Första mötet!!!
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2006
    #1

    Första mötet!!!

    Mötet gick bara bra för oss. Vi fick berätta våran bakgrund om vi hade varit gravid förut, allergier, operationer och sen så fick jag berätta om min menscykel hur lång den var. Han frågade om när jag hadet fått mens första gången, om jag hade ont när jag hade mens. Sen så gjorde han en gynundersökning på mig. Den såg bara bra ut och han sa att jag hade äl och det visste han genom att jag hade ont vi mensen.. Min sambon fick också en massa frågor och även göra en undersökning. Men när jag sen berättade att älteste gav utslag på dag 14 och tempen vissa äl dag mellan dag 16-18, så sa han att jag skulle ha äl mellan dag 18 och 19. Fick ta en del prover, även ett prov som ska vissa om jag har haft äl den här månade, för det tog man på dag 25 och dag 28 och jag är i dag på i dag 25 Min sambon ska även lämna ett spermaprov för att se om det är något fel på dem.

    Det var lite information om vad som har hänt hos mig..

    Hoppas att det är bra med alla.. Kramar!!!
  2. 1
    Första mötet!!! Mötet gick bara bra för oss. Vi fick berätta våran bakgrund om vi hade varit gravid förut, allergier, operationer och sen så fick jag berätta om min menscykel hur lång den var. Han frågade om när jag hadet fått mens första gången, om jag hade ont när jag hade mens. Sen så gjorde han en gynundersökning på mig. Den såg bara bra ut och han sa att jag hade äl och det visste han genom att jag hade ont vi mensen.. Min sambon fick också en massa frågor och även göra en undersökning. Men när jag sen berättade att älteste gav utslag på dag 14 och tempen vissa äl dag mellan dag 16-18, så sa han att jag skulle ha äl mellan dag 18 och 19. Fick ta en del prover, även ett prov som ska vissa om jag har haft äl den här månade, för det tog man på dag 25 och dag 28 och jag är i dag på i dag 25 Min sambon ska även lämna ett spermaprov för att se om det är något fel på dem.

    Det var lite information om vad som har hänt hos mig..

    Hoppas att det är bra med alla.. Kramar!!!
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Hej

    Skönt att det satt igång, och skönt att det gick så bra. Glädjande.

    Kram
    MWB
  4. 2
    Hej

    Skönt att det satt igång, och skönt att det gick så bra. Glädjande.

    Kram
    MWB
  5. Medlem sedan
    Mar 2006
    #3
    Hej! Ja det är jätte skönt Förhoppningsviss har ältesterna vissat fel och om vi kör lite längre än till dag 16 ev till dag 20 så kanske det går. Om det inte är fel på sambon då..

    Kram
  6. 3
    Hej! Ja det är jätte skönt Förhoppningsviss har ältesterna vissat fel och om vi kör lite längre än till dag 16 ev till dag 20 så kanske det går. Om det inte är fel på sambon då..

    Kram
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    Hej vännen!
    Vad skönt att ni är på gång nu! Hoppas detta är början på något riktigt gott - håller tummarna! Vad bra att allt såg bra ut so far!
    Kram
    lillawi
  8. 4
    Hej vännen!
    Vad skönt att ni är på gång nu! Hoppas detta är början på något riktigt gott - håller tummarna! Vad bra att allt såg bra ut so far!
    Kram
    lillawi
  9. märkligt
    #5

    Men!

    Att man har ont vid mens betyder INTE att man har äl, absolut inte. Ont vid mensen får man för att man få små "sammandragningar" när livmodern stöter ut livmoderslemhinnan. Jag har ont vid mens och har absolut ingen äl (konstaterat med både VUL och blodprov).
  10. 5
    Men! Att man har ont vid mens betyder INTE att man har äl, absolut inte. Ont vid mensen får man för att man få små "sammandragningar" när livmodern stöter ut livmoderslemhinnan. Jag har ont vid mens och har absolut ingen äl (konstaterat med både VUL och blodprov).
  11. Medlem sedan
    Mar 2006
    #6
    Okej, men låte inte så arg, det vad va min gynläkare sa till mig, förmodligen så är det stor sannolikhet att man har äl då.. Det var vad han sa till mig.. Jag vet inte och jag skrev bara vad han sa.. Förlåt om det är fel då.. Men jag tycker också det låter konstigt, men som sagt så vet jag inget om det här.. därför sökte jag hjälp.. Jag hoppas bara att han har rätt att jag har äl..
  12. 6
    Okej, men låte inte så arg, det vad va min gynläkare sa till mig, förmodligen så är det stor sannolikhet att man har äl då.. Det var vad han sa till mig.. Jag vet inte och jag skrev bara vad han sa.. Förlåt om det är fel då.. Men jag tycker också det låter konstigt, men som sagt så vet jag inget om det här.. därför sökte jag hjälp.. Jag hoppas bara att han har rätt att jag har äl..
  13. Medlem sedan
    Mar 2006
    #7
    Hejsan! Jag hoppas också att det är början på något bra..
    Tack för tummarna..

    Kram Mirmis!!!
  14. 7
    Hejsan! Jag hoppas också att det är början på något bra..
    Tack för tummarna..

    Kram Mirmis!!!
  15. Medlem sedan
    Oct 2004
    #8

    Du behöver väl inte ta i så?!

    Säkert är det du säger sant, men härinne är vi tacksamma om inte folk bankar ner oss i skorna... Vi är låga så det räcker ändå tidvis...
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  16. 8
    Du behöver väl inte ta i så?! Säkert är det du säger sant, men härinne är vi tacksamma om inte folk bankar ner oss i skorna... Vi är låga så det räcker ändå tidvis...
  17. Medlem sedan
    Oct 2004
    #9

    Spännande!

    Skönt för dig att bollen är i rullning nu!
    *kram*
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  18. 9
    Spännande! Skönt för dig att bollen är i rullning nu!
    *kram*
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10
    hej vännen. skönt att komma på utredning. Jag ska fråga min gyn om det där med värken tänkte jag. Om man kan gå på det bara om man har mensvärk så har man äl.. Ska höra vad han säger om den teorin.....
    När ska din sambo lämna provet? Min ska göra det efter nyår. Skönt att det är på g eller hur? Så man slipper göra allt själv.. Det är ju nog så tufft..
    styrkekramar till er!!
  20. 10
    hej vännen. skönt att komma på utredning. Jag ska fråga min gyn om det där med värken tänkte jag. Om man kan gå på det bara om man har mensvärk så har man äl.. Ska höra vad han säger om den teorin.....
    När ska din sambo lämna provet? Min ska göra det efter nyår. Skönt att det är på g eller hur? Så man slipper göra allt själv.. Det är ju nog så tufft..
    styrkekramar till er!!
  21. Medlem sedan
    Mar 2006
    #11
    Hej på dig med vännen! Ja det är jätte skönt att det är på g nu... Bra att du frågar om det där med värken, låte lite konstigt faktiskt ju mer man tänker på det. Berätta vad din gyn sa..
    Min sambo ska ringa till de sjukhus som gör testet och få en tid så fort som möjligt, men krukset är att de tar bara emot på torsdagar mellan 7:30-8 och bara 2 st får lämna prover.. Men vi hoppas ju få lämna innan jul..


    Tack för styrkekramarna! Kramisar!!
  22. 11
    Hej på dig med vännen! Ja det är jätte skönt att det är på g nu... Bra att du frågar om det där med värken, låte lite konstigt faktiskt ju mer man tänker på det. Berätta vad din gyn sa..
    Min sambo ska ringa till de sjukhus som gör testet och få en tid så fort som möjligt, men krukset är att de tar bara emot på torsdagar mellan 7:30-8 och bara 2 st får lämna prover.. Men vi hoppas ju få lämna innan jul..


    Tack för styrkekramarna! Kramisar!!
  23. Medlem sedan
    Mar 2006
    #12
    Ja, det är jätte skönt att bollen är i rullning och även jätte spännande hur det kommer bli fram över..

    *kram*
  24. 12
    Ja, det är jätte skönt att bollen är i rullning och även jätte spännande hur det kommer bli fram över..

    *kram*
  25. märkligt
    #13

    Va?

    Jag tog inte alls i. Jag skrev ju bara hur det är. Tycker det är mycket märkligt att en läkare ens säger sånt där som inte alls stämmer. Jobbar själv i branschen + att jag har JÄKLIGT svårt att bli gravid så jag vet tyvärr vad det innebär att hålla till här i denna grupp.
  26. 13
    Va? Jag tog inte alls i. Jag skrev ju bara hur det är. Tycker det är mycket märkligt att en läkare ens säger sånt där som inte alls stämmer. Jobbar själv i branschen + att jag har JÄKLIGT svårt att bli gravid så jag vet tyvärr vad det innebär att hålla till här i denna grupp.
  27. märkligt
    #14

    Sorry

    Det var inte min mening att vara arg...och absolut inte på dig. Men på läkaren är jag faktiskt lite arg som går och säger sånt där. Jobbar själv inom det området + att jag har svårt att bli gravid p.g.a. utebliven äl.
  28. 14
    Sorry Det var inte min mening att vara arg...och absolut inte på dig. Men på läkaren är jag faktiskt lite arg som går och säger sånt där. Jobbar själv inom det området + att jag har svårt att bli gravid p.g.a. utebliven äl.
  29. Medlem sedan
    Mar 2006
    #15
    Har börjat fundera på det som han sa och det låter lite konstig, men som tur är så kollar de om jag har äl.. i fall det inte stämmer.. Det är lugnt idag, blev lite ledsen igår, var väl efter alla spänningar som jag hade burit på inför mötet..

    Men det är helt okej idag..
  30. 15
    Har börjat fundera på det som han sa och det låter lite konstig, men som tur är så kollar de om jag har äl.. i fall det inte stämmer.. Det är lugnt idag, blev lite ledsen igår, var väl efter alla spänningar som jag hade burit på inför mötet..

    Men det är helt okej idag..
  31. Medlem sedan
    Oct 2004
    #16

    Kändes bara...

    som ett lite hårt svar...
    Är lite känslig för när folk jag inte känner igen dånar in här med sina sanningar under anonym flagg.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  32. 16
    Kändes bara... som ett lite hårt svar...
    Är lite känslig för när folk jag inte känner igen dånar in här med sina sanningar under anonym flagg.

Liknande trådar

  1. Första mötet på IVF
    By kimi in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-27, 13:30
  2. Första AFF-mötet!
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 20:51
  3. Första AFF-mötet!
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-02, 16:57
  4. Första mötet
    By camlind in forum _0907 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 08:46
  5. Första mötet med BUP
    By Lyktan in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 07:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar