en klump lera!!!
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    May 2003
    #1

    en klump lera!!!

    Mina pojkar har fått en klupp lera var och det har varit knäpptyst i köket redan en timme ( 8 och 12 år ) ....

    Lika tyst var det senast förra julen när de hade byggt var sin pepparkakshus och fick godis för 200 kr mitt på bordet med massa kristyr ( heter det så ) på olika färg för att decorera sina hus med !

    någonting allt pilla med till hands hela tiden... kom ihåg detta Katah nu länge om du vill skapa lugn o ro!
    Jag har funderat att köpa en sådan stor pärlpussel till jul, men min man fullständigt hatar allt som har med pärlor att göra ( de ligger sedan överallt och skräpar och det gör så ont när man trampar på dom .... pla plaa plaa... )

    Jag tror att jag köper pärlpussel ändå!
  2. 1
    en klump lera!!! Mina pojkar har fått en klupp lera var och det har varit knäpptyst i köket redan en timme ( 8 och 12 år ) ....

    Lika tyst var det senast förra julen när de hade byggt var sin pepparkakshus och fick godis för 200 kr mitt på bordet med massa kristyr ( heter det så ) på olika färg för att decorera sina hus med !

    någonting allt pilla med till hands hela tiden... kom ihåg detta Katah nu länge om du vill skapa lugn o ro!
    Jag har funderat att köpa en sådan stor pärlpussel till jul, men min man fullständigt hatar allt som har med pärlor att göra ( de ligger sedan överallt och skräpar och det gör så ont när man trampar på dom .... pla plaa plaa... )

    Jag tror att jag köper pärlpussel ändå!
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Jättebra sysseslsättning. En mamma berättade för mig att hon köpte färdig pepparkaksdeg på rea och la i frysen för att ha till hands när barnen behövde knåda av sig. Du kan väl bunkra?
  4. 2
    Jättebra sysseslsättning. En mamma berättade för mig att hon köpte färdig pepparkaksdeg på rea och la i frysen för att ha till hands när barnen behövde knåda av sig. Du kan väl bunkra?
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    hmm ,det hade jag inte tänkt mig. Tack för en bra tips!

    Någon gång har vi gjort trolldeg, men en färdig deg är alltid bra för en trött mamma

    till jul gör vi alltid massa deg själva och då menar jag kilovis.
    Det är fritt fram att äta degen och baka när man vill.
  6. 3
    hmm ,det hade jag inte tänkt mig. Tack för en bra tips!

    Någon gång har vi gjort trolldeg, men en färdig deg är alltid bra för en trött mamma

    till jul gör vi alltid massa deg själva och då menar jag kilovis.
    Det är fritt fram att äta degen och baka när man vill.
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4

    Hemgjord Play-doh

    kan man förvara i en platpåse eller burk med tättslutande lock i flera veckor. Det hade jag ofta när tjejerna var mindre, och dom kunde sitta i timmar med det!
  8. 4
    Hemgjord Play-doh kan man förvara i en platpåse eller burk med tättslutande lock i flera veckor. Det hade jag ofta när tjejerna var mindre, och dom kunde sitta i timmar med det!
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5
    menar du trolldeg ( salt, vetemjöl, vatten?)
  10. 5
    menar du trolldeg ( salt, vetemjöl, vatten?)
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    Med olja och färg blir det play-doh
  12. 6
    Med olja och färg blir det play-doh
  13. Medlem sedan
    May 2006
    #7

    Alun

    Som Tårtrmamman skriver har man också i olja och färg (karamellfärg) samt Alun som på något vis binder vattnet (?) så att den här degen inte alls torkar lika snabbt som vanlig trolldeg. Jag ska se om jag hittar receptet! (Det är några år sedan vi gjorde det här hemma)
  14. 7
    Alun Som Tårtrmamman skriver har man också i olja och färg (karamellfärg) samt Alun som på något vis binder vattnet (?) så att den här degen inte alls torkar lika snabbt som vanlig trolldeg. Jag ska se om jag hittar receptet! (Det är några år sedan vi gjorde det här hemma)
  15. Medlem sedan
    May 2003
    #8
    Om någon hittar någon sådan resept,

    tages det emot med tacksamhet
  16. 8
    Om någon hittar någon sådan resept,

    tages det emot med tacksamhet
  17. Medlem sedan
    May 2006
    #9
    Jag har hittat det! Här på AFF!!!!
    Gå tillbaka till förstasidan(-klicka på "HEM" längst upp till vänster). När du är där finns det en sökfunktion och där skriver du in "play-doh" och då kommer som ett av fem svar recept på play-doh och trolldeg!!!!
    Hör av dig igen om du inte hittar det!
  18. 9
    Jag har hittat det! Här på AFF!!!!
    Gå tillbaka till förstasidan(-klicka på "HEM" längst upp till vänster). När du är där finns det en sökfunktion och där skriver du in "play-doh" och då kommer som ett av fem svar recept på play-doh och trolldeg!!!!
    Hör av dig igen om du inte hittar det!
  19. Medlem sedan
    May 2003
    #10
    tack, jag har nu hittat och sparat receptet!
  20. 10
    tack, jag har nu hittat och sparat receptet!

Liknande trådar

  1. playdoh-lera
    By shuna76 in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-25, 12:58
  2. Play dooh lera - lek-lera!
    By Ali-6barn in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 12:38
  3. Pussel och lera
    By Karro75 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 19:49
  4. Play Doo-lera
    By Sweetny in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 17:05
  5. Play doh lera?
    By Pojkens mamma in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-28, 22:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar