Prickar/utslag
_0610 Oktoberbarn
  1. Marmelad
    #1

    Prickar/utslag

    Hm.... undrar om det är något jag ätit den här gången då? Mini-M är prickig, runt munnen och på händer/fötter mest och lite på armar/ben och buk. Små röda prickar. Verkar inte störa henne direkt, men ändå. Kan det vara något födoämnesrelaterat eller blir bebisar bara prickiga ändå?

    Min stora tjej drabbades aldrig av några prickar så jag är helt novis på det här :-).
  2. 1
    Prickar/utslag Hm.... undrar om det är något jag ätit den här gången då? Mini-M är prickig, runt munnen och på händer/fötter mest och lite på armar/ben och buk. Små röda prickar. Verkar inte störa henne direkt, men ändå. Kan det vara något födoämnesrelaterat eller blir bebisar bara prickiga ändå?

    Min stora tjej drabbades aldrig av några prickar så jag är helt novis på det här :-).
  3. Medlem sedan
    Feb 2006
    #2
    va har varit full med prickar i ansiktet och även på kroppen, de kom när hon var drygt 3 veckor och är nästan borta nu. Enl bvc är det "månadsprickar" som tidigare kallades hormonprickar, de kommer när immunförsvaret kommit igång enl min bvc-sköterska. Kanske det hon fått?
  4. 2
    va har varit full med prickar i ansiktet och även på kroppen, de kom när hon var drygt 3 veckor och är nästan borta nu. Enl bvc är det "månadsprickar" som tidigare kallades hormonprickar, de kommer när immunförsvaret kommit igång enl min bvc-sköterska. Kanske det hon fått?
  5. Marmelad
    #3
    Ja, det kan det kanske vara. Får se hur det utvecklar sig, om de är kvar på tisdag när jag ska till BVC får jag fråga BVC-sköterskan om det annars.
  6. 3
    Ja, det kan det kanske vara. Får se hur det utvecklar sig, om de är kvar på tisdag när jag ska till BVC får jag fråga BVC-sköterskan om det annars.
  7. Cissi med G och A
    #4

    Hej

    Jag var upp till BVC med Annie i förrgår pga att hon blivit prickig öve mage, rygg, ben och armar. Hon kallade det något latinskt men det var i alla fall hormoner som de kan få efter några veckor. Hormonerna kommer från dig och det är ofarligt. Prickarna var liksom inne i huden, inte utanpåliggande eller uppstående, är det så på din lilltjej också?
  8. 4
    Hej Jag var upp till BVC med Annie i förrgår pga att hon blivit prickig öve mage, rygg, ben och armar. Hon kallade det något latinskt men det var i alla fall hormoner som de kan få efter några veckor. Hormonerna kommer från dig och det är ofarligt. Prickarna var liksom inne i huden, inte utanpåliggande eller uppstående, är det så på din lilltjej också?
  9. Marmelad
    #5
    Ja precis så, lite rödfläckig bara.
  10. 5
    Ja precis så, lite rödfläckig bara.
  11. Lotta m M+L
    #6
    Ja, bebisar blir prickiga lite då och då. Som du skrev kan det ju vara pga ngt du ätit men troligast är nog att det är hormonprickar.
    Det är bara positivt för det visar att imunförsvaret fungerar som det ska
  12. 6
    Ja, bebisar blir prickiga lite då och då. Som du skrev kan det ju vara pga ngt du ätit men troligast är nog att det är hormonprickar.
    Det är bara positivt för det visar att imunförsvaret fungerar som det ska
  13. Marmelad
    #7
    Det är lite bättre nu, det verkar liksom komma och gå lite! Nu har jag bara ätit snälla saker hela dagen så det MÅSTE vara hormonprickar!
  14. 7
    Det är lite bättre nu, det verkar liksom komma och gå lite! Nu har jag bara ätit snälla saker hela dagen så det MÅSTE vara hormonprickar!

Liknande trådar

  1. Utslag - röda prickar
    By anna_karin in forum Komplikationer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-07, 20:23
  2. Prickar/utslag
    By illan in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-12, 17:40
  3. Utslag och prickar
    By änglarfinns in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 21:02
  4. Röda prickar/utslag
    By lilla_j in forum Barnsjukdomar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 09:03
  5. utslag med svarta prickar...
    By MissW in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 19:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar