Mens fråga...
_0604 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2002
    #1

    Mens fråga...

    Hey Alla!!

    Fick min mens tillbaka 15 okt. (ammar morgon o kväll nu) Med Benjamin dröjde det några månader efter jag slutade att amma helt tills jag fick tillbax den..
    Nåja, .. Då den 15 okt. var det som en "vanlig" mens... menvärk o blödde i 5 dagar
    2 veckor efter den slutade så började jag blöda igen *suck* men då hade jag inte direkt några mens värk.. varade i kanske 3 dagar lr nåt...
    Och imorse när jag torkade mig, så var det blod på pappert igen!!..Inga mens smärtor har jag...

    Pratade med en kompis om detta o hon sa det var precis samma när hon fick sin mens tillbaka...
    Minns inte att det var så här med Benjamin...
    Nån mer som känner igen detta???
    Jag äter minipiller nu och väntar på att sätta in en spiral tills jag slutat amma helt (min BM sa att jag ska vänta att sätta in den tills jag har slutat amma)
    Stämmer detta? För jag har för mig att några här har en sprial nu va?

    Kramar till er o ha en härlig helg!!!
  2. 1
    Mens fråga... Hey Alla!!

    Fick min mens tillbaka 15 okt. (ammar morgon o kväll nu) Med Benjamin dröjde det några månader efter jag slutade att amma helt tills jag fick tillbax den..
    Nåja, .. Då den 15 okt. var det som en "vanlig" mens... menvärk o blödde i 5 dagar
    2 veckor efter den slutade så började jag blöda igen *suck* men då hade jag inte direkt några mens värk.. varade i kanske 3 dagar lr nåt...
    Och imorse när jag torkade mig, så var det blod på pappert igen!!..Inga mens smärtor har jag...

    Pratade med en kompis om detta o hon sa det var precis samma när hon fick sin mens tillbaka...
    Minns inte att det var så här med Benjamin...
    Nån mer som känner igen detta???
    Jag äter minipiller nu och väntar på att sätta in en spiral tills jag slutat amma helt (min BM sa att jag ska vänta att sätta in den tills jag har slutat amma)
    Stämmer detta? För jag har för mig att några här har en sprial nu va?

    Kramar till er o ha en härlig helg!!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    kopparspiral

    Jag fick barn 24 april. Jag satte in en kopparspiral 10 veckor efter förlossningen... Det var vad dom sa att jag skulle vänta. Ingen mens i sikte här iaf!!
  4. 2
    kopparspiral Jag fick barn 24 april. Jag satte in en kopparspiral 10 veckor efter förlossningen... Det var vad dom sa att jag skulle vänta. Ingen mens i sikte här iaf!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Ok

    Min BM tyckte jag skulle ha hormon spiral, kanske därför det är skillnad på koppar och hormon sprial när man sätter in dom?? hmmmmmm
    Tack för svar!!
  6. 3
    Ok Min BM tyckte jag skulle ha hormon spiral, kanske därför det är skillnad på koppar och hormon sprial när man sätter in dom?? hmmmmmm
    Tack för svar!!
  7. Medlem sedan
    Dec 2003
    #4
    Jag satte in hormon spiral efter fyra månader och då ammade jag fortfarande.
    Och det var ingen som tyckte att jag borde vänta.
    Så jag vet inte varför dom tyckte att du skulle vänta.

    Caroline
  8. 4
    Jag satte in hormon spiral efter fyra månader och då ammade jag fortfarande.
    Och det var ingen som tyckte att jag borde vänta.
    Så jag vet inte varför dom tyckte att du skulle vänta.

    Caroline
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5

    Jag har oxå hormonspiral

    o den satte jag in oxå 4 månader efter kevin kom.
    Inga problem alls-bara man väntade ca 10-12 veckor efter förlossningen sa min barnmorska.

    Konstigt att de säger så olika-borde ju överlag vara samma överallt tycker man.
  10. 5
    Jag har oxå hormonspiral o den satte jag in oxå 4 månader efter kevin kom.
    Inga problem alls-bara man väntade ca 10-12 veckor efter förlossningen sa min barnmorska.

    Konstigt att de säger så olika-borde ju överlag vara samma överallt tycker man.
  11. Medlem sedan
    Jun 2005
    #6
    Jag har oxå hormonspiral och till mig sade de att det var BÄTTRE att sätta in den när man ammar för då får man inte blödningar i början som man kan få annars.
    Konstigt.. att de säger så olika.
  12. 6
    Jag har oxå hormonspiral och till mig sade de att det var BÄTTRE att sätta in den när man ammar för då får man inte blödningar i början som man kan få annars.
    Konstigt.. att de säger så olika.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7

    Vad Konstigt

    Först tack för ni svarade och för det andra, vad konstigt att min BM sa så til mig medans ni andra satt in den utan problem när man ammar!!
    Ska på måndag till henne o fråga om spiral och även detta med 3 mensar på 1 månad typ...
  14. 7
    Vad Konstigt Först tack för ni svarade och för det andra, vad konstigt att min BM sa så til mig medans ni andra satt in den utan problem när man ammar!!
    Ska på måndag till henne o fråga om spiral och även detta med 3 mensar på 1 månad typ...
  15. Medlem sedan
    Aug 2003
    #8

    Också kopparspiral

    Jag satte in den på efterkontrollen. Efter Jennie satte jag in den vid 2 månader. Men den bm jag hade med J sa att jag skulle sätta in den före 3 månader eller efter jag slutat amma. Enligt henne så drog livmodern ihop sig ordentligt när man ammade och det kunde vara besvärligt att få in spiralen då (om man då inte var snabb och gjorde det tidigt).

    Jaja, jag vet inte om det stämmer. Jag ska ev byta till hormonspiral när jag får tillbaka mensen om den är lika riklig som när jag hade kopparspiral efter Jennie. Kopparspiral kunde jag inte sätta in så tidigt som på efterkontrollen.
  16. 8
    Också kopparspiral Jag satte in den på efterkontrollen. Efter Jennie satte jag in den vid 2 månader. Men den bm jag hade med J sa att jag skulle sätta in den före 3 månader eller efter jag slutat amma. Enligt henne så drog livmodern ihop sig ordentligt när man ammade och det kunde vara besvärligt att få in spiralen då (om man då inte var snabb och gjorde det tidigt).

    Jaja, jag vet inte om det stämmer. Jag ska ev byta till hormonspiral när jag får tillbaka mensen om den är lika riklig som när jag hade kopparspiral efter Jennie. Kopparspiral kunde jag inte sätta in så tidigt som på efterkontrollen.
  17. Medlem sedan
    Aug 2003
    #9

    Fel i sista meningen

    HORMONSPIRAL kunde jag inte sätta in så tidigt som på efterkontrollen.
  18. 9
    Fel i sista meningen HORMONSPIRAL kunde jag inte sätta in så tidigt som på efterkontrollen.
  19. Medlem sedan
    Dec 2003
    #10
    Jag fick blödning ändå. Det har jag fått båda gångerna. Första gången blödde jag i tre månader, och nu är jag på andra månaden+ något och blöder fortfarande.
    Det är ändå värt det tycker jag med tanke på att jag inte blödde alls på flera år efter de tre månaderna

    Caroline
  20. 10
    Jag fick blödning ändå. Det har jag fått båda gångerna. Första gången blödde jag i tre månader, och nu är jag på andra månaden+ något och blöder fortfarande.
    Det är ändå värt det tycker jag med tanke på att jag inte blödde alls på flera år efter de tre månaderna

    Caroline
  21. Medlem sedan
    Feb 2005
    #11
    Jag har precis satt in en kopparspiral och min barnmorska sa också att hon inte ville sätta in nån på efterkontrollen pga att livmodern då är så skör och det är lättare att den hamnar fel. Så jag satte in min när jag slutat amma. Det gick jättebra och kändes knappt. Jag blööde lite efteråt men sedan har det inte varit nånting. Lycka till.
  22. 11
    Jag har precis satt in en kopparspiral och min barnmorska sa också att hon inte ville sätta in nån på efterkontrollen pga att livmodern då är så skör och det är lättare att den hamnar fel. Så jag satte in min när jag slutat amma. Det gick jättebra och kändes knappt. Jag blööde lite efteråt men sedan har det inte varit nånting. Lycka till.

Liknande trådar

  1. Mens fråga!
    By Hannabruno in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 12:43
  2. En fråga om mens
    By Anonym in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-02-05, 15:12
  3. Fråga mens, ngn som vet??
    By DollyLolly in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 16:02
  4. Mens fråga!
    By anonymt namn in forum Mammasnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 20:18
  5. Mens-fråga...
    By kajsanlo in forum _0406 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-21, 13:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar