buss kommer däremot börja gå in i området när det expanderas. Kan tillägga att vi nu bor på gränsen till Högmora, som området heter, så det blir ingen lång flytt, det tar ca 20 min att gå till huset från där vi bor nu.


    Nackdelar som jag tänkt på är: Liten tvättmaskin, ingen torktumlare =var gör man av tvätten? På sommaren kan man hänga utomhus såklart.
    Vi kommer dessutom få göra oss av med möbler, vilket eg inte gör så mycket.
    En stor fördel är att det blir ett rätt billigt boende, billigt att värma upp tex.

    Hjälp mig tjejer, kan vi bo så litet? Behöver era tankar om detta för nu har jag ont i magen. Budgivningen börjar imorgon.
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  2. 1
    Behöver input ang hus! Vi var och kollade på ett hus igår, det ligger jättefint, i ett område som ännu inte har kommunalt vatten och avlopp men det kommer börja grävas ner nästa år. Området har varit fritidshusområde men är numera eftertraktat för permanentboende eftersom det är stadsplanerat.

    http://w4.objektdata.se/pregen/617/O...m?firmanr=1240

    Det är litet, men om ett-två år så kommer vi få bygga ut, just nu är ju gränsen 55kvm för bostadshus i området.

    Vi bor ju nu på 140 kvm, vilket jag eg tycker är för stort.

    Området är verkligen toppen, det är mark avsatt för dagis-/skolbygge och affär. Nackdelen är att det inte finns lekpark i närheten, och närmsta buss går ute på hårt trafikerade Ågestavägen. Buss kommer däremot börja gå in i området när det expanderas. Kan tillägga att vi nu bor på gränsen till Högmora, som området heter, så det blir ingen lång flytt, det tar ca 20 min att gå till huset från där vi bor nu.


    Nackdelar som jag tänkt på är: Liten tvättmaskin, ingen torktumlare =var gör man av tvätten? På sommaren kan man hänga utomhus såklart.
    Vi kommer dessutom få göra oss av med möbler, vilket eg inte gör så mycket.
    En stor fördel är att det blir ett rätt billigt boende, billigt att värma upp tex.

    Hjälp mig tjejer, kan vi bo så litet? Behöver era tankar om detta för nu har jag ont i magen. Budgivningen börjar imorgon.
  3. Medlem sedan
    Feb 2003
    #2
    Vilket fint hus!! Jättemysigt ser det ut att vara på bilderna =)
    Förstår att du får ont i magen, det är ett stort steg att flytta.

    Jag är inte bra på att ge råd men ville bara skriva att jag tyckte huset verkar supermysigt =)

    Lycka till!
    Kram
  4. 2
    Vilket fint hus!! Jättemysigt ser det ut att vara på bilderna =)
    Förstår att du får ont i magen, det är ett stort steg att flytta.

    Jag är inte bra på att ge råd men ville bara skriva att jag tyckte huset verkar supermysigt =)

    Lycka till!
    Kram
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3

    Ser otroligt..

    mysigt ut, har potential att bli bra. Och allt går att bo i så länge man vet att det är för en tid, om man nu vill ha större. Man kan ju jämföra boytan med en lägenhet,! Låt tjejerna dela ett rum som bara sovrum och pysselrum sen kan dom ju ha ett med alla leksaker i.

    Finns det hjärterum finns det stjärterum.

    Känns det rätt att flytta till det området på alla andra plan, så gå på er magkänsla.

    Vi var på väg till ett sådant område för ett par år sedan, men hoppade av i sista minut för maken ville inte lämna Täby, detta låg mellan Täby och Vaxholm.
    Men idag kan vi gå och små ångra oss.

    Så det värsta som kan se är ju att ni får flytta igen!!

    Men ta reda på utav kommunen på byggnadsnämnden när vatten/avlopp kommer, om detaljplanen är lagd för området och hur mycket man då kommer att få bygga osv. för just den där tomten.

    Lycka till i ert beslut.
    Kram
    Benita med busungarna Jordan-01 & Nike-03
  6. 3
    Ser otroligt.. mysigt ut, har potential att bli bra. Och allt går att bo i så länge man vet att det är för en tid, om man nu vill ha större. Man kan ju jämföra boytan med en lägenhet,! Låt tjejerna dela ett rum som bara sovrum och pysselrum sen kan dom ju ha ett med alla leksaker i.

    Finns det hjärterum finns det stjärterum.

    Känns det rätt att flytta till det området på alla andra plan, så gå på er magkänsla.

    Vi var på väg till ett sådant område för ett par år sedan, men hoppade av i sista minut för maken ville inte lämna Täby, detta låg mellan Täby och Vaxholm.
    Men idag kan vi gå och små ångra oss.

    Så det värsta som kan se är ju att ni får flytta igen!!

    Men ta reda på utav kommunen på byggnadsnämnden när vatten/avlopp kommer, om detaljplanen är lagd för området och hur mycket man då kommer att få bygga osv. för just den där tomten.

    Lycka till i ert beslut.
    Kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4

    Åhh vet du vad?

    De där huset såg jag å tänkte på dej/er!
    Svar, ja man kan bo så "litet". (Vi bor mindre än så här upe i norr!!!) och friheten med den gården övervinner MKT! Dessutom har du tillgång till bil och de händer såååå mkt där nu så snart har ni alla "bekvämligheter" runt knuten!er jättehärligt ut och jag tycker absolut ni ska slå till. Tänk vilken sommar ni ska ha nästa år.......enda lång grillfest! =)

    Kram på dej!
    Vivi Dennis0308 Emil0508
  8. 4
    Åhh vet du vad? De där huset såg jag å tänkte på dej/er!
    Svar, ja man kan bo så "litet". (Vi bor mindre än så här upe i norr!!!) och friheten med den gården övervinner MKT! Dessutom har du tillgång till bil och de händer såååå mkt där nu så snart har ni alla "bekvämligheter" runt knuten!er jättehärligt ut och jag tycker absolut ni ska slå till. Tänk vilken sommar ni ska ha nästa år.......enda lång grillfest! =)

    Kram på dej!
  9. Medlem sedan
    Nov 2001
    #5
    Slå till säger jag! Det var ju superfint, och runtomkring. Det var billigt dessutom, tycker jag, vår tomt (utan något hus) kostade 1,5 m(Glömsta). OM ni ångrar er så får ni garanterat ut mycket mer, eftersom området expanderar. Det är en ren investering. Och dessutom verkar ju området kännas bra i magen!
    Lycka till!
  10. 5
    Slå till säger jag! Det var ju superfint, och runtomkring. Det var billigt dessutom, tycker jag, vår tomt (utan något hus) kostade 1,5 m(Glömsta). OM ni ångrar er så får ni garanterat ut mycket mer, eftersom området expanderar. Det är en ren investering. Och dessutom verkar ju området kännas bra i magen!
    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6

    Tack för era svar,

    vi är mitt i budgivningen nu så får vi se hur det går
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  12. 6
    Tack för era svar, vi är mitt i budgivningen nu så får vi se hur det går

Liknande trådar

  1. Behöver input!
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 21:07
  2. Behöver input
    By lifv in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 17:45
  3. Behöver input ang hus!
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 09:57
  4. Behöver input
    By Tira in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 17:08
  5. Behöver input...
    By MiaKL,S03+K06 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 12:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar