kan ett ställe få en att må...
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    kan ett ställe få en att må...

    ...fysiskt illa?
    jag jobbar som kyrkvaktmästare, och skulle till en inte ordinarie kyrka o salta skotta o sanda tillsammans med några andra vaktmästare.
    Det är en fin liten vacker kyrka som ligger mil in i de småländska skogarna.
    min arbetskamrat har varit där o jobbat i två dagar, en vanligtvis pigg glad och positiv tjej, dock har hon mått psykiskt dåligt under tiden hon varit där, deppig gråtmild och sorgsen och allmänt nere.
    denna kyrka är lite känd för att det spökar i den...
    hur som helst skulle vi dit igår en sväng, och när jag kommer dit (har aldrig varit där förr) börjar jag må mkt illa. jag blev som om jag ville kräkas hela tiden...tills jag gick utanför kyrkogårdsområdet. ju längre bort vi åkte från kyrkan ju bättre mådde jag.
    idag skulle vi dit igen, och jag tänkte att jag måste ätit ngt dåligt igår, så denna ggr skulle jag må bättre.
    men så fort jag kliver ur bilen o börja gå mot kyrkan väller illamåendet över mig som en våg!
    jag klarade inte av att vara där, och det enda jag kände var att jag ville därifrån.
    de andra kände sig olustiga med, och ville bara därifrån så fort som möjligt!
    den ligger vackert på en höjd, med en sjö neranför, och själva kyrkan är helmysig!
    varför blir det så???så fort vi åkte därifrån blev vi glada o skrattade omådde bra igen, dock mådde de andra inte illa så som jag, det var mer psykisk påverkan för dom...
    den ursprungliga kyrkvaktmästaren där är sjukskriven på obestämd tid för just deppression...
    kan ett ställe få en att må fysiskt dåligt?
  2. 1
    kan ett ställe få en att må... ...fysiskt illa?
    jag jobbar som kyrkvaktmästare, och skulle till en inte ordinarie kyrka o salta skotta o sanda tillsammans med några andra vaktmästare.
    Det är en fin liten vacker kyrka som ligger mil in i de småländska skogarna.
    min arbetskamrat har varit där o jobbat i två dagar, en vanligtvis pigg glad och positiv tjej, dock har hon mått psykiskt dåligt under tiden hon varit där, deppig gråtmild och sorgsen och allmänt nere.
    denna kyrka är lite känd för att det spökar i den...
    hur som helst skulle vi dit igår en sväng, och när jag kommer dit (har aldrig varit där förr) börjar jag må mkt illa. jag blev som om jag ville kräkas hela tiden...tills jag gick utanför kyrkogårdsområdet. ju längre bort vi åkte från kyrkan ju bättre mådde jag.
    idag skulle vi dit igen, och jag tänkte att jag måste ätit ngt dåligt igår, så denna ggr skulle jag må bättre.
    men så fort jag kliver ur bilen o börja gå mot kyrkan väller illamåendet över mig som en våg!
    jag klarade inte av att vara där, och det enda jag kände var att jag ville därifrån.
    de andra kände sig olustiga med, och ville bara därifrån så fort som möjligt!
    den ligger vackert på en höjd, med en sjö neranför, och själva kyrkan är helmysig!
    varför blir det så???så fort vi åkte därifrån blev vi glada o skrattade omådde bra igen, dock mådde de andra inte illa så som jag, det var mer psykisk påverkan för dom...
    den ursprungliga kyrkvaktmästaren där är sjukskriven på obestämd tid för just deppression...
    kan ett ställe få en att må fysiskt dåligt?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    Energier

    Om man är känslig för energier eller de som finns där är mycket dåliga så kan man helt klart må dåligt. En kyrkogård är väl en klassiker? Kan du skriva vilken kyrka det gäller så kan jag ordna hjälp!
  4. 2
    Energier Om man är känslig för energier eller de som finns där är mycket dåliga så kan man helt klart må dåligt. En kyrkogård är väl en klassiker? Kan du skriva vilken kyrka det gäller så kan jag ordna hjälp!
  5. an na
    #3

    Exakt så

    känner jag när jag är i Hagaparken. (Sthlm) Har aldrig berättat detta för någon förut. Alla tycker det är så underbart att promenera där, men jag mår bara illa.
  6. 3
    Exakt så känner jag när jag är i Hagaparken. (Sthlm) Har aldrig berättat detta för någon förut. Alla tycker det är så underbart att promenera där, men jag mår bara illa.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    Blir också nyfiken

    Har ju deltidsboende i Småland, se :0) Messa privat om du vill tala om.
    Jag har aldrig varit med om något liknande, är nog inte så känslig för energier. Måste fundera. Maken har varit med om en sån sak en gång, i ett tyskt fd kloster som även varit mentalsjukhus och experimentverkstad på utvecklingsstörda under nazitiden. Han vaknade kl fem varje morgon med en klump i halsen och olust, precis som flera andra som bodde där i hans grupp samma vecka (stället är idag konferenscenter och hotell). Detta är ju lätt att koppla till det förflutnas otäckheter. Går det att få reda på fakta om kyrkans historia (hjälper gärna till att forska om jag kan)? Vad går det för sägner på bygden om spökerierna?
  8. 4
    Blir också nyfiken Har ju deltidsboende i Småland, se :0) Messa privat om du vill tala om.
    Jag har aldrig varit med om något liknande, är nog inte så känslig för energier. Måste fundera. Maken har varit med om en sån sak en gång, i ett tyskt fd kloster som även varit mentalsjukhus och experimentverkstad på utvecklingsstörda under nazitiden. Han vaknade kl fem varje morgon med en klump i halsen och olust, precis som flera andra som bodde där i hans grupp samma vecka (stället är idag konferenscenter och hotell). Detta är ju lätt att koppla till det förflutnas otäckheter. Går det att få reda på fakta om kyrkans historia (hjälper gärna till att forska om jag kan)? Vad går det för sägner på bygden om spökerierna?
  9. avataria
    #5
    Ja, absolut, det finns platser där energier kan påverka en på det viset. Hört talas om currylinjer/leylinjer?
  10. 5
    Ja, absolut, det finns platser där energier kan påverka en på det viset. Hört talas om currylinjer/leylinjer?
  11. Medlem sedan
    Nov 2002
    #6
    det gäller karlstorps kyrka ca 4 mil från vetlanda...
    har bara hört att det är ngt "inte så snällt" spöke där som gärna "knuffas" mm....
    den är jättefin annars! jag ska själv försöka ta reda på om något hänt där eller vad det är som får en att må dåligt...själva byn känns mysko på ngt sätt mer!
  12. 6
    det gäller karlstorps kyrka ca 4 mil från vetlanda...
    har bara hört att det är ngt "inte så snällt" spöke där som gärna "knuffas" mm....
    den är jättefin annars! jag ska själv försöka ta reda på om något hänt där eller vad det är som får en att må dåligt...själva byn känns mysko på ngt sätt mer!
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    ja, det gäller karlstorps kyrka. det som är konstigt är att jag är annars mkt glad i kyrkogårdar, jag älskar mitt jobb som kyrkvaktmästare, och trivs med att pyssla med gravar och har inga problem med att gräva igen vid begravningar o dyl, jag är faschinerad av kyrkor och allt ,,det är bara denna kyrka som får mig att må uruselt! tvärtom är det i ex skede kyrka, som nästan GER positiv energi när man är där! märkligt. vet du något eller kan ta reda på vad som hänt där så vore jag jätteglad!
  14. 7
    ja, det gäller karlstorps kyrka. det som är konstigt är att jag är annars mkt glad i kyrkogårdar, jag älskar mitt jobb som kyrkvaktmästare, och trivs med att pyssla med gravar och har inga problem med att gräva igen vid begravningar o dyl, jag är faschinerad av kyrkor och allt ,,det är bara denna kyrka som får mig att må uruselt! tvärtom är det i ex skede kyrka, som nästan GER positiv energi när man är där! märkligt. vet du något eller kan ta reda på vad som hänt där så vore jag jätteglad!
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8

    Nära!

    Ligger ju ganska nära Mariannelund och byarna där runt, där vi häckar så ofta vi kan i våst lilla hus. Spännande! Jag ska se om jag kan forska lite. Kram!
  16. 8
    Nära! Ligger ju ganska nära Mariannelund och byarna där runt, där vi häckar så ofta vi kan i våst lilla hus. Spännande! Jag ska se om jag kan forska lite. Kram!
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Hoppas allt mörkt försvunnit

    nu! Hjälp har skickats i alla fall
    Du får gärna ge feedback, både positiv o negativ
  18. 9
    Hoppas allt mörkt försvunnit nu! Hjälp har skickats i alla fall
    Du får gärna ge feedback, både positiv o negativ

Liknande trådar

  1. Vet ni nåt ställe
    By ejjvi in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 23:11
  2. Ett ställe
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-11, 15:43
  3. Fel ställe...imt
    By GåPåTå in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 12:08
  4. Mat ställe?
    By KlaraMedLilleJohn:) in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-29, 09:33
  5. Ta sig ut på fel ställe?
    By skruttans mor in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-08-29, 14:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar