Biverkningar
Kropp & hälsa
  1. hysterisk
    #1

    Biverkningar

    Eftersom jag vet att detta framstår som lite hysteriskt är jag anonym. Min pojke fick fem månaders sprutan igår och har inte fått den minsta biverkning. Min stora pojke har fått feber av alla sprutor. Eftersom jag känner mig så orolig för den lille har jag fått för mig att den inte "tog". Känner en med en immunbristsjukdom som tagit alla sprutor men är ovaccinerad eftersom de inte har någon effekt på honom. Är det nån som varit med om detta?
  2. 1
    Biverkningar Eftersom jag vet att detta framstår som lite hysteriskt är jag anonym. Min pojke fick fem månaders sprutan igår och har inte fått den minsta biverkning. Min stora pojke har fått feber av alla sprutor. Eftersom jag känner mig så orolig för den lille har jag fått för mig att den inte "tog". Känner en med en immunbristsjukdom som tagit alla sprutor men är ovaccinerad eftersom de inte har någon effekt på honom. Är det nån som varit med om detta?
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Det där är jättevanligt. Inget av mina egna barn har haft nämnvärd feber, och kanske vart tredje barn jag träffar i mitt jobb berättar om feber - men det är nog fler än så som har det.

    Febern i sig är inte något tecken som talar varken för eller emot att vaccinet tagit ordentligt.
  4. 2
    Det där är jättevanligt. Inget av mina egna barn har haft nämnvärd feber, och kanske vart tredje barn jag träffar i mitt jobb berättar om feber - men det är nog fler än så som har det.

    Febern i sig är inte något tecken som talar varken för eller emot att vaccinet tagit ordentligt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2005
    #3
    Biverkningar av det slaget kan komma upp till tre veckor efter sprutan. Jag skulle snarare tolka det som att barnet har ett bättre immunförsvar som kan ta emot vaccinet bättre än dina tidigare barn. Har han haft ett par förkylningar redan som byggt upp immunförsvaret så kan du ha svaret där.
  6. 3
    Biverkningar av det slaget kan komma upp till tre veckor efter sprutan. Jag skulle snarare tolka det som att barnet har ett bättre immunförsvar som kan ta emot vaccinet bättre än dina tidigare barn. Har han haft ett par förkylningar redan som byggt upp immunförsvaret så kan du ha svaret där.

Liknande trådar

  1. Biverkningar
    By Trött morsa in forum Bokstavsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 16:36
  2. Biverkningar
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-02, 14:18
  3. Biverkningar?
    By *Lillan* in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 11:02
  4. Biverkningar.
    By kattan1 in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-10, 21:45
  5. Biverkningar?
    By zirah in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-21, 13:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar