Behöver input ang hus!
_0602 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Behöver input ang hus!

    (Även på aug-03)

    Vi var och kollade på ett hus igår, det ligger jättefint, i ett område som ännu inte har kommunalt vatten och avlopp men det kommer börja grävas ner nästa år. Området har varit fritidshusområde men är numera eftertraktat för permanentboende eftersom det är stadsplanerat.

    http://w4.objektdata.se/pregen/617/O...m?firmanr=1240

    Det är litet, men om ett-två år så kommer vi få bygga ut, just nu är ju gränsen 55kvm för bostadshus i området.

    Vi bor ju nu på 140 kvm, vilket jag eg tycker är för stort.

    Området är verkligen toppen, det är mark avsatt för dagis-/skolbygge och affär. Nackdelen är att det inte finns lekpark i närheten, och närmsta buss går ute på hårt trafikerade Ågestavägen. Buss kommer däremot börja gå in i området när det expanderas. Kan tillägga att vi nu bor på gränsen till Högmora, som området heter, så det blir ingen lång flytt, det tar ca 20 min att gå till huset från där vi bor nu.


    Nackdelar som jag tänkt på är: Liten tvättmaskin, ingen torktumlare =var gör man av tvätten? På sommaren kan man hänga utomhus såklart.
    Vi kommer dessutom få göra oss av med möbler, vilket eg inte gör så mycket.
    En stor fördel är att det blir ett rätt billigt boende, billigt att värma upp tex.

    Hjälp mig tjejer, kan vi bo så litet? Behöver era tankar om detta för nu har jag ont i magen. Budgivningen börjar imorgon.
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  2. 1
    Behöver input ang hus! (Även på aug-03)

    Vi var och kollade på ett hus igår, det ligger jättefint, i ett område som ännu inte har kommunalt vatten och avlopp men det kommer börja grävas ner nästa år. Området har varit fritidshusområde men är numera eftertraktat för permanentboende eftersom det är stadsplanerat.

    http://w4.objektdata.se/pregen/617/O...m?firmanr=1240

    Det är litet, men om ett-två år så kommer vi få bygga ut, just nu är ju gränsen 55kvm för bostadshus i området.

    Vi bor ju nu på 140 kvm, vilket jag eg tycker är för stort.

    Området är verkligen toppen, det är mark avsatt för dagis-/skolbygge och affär. Nackdelen är att det inte finns lekpark i närheten, och närmsta buss går ute på hårt trafikerade Ågestavägen. Buss kommer däremot börja gå in i området när det expanderas. Kan tillägga att vi nu bor på gränsen till Högmora, som området heter, så det blir ingen lång flytt, det tar ca 20 min att gå till huset från där vi bor nu.


    Nackdelar som jag tänkt på är: Liten tvättmaskin, ingen torktumlare =var gör man av tvätten? På sommaren kan man hänga utomhus såklart.
    Vi kommer dessutom få göra oss av med möbler, vilket eg inte gör så mycket.
    En stor fördel är att det blir ett rätt billigt boende, billigt att värma upp tex.

    Hjälp mig tjejer, kan vi bo så litet? Behöver era tankar om detta för nu har jag ont i magen. Budgivningen börjar imorgon.
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Det låter..

    väldigt litet för 4 personer. Och speciellt om ni är vana att ha 140 kvadrat att röra er på nu... Jag hade inte hoppat på ett sådant projekt, men det är jag det. Gå efter din magkänsla!
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  4. 2
    Det låter.. väldigt litet för 4 personer. Och speciellt om ni är vana att ha 140 kvadrat att röra er på nu... Jag hade inte hoppat på ett sådant projekt, men det är jag det. Gå efter din magkänsla!
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Klart man kan bo så litet, frågan är bara om ni inte kommer gå varandra på nerverna. Själv så skulle jag inte klara det, men för att komma någonstans måste man ju satsa. Som sagt är boendet billigare finns det ju pengar att investera i roliga resor osv.

    Vad säger din sambo?

    Lycka till hur ni nu än vill ha det!
  6. 3
    Klart man kan bo så litet, frågan är bara om ni inte kommer gå varandra på nerverna. Själv så skulle jag inte klara det, men för att komma någonstans måste man ju satsa. Som sagt är boendet billigare finns det ju pengar att investera i roliga resor osv.

    Vad säger din sambo?

    Lycka till hur ni nu än vill ha det!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Hanär övertygad om att det är huset för oss. Precis så vill han bo. Åhh vad jobbigt det här är...
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  8. 4
    Hanär övertygad om att det är huset för oss. Precis så vill han bo. Åhh vad jobbigt det här är...
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5

    Hmm...

    skulle gärna vilja titta på huset, men det funkar ju inte?
  10. 5
    Hmm... skulle gärna vilja titta på huset, men det funkar ju inte?
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6

    Nu har jag kollat!

    Vilket underbart mysigt hus! Jag tycker inte alls att det verkar vara för litet - det finns ju sovrum/lekrum för två barn och så ett föräldrasovrum - och fler än så är ni ju inte! Den öppna spisen, uteplatsen och tomten var ju verkligen inte helt fel heller! och om ni dessutom vet att ni får bygga ut ganska snart så...varför inte? Jag skulle absolut vara med och buda om jag var ni

    ps: tvätten hänger ni ute på sommaren, och inne på tvätt-ställning på vintern. Vi har tvättställning här hemma i vardagsrummet och det funkar hur bra som helst. När det kommer gäster så hivar vi in den i nån garderob bara
  12. 6
    Nu har jag kollat! Vilket underbart mysigt hus! Jag tycker inte alls att det verkar vara för litet - det finns ju sovrum/lekrum för två barn och så ett föräldrasovrum - och fler än så är ni ju inte! Den öppna spisen, uteplatsen och tomten var ju verkligen inte helt fel heller! och om ni dessutom vet att ni får bygga ut ganska snart så...varför inte? Jag skulle absolut vara med och buda om jag var ni

    ps: tvätten hänger ni ute på sommaren, och inne på tvätt-ställning på vintern. Vi har tvättställning här hemma i vardagsrummet och det funkar hur bra som helst. När det kommer gäster så hivar vi in den i nån garderob bara
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7
    Så han vill och du tvekar. Jissi vad svårt. Min sambo brukar alltid vara så noga med allt och jag skulle nog litat på honom. Vet ju inte hur din är och vill du inte så ska ni ju inte göra det.

    Men ibland får man chansa och allting löser sig alltid ändå!
  14. 7
    Så han vill och du tvekar. Jissi vad svårt. Min sambo brukar alltid vara så noga med allt och jag skulle nog litat på honom. Vet ju inte hur din är och vill du inte så ska ni ju inte göra det.

    Men ibland får man chansa och allting löser sig alltid ändå!
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Klart att ni kan om det känns helt rätt. Gillar ni huset så kan man lösa det mesta och känns det litet så går det ju att ändra på! Gå på din magkänsla och säger den dig att detta huset vill jag ha så varför inte? Man behöver ju inte tvunget ha ett stort hus. Lycka till och rapportera gärna hur det går!!!
  16. 8
    Klart att ni kan om det känns helt rätt. Gillar ni huset så kan man lösa det mesta och känns det litet så går det ju att ändra på! Gå på din magkänsla och säger den dig att detta huset vill jag ha så varför inte? Man behöver ju inte tvunget ha ett stort hus. Lycka till och rapportera gärna hur det går!!!
  17. Medlem sedan
    Mar 2002
    #9

    Kan inte se huset

    "för tillfället" står det, men det var likadant i förmiddags då jag ville kika...

    Visst är det litet, men om ni kan bygga ut rätt så snart och allting annat känns rätt så... varför inte?
  18. 9
    Kan inte se huset "för tillfället" står det, men det var likadant i förmiddags då jag ville kika...

    Visst är det litet, men om ni kan bygga ut rätt så snart och allting annat känns rätt så... varför inte?
  19. _Diana_
    #10

    inte för att jag vill vara

    negativ MEN tänk på att kommunens planerade stadsplanering, VA och bussförbindelser TAR TID, lägg till ett par år på de som de har gått ut med. Kolla bara på Gladö! De har fortfarande inte fått alla bekvämligheter de skulle ha eftersom redan fastboende i sommarstugorna sagt nej!... Det var ju uppe för flera, flera år sedan att de skulle få kommunalt vatten och avlopp dit ut...
  20. 10
    inte för att jag vill vara negativ MEN tänk på att kommunens planerade stadsplanering, VA och bussförbindelser TAR TID, lägg till ett par år på de som de har gått ut med. Kolla bara på Gladö! De har fortfarande inte fått alla bekvämligheter de skulle ha eftersom redan fastboende i sommarstugorna sagt nej!... Det var ju uppe för flera, flera år sedan att de skulle få kommunalt vatten och avlopp dit ut...
  21. Medlem sedan
    Oct 2002
    #11

    Precis..

    Det var just så jag tänkte när jag svarade. Men du formulerade det åt mig
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  22. 11
    Precis.. Det var just så jag tänkte när jag svarade. Men du formulerade det åt mig
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12
    Fast det gör absolut inget, snarare tvärtom, då hinner vi spara ihop lite pengar. Buss åker jag ju sällan ändå, har ju bil...
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  24. 12
    Fast det gör absolut inget, snarare tvärtom, då hinner vi spara ihop lite pengar. Buss åker jag ju sällan ändå, har ju bil...
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13

    Tack för era svar!

    Vi kommer bjuda på huset så får vi se hur det går...
    Veronica med Saga-03 och Tyra -06
    www.irenex3.blogspot.com
  26. 13
    Tack för era svar! Vi kommer bjuda på huset så får vi se hur det går...
  27. Medlem sedan
    Oct 2002
    #14

    Lycka till!

    Följ din magkänsla så går allt bra

    Håller tummarna för att huset blir Ert!
    ~Mamma till två småtjejer! Moa-03 & Wilma-06~
  28. 14
    Lycka till! Följ din magkänsla så går allt bra

    Håller tummarna för att huset blir Ert!

Liknande trådar

  1. Behöver input!
    By anonymt namn in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-26, 21:07
  2. Behöver input
    By lifv in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 17:45
  3. Behöver input ang hus!
    By Veronica m Saga&Tyra in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 10:33
  4. Behöver input
    By Tira in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-09, 17:08
  5. Behöver input...
    By MiaKL,S03+K06 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 12:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar