Blodvärde
_0703 Marsbarn
  1. Nine
    #1

    Blodvärde

    Skrev ett inlägg om Niferex för ett tag sen och fick ett så bra svar som jag tyvärr inte hittar nu...

    Mitt järnvärde ligger på 118 nu. Är det dags för Niferex eller skulle ni vänta ett tag till? Jag är lite rädd för att få ett för högt värde.
  2. 1
    Blodvärde Skrev ett inlägg om Niferex för ett tag sen och fick ett så bra svar som jag tyvärr inte hittar nu...

    Mitt järnvärde ligger på 118 nu. Är det dags för Niferex eller skulle ni vänta ett tag till? Jag är lite rädd för att få ett för högt värde.
  3. Medlem sedan
    Mar 2004
    #2

    För högt blir det inte förrän

    det är över 150 för oss tjejer, eller om det t o m är lite mer specifikt som 153 minns inte. Men 120-150 är i alla fall normalvärden. Det är ju kring halvtid som Hb kan sjunka så det är ju kanske bättre att börja med 1 talett varannan dag eller så redan nu och så kan du ju se hur det har funkat efter nästa kontroll. Sedan beror det ju en del på vad du hade som utgångsvärde. Hoppas du blev lite klokare.
  4. 2
    För högt blir det inte förrän det är över 150 för oss tjejer, eller om det t o m är lite mer specifikt som 153 minns inte. Men 120-150 är i alla fall normalvärden. Det är ju kring halvtid som Hb kan sjunka så det är ju kanske bättre att börja med 1 talett varannan dag eller så redan nu och så kan du ju se hur det har funkat efter nästa kontroll. Sedan beror det ju en del på vad du hade som utgångsvärde. Hoppas du blev lite klokare.
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3

    Jag har

    hyfsat järnvärde för att vara jag,ligger precis på gränsen.Min bm har trots det rekommenderta mig att äta två mittvalkvinna om dan för att förekomma och kanske skapa lite järndepåer.Så jag gör det.
  6. 3
    Jag har hyfsat järnvärde för att vara jag,ligger precis på gränsen.Min bm har trots det rekommenderta mig att äta två mittvalkvinna om dan för att förekomma och kanske skapa lite järndepåer.Så jag gör det.

Liknande trådar

  1. Blodvärde
    By 41:an in forum _0905 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-05, 15:38
  2. Blodvärde
    By 41:an in forum _0905 Majbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-01-11, 14:21
  3. Vad har ni för blodvärde???
    By -Louisa- in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-05, 22:04
  4. Hb (blodvärde)
    By hazelnut in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 11:18
  5. Blodvärde 103...
    By Rockys mamma in forum _0606 Junibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 12:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar